حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3030 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • هرمزگان با مصوبات سفر  متحول می‌شود ؟
    ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۹:۳۶
    شناسه : 13426
    بازدید 1122
    3
    دریانیوز// سفر دو روزه رئیس جمهور و هیئت دولت به هرمزگان در حالی به پایان رسید که هرمزگانی ها امیدوارند این حضور عالی‌ترین مقام اجرایی کشور در استان باعث شود بخش زیادی از مشکلات‌شان برطرف شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// سفر دو روزه رئیس جمهور و هیئت دولت به هرمزگان در حالی به پایان رسید که هرمزگانی ها امیدوارند این حضور عالی‌ترین مقام اجرایی کشور در استان باعث شود بخش زیادی از مشکلات‌شان برطرف شود.

    استان هرمزگان همواره مورد بی‌مهری دولت‌ها در ادوار مختلف قرار گرفته است و علی رغم جایگاه نخست اقتصادی و تجاری و داشتن لقب قطب تجارت کشور، اما از طرفی دیگر این‌استان رتبه نخست و قطب فقر وفلاکت وبیکاری و محرومیت کشور هم دارد که در دولت مردمی سیزدهم اقدامات اثرگذاری آغاز شده است و انتظار می رود با اجرای کامل مصوبات دور اول و دوم سفر هیئت دولت به استان، بخش زیادی از مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف برطرف شود.

    از طرفی دیگر نیاز است که بنگاه‌های اقتصادی در راستای ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی‌شان در رفع مشکلات مردم و فقر و محرومیت استان مشارکت بیشتری داشته باشند و سهم مردم استان فقط بیماری، گرانی مسکن، آلودگی، ترافیک و… نباشد. دریکی از جلسات روز پنجشنبه گذشته نیز یکی از ساکنان گچین به وزیر صمت گفت که وی و بسیاری از ساکنان این منطقه به سرطان و بیماری‌های مختلف مبتلا شده اند و شرایط سختی را می گذرانند و نباید اجازه افزایش صنایع در این منطقه داده شود. متاسفانه این واقعیت تلخ همواره مورد بی‌توجهی قرار گرفته است و به قول معروف زهر صنایع به ساکنان و همسایگان اطراف صنایع رسیده است و بومیان حتی سهم چندانی از اشتغال صنایع ندارند که امید می‌رود در این دور سفر مصوباتی در این بخش ها نیز وجود داشته باشد.

    موضوع دیگر اینکه ساکنان محلات حاشیه نشین با مشکلات زیادی مواجهند وحتی در صدور سند برای املاک حاشیه نشینان، بین ساکنان تبعیض وجود دارد و ساکنان محلاتی که اراضی این مناطق دولتی است، باهزینه بسیار کمی می‌توانند سند املاک شان را اخذ کنند و محلاتی که اراضی آن متعلق به شهرداری است، بایستی هزینه های چند ده میلیون تومانی برای اخذ سند پرداخت کنند.

    با توجه به اینکه ساکنان این‌مناطق از قشر محروم جامعه هستند که برخی حتی برای معیشت و درمان شان و… هم درمانده‌اند و بالطبع توان پرداخت چنین مبالغی را ندارند و به همین دلیل سال‌ها نتوانسته اند برای املاک شان سند بگیرند و خانه های قدیمی‌شان‌روزبه روز در حال فرسوده‌تر شدن هستند و به این خانه‌های بی سند نیر تسهیلات نوسازی بافت فرسوده اعطاء نمی شود و آنها نمی‌توانند خانه های شان را بازسازی کنند و این موضوع بارها تا قبل از سفر رئیس‌جمهور و حتی در زمان حضور هیئت دولت در استان منعکس شده است و امیدواریم که در این حوزه مصوبات گره‌گشایی وجود داشته باشد که تا قبل از آوار شدن این املاک بر روی ساکنان و مدفون‌شدن اهالی، تصمیمات مناسبی اتخاذ شود. در سایر حوزه ها نیز حاشیه نشینان و هرمزگانی ها با مشکلات زیادی مواجهند و از دولت انتظار دارند مشکلات شان را برطرف کنند.

    موضوع دیگر اینکه عملیات ساخت وساز ۱۵ هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی مسکن در شمال اتوبان شهیدرجایی بندرعباس هنوز شروع نشده است و این طرح بعد از گذشت دوسال ونیم سال از فعالیت های دولت همچنان شروع نشده است و می طلبد دولت عزمی جزم برای اجرای این طرح در کمترین زمان ممکن داشته باشد تا همانطور که استاندار هم‌قول داده است، در سال آینده واحدهای مسکن‌ملی در این منطقه به متقاضیان ثبت نام شده واگذار شود و همچنین ثبت نام‌از متقاضیان جدید نیز آغاز شود. مردم امیدوارند دولت با مصوبات سفرها و… ، مشکلات‌شان برطرف و خواسته‌های‌شان ‌محقق شود. امید می رود با تحقق کامل مصوبات سفر هیئت دولت به استان‌، هرمزگان‌در حوزه های مختلف متحول شود و به رونق و آبادانی برسد.

    معاون اجرایی رییس جمهور نیز گفت: در جلسات کارشناسی حدود ۱۶۰ مصوبه برای دور دوم سفر منعقد کردیم که اعتبار این مصوبات بیش از ۱۵۵ هزار میلیارد ریال است که امکان افزایش آن وجود دارد و این به عنوان اعتبار مصوبات عمرانی سفر در دهه فجر تقدیم مردم هرمزگان خواهد شد.محسن منصوری عصر جمعه در نشست شورای اداری استان هرمزگان بیان کرد: تکمیل کرویدور نوار ساحلی جنوب کشور، اجرای پروژه های مختلف آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی، تکمیل پروژه های ریلی، آبرسانی به روستاها و مجتمع های روستایی، تکمیل سدهای مختلف، تکمیل پل خلیح فارس، اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای طرح‌های حوزه آموزش و پرورش از مهمترین مصوبات دور دوم سفرهای استانی به استان هرمزگان محسوب می شود.

    شرکت‌ها، سازمان ها و بنگاه های اقتصادی، اعلام آمادگی کردند که پس از سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان هرمزگان مجموعا ۱۸۱ طرح را به ارزش بیش از پنج و نیم همت در حوزه‌های، نفت و پتروشیمی، صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری اجرایی کنند.۳۷ بنگاه خصوصی، دولتی، سازمان ها، شرکت ها برای این کار اعلام آمادگی کردند که جدول توزیع عدد و رقم ها مشخص شده است.

    برخی مصوبات با عنوان مصوبات محتوایی از جهت گره گشایی در معیشت مردم بسیار موثر است، تردد خودروهای سواری و خدمات عمومی دارای پلاک منطقه آزاد کیش و قشم در سطح استان مطرح شده است که مجموعه کارشناسی پیشنهاد می‌دهد در صورت صلاحدید رییس جمهور در مصوبات سفر قید و ذکر شود که مقدمات آن فراهم شده است.اختصاص ۳۰ درصدی ظرفیت تولید آب شیرین کن‌های انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به روستاهای دارای تنش آبی بخش عمده آب آشامیدنی این مناطق را حل و فصل می کند که از مصوبات این سفر است.

    صدور مجوز توسعه شهرک های صنعتی خلیج فارس و جاسک، ایجاد شهرک‌های تخصصی در حوزه های مختلف، دریافت عوارض آلایندگی صنایع مختلف در عسلویه و پارسیان نیز از دیگر مصوبات سفر درج می شود.ساختمان‌های بدون استفاده زیادی در حوزه دانشگاه آزاد و پیام نور داریم که با تدبیر رییس جمهور و رعایت ضوابط و قوانین در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار خواهد گرفت.همچنین ضوابط احداث ساختمان ها در بافت تاریخی و بافت های فرسوده بر اساس الگوی پیشنهادی استان نیز از دیگر مصوباتی است که تقدیم خواهد شد که امیدواریم با اجرای این مصوبات در کنار مصوبات دور اول سفر شاهد پیشرفت و توسعه و آبادانی استان هرمزگان بیش از گذشته باشیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.