حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • همایش نباتات گرمسیری و خرما در اتاق بازرگانی هرمزگان
    ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
    شناسه : 13251
    بازدید 1156
    2
    برای نخستین بار در کشور برگزار می شود دریانیوز// برای نخستین بار و‌ با ابتکار اتاق بازرگانی هرمزگان همایش نباتات گرمسیری و خرما در ۱۴و ۱۵ اسفندماه سال جاری در بندرعباس برگزار می شود.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// برای نخستین بار و‌با ابتکار اتاق بازرگانی هرمزگان همایش نباتات گرمسیری و خرما در ۱۴و ۱۵ اسفندماه سال جاری در بندرعباس برگزار می شود.
    به گزارش خبرنگار دریا ؛ مشاور کشاورزی اتاق بازرگانی هرمزگان‌ و دبیر همایش نباتات گرمسیری و خرما در جمع خبرنگاران‌با اعلام این‌خبر گفت: با تشکیل دبیرخانه همایش نباتات گرمسیری و خرما در اتاق بازرگانی استان، تصمیم داریم‌ این‌همایش را بصورت سالانه برگزار کنیم واولین همایش در اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

    مهدی ترابی افزود: در این همایش که پژوهشگران‌، محققان ، صاحب‌نظران، صاحبان صنایع، مجریان، بازرگانان و تجار فعال در این‌بخش و… حضور دارند ، در خصوص چالش ها برای توسعه ،ترویج و تقویت و توسعه تجارت جهانی محصولات خرما، حکمرانی کشاورزی ، تجارت جهانی محصولات کشاورزی ، تغییرات اقلیمی و… سخنرانی و بحث و تبادل نظر خواهد شد و مهمانان و‌سخنرانانی از کشورهای مختلف از جمله آلمان، اسپانیا و استرالیا و… نیز در این‌همایش حضور خواهند داشت.

    ترابی گفت: استان هرمزگان یکی از استان های جنوبی کشور باشرایط اقلیمی گرم و مرطوب و مناسب تولید محصولات ونباتات گرمسیری و خرماست. این‌شرایط باعث شد تا در سال جاری این‌همایش را در استان برگزار کنیم. وی گفت: در این همایش بیش از ۲۵۰ نفر در شش پنل تخصصی خرما، سرمایه گذاری ، هواشناسی و تغییرات اقلیمی والگوی کشت‌، فن‌آوری های نوین در کشاورزی ، آفات و بیماری ها ، تولید و توسعه نباتات گرمسیری در این همایش شرکت می کنند.

    ترابی افزود: شش استانی که قابلیت تولید محصولات گرمسیری را دارند،از جمله هرمزگان ،خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان ،کرمان در این همایش حضور دارند. همچنین تولیدکنندگان ، صنایع فراوری ، شرکت های دانش بنیان ، صنایع بسته بندی و… از سراسر کشور در ۳۰غرفه نمایشگاهی هم که در این دو روز در اتاق بازرگانی برپا می شود، حضور دارند. دبیر همایش گفت: همچنین استانداری، جهادکشاورزی، مرکز تحقیقات کشاورزی استان ، دانشگاه هرمزگان، پارک علم و‌فن آوری، شهرک های صنعتی و کشاورزی، انجمن خرمای ایران و… در این‌همایش مشارکت دارند.

    به گفته وی ایران جزو سه کشور برتر تولیدکننده خرماست، اما بایستی در حوزه بسته بندی و…ارتقا یابیم. در حوزه نباتات‌ گرمسیری جایگاه چندانی نداریم و برخی از اقلام‌را وارد می کنیم وبایستی به این‌بخش بیشتر بپردازیم‌تا در بازارهای داخلی و خارجی بیشتر حضور داشته باشیم.دبیر این همایش با بیان اینکه گونه های گرمسیری از جمله خرما و انبه از گذشته در استان تولید می شوند، افزود: بایستی از تجربیات کارشناسان ،محققان داخلی و خارجی متناسب با علوم‌روز در این همایش استفاده کنیم.وی افزود: علی رغم تولید چریش ، گل های یاس و رازقی و… در هرمزگان که گونه های صنعتی سودآور هستند ، اما سهم چندانی در بازارهای جهانی نداریم.

    در تولید خرما صاحب تجربه هستیم و بخشی از خرمای مان صادر می شود.مهران نجاتی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی هرمزگان نیز با اشاره به دغدغه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان در حوزه کشاورزی و لزوم گذر از کشاورزی سنتی به مدرن جهت حذف نشدن از بازار جهانی و رقابت در این‌بخش، گفت: یکی از اهداف همایش نیز تغییر نگرش دادن به فعالان کشاورزی و استفاده از سایر ظرفیت ها در بخش کشاورزی است.

    ایمان جمالی رئیس کمیسیون‌ کشاورزی اتاق بازرگانی هرمزگان‌ نیز در این‌نشست خبری به چالش های حوزه کشاورزی در حوزه های درون‌بخشی و اقلیمی پرداخت و گفت:برای رفع چالش های این حوزه، در همایش از سخنرانان و صاحبنظران‌استفاده می شود. شیما کریمی مدیر بین‌الملل و آموزش اتاق بازرگانی هرمزگان‌نیر گفت: تاکنون هشت مقاله به همایش ارسال شده و احتمال افزایش ارسال مقالات دارد که بصورت کتابچه چاپ و در همایش منتشر می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.