حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • هشدار! شروع پاییز و آغازی برای کرونا
    ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
    شناسه : 10462
    بازدید 1166
    1
    دریا نیوز// در آستانه شروع فصل پاییز و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، خطر بازگشت موج تازه‌ای از کرونا، یکی از دغدغه‌های جدی والدین است؛ مدارس هرمزگان تهویه ی مناسبی ندارد و به دلیل گرمای هوا در دو ماه اول پاییز، مدارس مجبور به روشن کردن کولرها در کلاس های درس هستند و این خود مستلزم بستن درب کلاس می شود و هوایی در کلاس رد و بدل نمی شود.
    ارسال توسط : نویسنده : سمیه هاشمی پور منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در آستانه شروع فصل پاییز و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، خطر بازگشت موج تازه‌ای از کرونا، یکی از دغدغه‌های جدی والدین است؛ مدارس هرمزگان تهویه ی مناسبی ندارد و به دلیل گرمای هوا در دو ماه اول پاییز، مدارس مجبور به روشن کردن کولرها در کلاس های درس هستند و این خود مستلزم بستن درب کلاس می شود و هوایی در کلاس رد و بدل نمی شود.
    اگر یک دانش آموز بیمار در کلاس وجود داشته باشد کل کلاس درگیر بیماری می شوند و بعد از آن به خانواده‌ها سرایت و این چرخه ادامه خواهد داشت. مسئولین برای مدارس بندرعباس باید تهویه مناسبی در نظر بگیرند؛ بعضا شاهد هستیم برخی از کلاس ها حتی فاقد پنجره می باشند و دانش آموزان در کلاس تاریک و کوچک که در هر نیمکت ۳ نفر نشسته اند محکوم به یادگیری می شوند. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا هرمزگان استانی بدون درآمد، بدون معادن و صنایع بزرگ است که چنین آمار محرومیت و فقر از سر و روی آن می بارد که نمی تواند مدارسی در خور شان دانش آموزان سخت کوش و باهوش جنوب کشور فراهم کند ؟ به هرحال هشدار کرونا در پاییز را باتوجه به خبرهای منتشر شده روزهای اخیر نباید نادیده بگیریم؛ هر لحظه این ویروس ممکن است ما را غافگیر کند همان طور که گزارش‌های هفتگی وزارت بهداشت درباره آمار ابتلای روزانه به کرونا رشد قابل تاملی را نشان می‌دهد.

    هشدار بهداشت جهانی
    در آستانه پاییز، آغاز فصول سرد سال و بازگشایی مدارس، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: شیوع کرونا همچنان تهدیدی برای بهداشت عمومی است. در اطلاعیه سازمان جهانی بهداشت آمده ‌است، بیش از یک میلیون و ۴۷۰ هزار نفر در سراسر جهان در دوره‌ای چهار هفته‌ای به کووید ــ ۱۹ مبتلا شده و بیش از ۲۰۰۰ نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌اند.مقایسه تعداد موارد ابتلا و تعداد بیماران جان‌باخته در این دوره چهار هفته‌ای با دوره ۲۸ روزه قبل از آن، حکایت از افزایش ۶۴ درصدی تعداد موارد ابتلا و همزمان کاهش ۴۸ درصدی تعداد بیماران جان باخته دارد. لذا سازمان جهانی بهداشت ویروس کووید ــ ۱۹ را با توجه به گزارش فوق که از ۱۰۳ کشور دنیا اعلام شده‌است، همچنان تهدید بزرگ جهانی قلمداد کرد و از کشورها خواست زیرساخت‌های خود را برای مقابله با کووید ــ ۱۹ همچنان حفظ کنند. سازمان جهانی بهداشت تأکید کرده همه کشورها برای هشدارهای اولیه در زمینه شیوع مجدد ویروس کرونا اهمیت زیادی قائل باشند، به نظارت و شناسایی سویه‌های این ویروس ادامه دهند، واکسیناسیون در گروه‌های پرخطر و تهویه مناسب محیط‌های بسته را در دستور کار قرار دهند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.