حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3030 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • هرمزگان، مقصد زمستانی دستفروشان
    ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۵:۲۴
    شناسه : 12544
    بازدید 1219
    4
    دریا نیوز//هوا که خنک شد سروکله‌شان پیدا می‌شود. این روند هر ساله است. در سطح شهر، جاده‌ها، روستاها و هر جایی که بدانند مشتری پیدا می‌کنند حضور دارند.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز//هوا که خنک شد سروکله‌شان پیدا می‌شود. این روند هر ساله است. در سطح شهر، جاده‌ها، روستاها و هر جایی که بدانند مشتری پیدا می‌کنند حضور دارند.
    اکنون در نقاط مختلف استان اگر نگاهی بیاندازیم به‌راحتی خودرویی را می‌بینیم که بساط خود را پهن کرده و مشغول فروش اجناس‌شان هستند. برخی خشکبار، بعضی پوشاک، وسایل پلاستیکی، وسایل آشپزخانه، کنسرو و نوشابه و آبمیوه و حتی شوینده از چیزهایی است که برای فروش با خود آورده‌اند و در هر جایی که بخواهند بساط کرده و می‌فروشند. در سطح شهر بندرعباس نیز این خودروهای دوره‌گرد را می‌توان به راحتی پیدا کرد. استان هرمزگان شاید به جرات گفت تنها استانی است که نظارتی بر کار این خودروها ندارند و این افراد نیز این موضوع را به خوبی درک کرده‌اند و هر ساله بر تعداد این فروشندگان افزوده می‌شود.افرادی که تا فروش تمام اجناس خود در همان خودرویی که آمده‌اند زندگی می‌کنند و با دست پر به خانه و کاشانه خود بازمی‌گردند. بسیاری از ما مردم نیز به گمان اینکه قیمت محصولات این افراد ارزان‌تر است از آنها خرید می‌کنیم اما وقتی مقایسه‌ای بین قیمت فروش این افراد و مغازه‌داران شهر انجام می‌دهیم آنگاه می‌فهمیم چه کلاهی بر سرمان رفته است. حتی مواد غذایی که این افراد می‌آورند به دلیل شرایط نامناسب نگهداری شاید حتی مضر هم باشد.
    در این بین عدم وجود نظارت بر کار این افراد به وضوح پیداست چرا که برخوردی با این فروشندگان انجام نمی‌شود و سلامت مردم نیز به خطر می‌افتد. ایستادن در کنار خیابان و فروش موادغذایی آن هم در زیر آفتاب تابان این استان، تنها چیزی که برای خریداران به همراه دارد، بیماری و مسمومیت است. تردد خودروها باعث می‌شود گرد و غباری که به هوا بلند شده بر روی این اجناس بنشیند و این آلودگی‌ها به راحتی وارد بدن ما شود و ارمغان آن نیز بیماری است. تا چه زمانی مردم استان باید شاهد حضور این خودروهای دوره‌گرد در سطح جاده‌ها، شهرها و روستاها باشند و از ناآگاهی برخی هم‌استانی‌ها استفاده کرده و حتی اجناس تاریخ گذشته را به آنها بفروشند. چرا برخورد جدی با این افراد صورت نمی‌گیرد و حتی برای ساماندهی آنها اقدامی نمی‌شود.
    عدم وجود نظارت در استان بر مشاغل مختلف باعث شده‌است افراد از اقصی نقاط کشور با اجناس مختلف روانه هرمزگان شده و در گوشه و کنار این استان اتراق نمایند و به کسب و کار بپردازند. این موضوع ممکن است باعث رخ دادن اتفاقاتی برای هرمزگانی‌ها شود و نیاز است مسئولان استان برای جلوگیری از اتفاقات ساماندهی این دستفروشان دوره‌گرد را در دستور کار داشته باشند و اجازه ندهند مردم استان این‌گونه مظلوم واقع شوند. برای یک بار هم که شده ساماندهی این دستفروشان غیربومی را با جدیت انجام دهید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.