حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3035 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • هرمزگانی‌ها در خرداد ۱۸میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف دریافت کردند
    ۰۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
    شناسه : 8693
    بازدید 1245
    9
    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان: دریانیوز// مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان گفت: در بخش خانگی در خرداد ماه امسال هرمزگانی‌ها ۱۸ میلیارد تومان پاداش دریافت کردند.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان گفت: در بخش خانگی در خرداد ماه امسال هرمزگانی‌ها ۱۸ میلیارد تومان پاداش دریافت کردند.
    محمد کریمی با بیان این مطلب افزود: از تعداد ۲۶۲ هزار و ۳۳۹ قبض صادر شده ۱۳۴ هزار و ۹۵۰ قبض مشمول پاداش شدند. کریمی بیان کرد: خوشبختانه در خرداد ماه امسال و در بخش خانگی، ۱۰ درصد کاهش مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته محقق شد که این امر جای تقدیر از مشترکین خانگی دارد.

    وی خاطرنشان کرد: در استان هرمزگان به‌دلیل اینکه در منطقه گرمسیری یک قرار دارد، میزان الگوی مصرف ماهیانه برق دو هزار کیلووات ساعت می‌باشد و اگر صرفه‌جویی مناسبی طی دوره خرداد تا شهریور ماه صورت گیرد مشمول پاداش‌های خوبی خواهند شد. کریمی به پاداش‌ها اشاره و عنوان کرد: اگر مشترکی بتواند از صفر تا نصف الگو مصرف نماید به ازای هر کیلو وات ساعت صرفه جویی هزار تومان پاداش دریافت می نماید. وی ادامه داد مشترکینی که از نصف الگو تا الگوی مصرف برق استفاده نمایند به ازای هر کیلووات ساعت ۷۵۰ تومان پاداش دریافت می نمایند.

    وی بیان کرد: اگر مشترکی بتواند از الگوی مصرف تا یک و نیم برابر الگوی مصرف صرفه جویی داشته باشد به ازای هر کیلووات ساعت ۵۰۰ تومان پاداش دریافت می نماید. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اضافه شدن بدهی قبلی به برخی از مشترکان عنوان کرد: این مبلغ بابت تفاوت قیمت سوخت می‌باشد که در قبوض مشترکین لحاظ شده است. کریمی گفت: برای تنظیم مصرف تولید برق در استان نیاز به همکاری همه بخش‌هاست که اگر این همکاری وجود نداشته باشد مخاطراتی به همراه داشته و خاموشی هایی اعمال خواهد شد.
    وی بیان کرد: تمام تلاش ما این است که امسال نیز تابستان بدون خاموشی مانند سال گذشته داشته باشیم. وی گفت: برای صرفه جویی برق ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که باید از این ظرفیت ها استفاده نماییم. وی بیان کرد: با آشنایی با قیمت برق و پله های مصرف، آشنایی با کنتورها، آشنایی با ساعات تعرفه مصرف در لوازم اندازه‌گیری، آگاهی از قیمت های زمان استفاده، آشنایی با نحوه محاسبه قبوض مصرفی، شناخت راه های مدیریت مصرف برق و به کارگیری آن از جمله کارهایی است که برای کاهش هزینه برق مصرفی می توان انجام داد. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان بیان کرد: هدف از مدیریت مصرف این است که ما بتوانیم مصرف را از ساعت پرمصرف به ساعات کم مصرف منتقل کرده و منحنی مصرف را غیرسینوسی نماییم.
    وی بیان کرد: با صرفه جویی در مصرف برق می توان به پایداری تولید و اشتغال کمک نمود. همچنین تامین سرمایه در گردش بخش تولید و به احداث زیرساخت های رفاهی و حیاتی با صرفه‌جویی در مصرف برق کمک نمود.
    وی عنوان کرد: استان هرمزگان به دلیل قرارگیری در منطقه گرمسیری یک تعرفه برق آن بسیار پایین تر از نقاط دیگر کشور می باشد که این تعرفه در نه ماه از سال لحاظ می‌شود و تنها سه ماه پایانی سال برق مصرفی با تعرفه عادی اعمال می‌شود.
    وی در خصوص تعرفه برق نیزاظهارداشت: در استان هرمزگان مصرف بین ۰ تا هزار کیلووات ساعت ۲۰۰ ریال هزینه دارد و از هزار تا دوهزار کیلووات ساعت ۲۲۳ ریال و از دو هزار تا سه هزار کیلووات ساعت نیز مبلغ ۲۴۱ ریال هزینه برق آنها می باشد. کریمی گفت: در سال گذشته در هرمزگان شصت درصد از مشترکین خانگی مشمول پاداش شدند و در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان پاداش دریافت نمودند.
    وی در بخش کشاورزی نیز خاطرنشان کرد: اگر مشترکین بخش کشاورزی پنج ساعت در زمان اوج مصرف چاه های خود را خاموش نمایند قبض برق رایگان دریافت نموده و پاداش صرفه جویی نیز دریافت می نمایند که در خرداد ماه امسال مشارکت کشاورزان در این زمینه ضعیف بوده است و امیدوارم در تیر و مرداد ماه این مشارکت تقویت شود.
    این مسئول در خصوص عدم ساخت نیروگاه‌های بیشتر نیز بیان کرد: ساخت نیروگاه‌ها آلایندگی زیادی دارد و به محیط زیست نیز صدمه وارد می کند و منابع فسیلی مانند نفت و گاز را از بین می‌برد.

    همچنین صرف هزینه های گزاف برای ساخت نیروگاه و زمان طولانی برای این امر نیز مقرون به صرفه نمی باشد این در حالی است که در طول سال برای دویست تا سیصد ساعت برق مورد نیاز کشور می توان با صرفه جویی تامین نمود.
    کریمی درخصوص منابع تجدید پذیر نیز گفت: اگر خانواده‌ای بتواند پنل خورشیدی بر روی پشت بام خانه خود احداث نماید با قرارداد بیست ساله خرید تضمینی برق با قیمت بسیار خوبی از آنها خریداری می شود که بازگشت سرمایه می تواند طی سه الی چهار سال به شخص بازگرداند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.