حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3040 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نمی‌خواهیم خانه‌هایمان را از دست بدهیم
    ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۲۳
    شناسه : 11992
    بازدید 1240
    8
    اهالی نایبند بندرعباس چشم‌انتظار یاری مسئولان‌‌: دریانیوز// با توجه به اینکه اهالی محله نایبند شمالی بندرعباس به مدت ۵۰ سال در این محله سکونت دارند، اخیراً افرادی مدعی مالکیت اراضی این محله هستند و اهالی نیز از مسئولان تقاضای حمایت دارند. اهالی محله نایبند شمالی بندرعباس که پایبند به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب هستند و بیش از نیم قرن در این محله قدیمی زندگی می‌کنند، از آنجایی که اراضی این محله دارای سند رسمی جمهوری اسلامی می‌باشد، لذا این اسناد طی مراحل قانونی به نام ساکنین محله نایبند به ثبت رسیده و سند مالکیت دریافت کرده‌اند.
    ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// با توجه به اینکه اهالی محله نایبند شمالی بندرعباس به مدت ۵۰ سال در این محله سکونت دارند، اخیراً افرادی مدعی مالکیت اراضی این محله هستند و اهالی نیز از مسئولان تقاضای حمایت دارند. اهالی محله نایبند شمالی بندرعباس که پایبند به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب هستند و بیش از نیم قرن در این محله قدیمی زندگی می‌کنند، از آنجایی که اراضی این محله دارای سند رسمی جمهوری اسلامی می‌باشد، لذا این اسناد طی مراحل قانونی به نام ساکنین محله نایبند به ثبت رسیده و سند مالکیت دریافت کرده‌اند.

    اما طی دو سال اخیر، آنطور که برخی از اهالی می گویند گویا دو وکیل ادعا می‌کنند که این اراضی متعلق به موکلان آنهاست؛ بنابراین تقاضای مصالحه و سازش کرده‌اند و برای تعدادی از ساکنین محله تا پرداخت ۴ میلیارد تومان تقاضا کرده و از تعدادی از ساکنین محله شکایت و خواستار ابطال سند رسمی املاک شان شده‌اند. این درحالی است که خانواده‌های ساکن در این محله از شرایط مالی و معیشتی خوبی برخوردار نیستند و سال‌ها در این محله محروم زندگی کرده و برخی از این خانوارها تنها از طریق دریافت یارانه، زندگی را سپری می‌کنند. سقف بعضی از منازل شان از چوب بوده و موریانه به سقف منازل آسیب زده است و توانایی تعمیرش را ندارند و چرخ زندگی برخی از اهالی فقط با یارانه می چرخد. علاوه بر همه این مشکلات، ادعای مالکان زمین، باعث سلب آسایش و آرامش خانواده‌های ساکن در این محله شده است که اهالی محله از مسئولان تقاضای حمایت دارند.

    انقلاب کردیم تا حقمان ضایع نشود
    خباز، بانوی بندرعباسی درخصوص مشکل اسناد منازل مسکونی در محله نایبند شمالی ضمن تشکر از حضور احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در جمع اهالی این محله گفت: انقلاب کردیم تا حقمان ضایع نشود، ما مردم ولایت‌مدار، همیشه پشتیبان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم، به نمایندگان مجلس شورای اسلامی رأی دادیم که در چنین شرایطی، از ما حمایت کنند. لذا از آقای مرادی و دیگر نمایندگان خود در مجلس استدعا داریم تا حصول نتیجه مطلوب، اهالی محله نایبند شمالی را تنها نگذارند، چرا که همه ی ما برای احداث این منازل، همه هستی خود را هزینه کرده‌ایم، خودم درحال حاضر با سه فرزند یتیم، توانایی خرید منزل ندارم.

    تلاش برای حفظ سرپناهمان بی‌نتیجه مانده است
    احمدی‌نژاد یکی از ساکنین محله نایبند شمالی در گفتگو با خبرنگار ما اذعان داشت: قریب به ۳۰ سال است در این محله ساکن هستیم که اخیراً فردی به عنوان وارث بیان می‌دارد که مالک این ملک (محدوده چهارراه خانه نان، جنب اگزوز سازی، روبه روی ایستگاه پلیس) بوده و می‌گوید اسناد ملک مزبور که هم اکنون درحال سکونت هستیم را در اختیار دارد. وی در ادامه افزود: در این محدوده، حدود ۱۱ واحد مسکونی و ۱۷ الی ۱۸ خانوار زندگی می‌کنیم که همگی از قشر ضعیف جامعه هستیم، هیچ ارگانی از ما حمایت نمی‌کند.
    این شهروند بندرعباسی گفت: برای دفاع از حق خود که حفظ واحد مسکونی‌مان است، تا کنون اقدامات لازم انجام دادیم؛ اما هیچ کدام نتیجه ای در بر نداشت. به استانداری نامه زدیم و درخواست کمک کردیم. استانداری نیز به اداره ثبت اسناد رسمی نامه زد و این اداره نیز پاسخ داد که استعلام‌های انجام شده بیانگر موات بودن زمین مزبور است‌، دادگاه در تاریخ ۱۶ دی‌ماه سال ۱۳۶۳، رأی موات زمین مذکور را صادر کرده است. احمدی‌نژاد همچنین تصریح کرد: در تاریخ چهارم آذرماه ۱۴۰۲، واحد حقوقی اداره مسکن و شهرسازی بیان داشته که هیچ گونه پرونده حقوقی به نام عبدالحمید احمدی‌نژاد (پدرم) در این اداره موجود نیست و این بدان معناست که تاکنون هیچ‌کس درخصوص مالکیت زمین محل سکونت وی، ادعایی نداشته و طبق مدارک موجود در ادارات مربوطه، پدر بنده مالک این واحد مسکونی است.
    وی بیان داشت: در این محله، تنها ۱۱ الی ۱۲ خانواده نیستیم که درگیر این مشکل شده‌ایم؛ بلکه چندین نفر ادعای مالکیت چند قطعه زمین در محله نایبند شمالی را دارند که آرامش و آسایش را از ساکنین این محله سلب کرده‌اند. این شهروند بندرعباسی گلایه کرد: علیرغم مستندات رسمی دال بر مالکیت این زمین‌ها، همچنان از سوی کلانتری و دادگستری، مدام نامه دریافت می‌کنیم، این درحالی است که استانداری و اداره ثبت اسناد اذعان دارند که زمین متعلق به دولت بوده و هم اکنون ساکنان این محله، طبق اسناد موجود، مالک زمین هستند. البته زمانی هم که به دادگاه مراجعه می‌کنیم به ما می‌گویند که «زمان اعتراض به پایان رسیده و درحال حاضر حق هیچ‌گونه اعتراضی ندارید و نمی‌توانید مدارکی ارائه دهید»، لذا حکم «خلع ید و قلع و قمع» بنا صادر و در مرحله‌ اجراست. به هر دلیلی، احضاریه دادگاه به موقع به دست اهالی محله نایبند شمالی نمی‌رسید و زمان مراجعه به دادگاه، متوجه می‌شدیم که زمان اعتراض از دست‌ داده‌ایم. وی عاجزانه از مسئولان و اصحاب رسانه تقاضا کرد که ساکنین محله نایبند شمالی که از قشر مستضعف جامعه هستند را در رفع این مشکل، یاری دهند تا حق‌شان که همان سرپناه شان است، ازدست ندهند.

    حقوق‌مان کفاف پرداخت هزینه زمین نمی‌دهد
    محمدی یکی دیگر از ساکنین محله نایبند شمالی «کوچه آل احمد ۱۶، جنب دانشگاه امیرکبیر» نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: فردی، قطعه زمینی را در اواخر سال ۱۳۵۹ و ابتدای سال ۱۳۶۰، تصرف کرده و طبق ماده ۱۴۷، اداره ثبت به وی سند مالکیت صادر کرده است. وی بعد از گذشت چندین سال، این زمین را به شخص دیگری فروخته که او هم در نهایت، زمین یادشده را در سال ۱۳۸۹ الی ۱۳۹۰ به نفر سوم می‌فروشد. خریدار نیز این زمین را تبدیل به مجتمع ۱۰ واحدی کرده و تمام این واحدها را فروخته و سند تک برگ همه واحدها به تفکیک صادر شده است.
    وی افزود: این واحدها با وام خریداری شده بود و ساکنین درحال پرداخت قسط بودند تا اینکه در شهریورماه سال ۱۴۰۱، یکی از وراث، مراجعه کرده و مدعی است که اسناد زمین نیز نزد وی موجود است. طبق گفته وکیل وی، مالک زمین و فرزندان وی فوت شده و درحال حاضر، وراث که تعداد ۱۰ نفر هستند مدعی مالکیت زمین هستند و شکایت کرده‌اند و از شهریورماه سال گذشته تاکنون، مایه سلب آسایش و آرامش ما و خانواده‌هایمان شده‌اند.وی ادامه داد: مراحل قضایی شکایت ورثه مرحوم، از مجتمع مذکور طی شده و ما برای گرفتن حق خود که همان سرپناه است به دادگاه که مراجعه کردیم و پاسخی که دریافت کردیم این بود که سند ورثه مرحوم، بر اسناد ما، مقدم است و ما به‌عنوان ساکنین مجتمع مسکونی، باید ورثه مرحوم را راضی کنیم. طبق نظریه کارشناس اداره ثبت اسناد، ارزش زمین هم ۴ میلیارد تومان است که از سال گذشته تاکنون درگیر این مشکل هستیم. درحال حاضرحکم به نفع ورثه مرحوم صادر شده و ما باید مبلغ مورد نظر را به آنها پرداخت کنیم، این درحالی است که حقوق ما کفاف نمی‌دهد و نمی توانیم این مبلغ را پرداخت کنیم.

    احمد مرادی : حق با مردم است
    اهالی محله نایبند شمالی به منظور جلب حمایت مسئولان در جهت رفع مشکل اسناد منازل مسکونی خود، در مسجد شهید مصطفی خمینی(ره) این محله گرد هم آمدند. احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در جمع اهالی این محله، پس از استماع سخنان ساکنین محله نایبند شمالی مبنی بر گلایه و دادخواهی جهت رفع مشکل اسناد منازل مسکونی‌شان گفت: متأسفانه شیوه و شگرد زمین‌خواران بدین صورت است که ابتدا اقدام به گرفتن دو الی پنج مورد زمین کرده و سپس پیشروی می‌کنند. بنده نیز پس از اولین جلسه که چندی پیش در همین مسجد با حضور اهالی برگزار شد، پیگیری‌های لازم انجام دادم و باز هم تأکید می‌کنم که در این قضیه، صد درصد حق با مردم است و از همه مهم‌تر اینکه در آستانه انتخابات، نباید مردم را از نظام مقدس جمهوری اسلامی دلسرد و نومید کرد.نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: بنده در محضر خدا و در این مسجد به شما اهالی محله نایبند شمالی قول می‌دهم تا جایی که توان دارم پشت شما را خالی نمی‌کنم و پیگیری لازم را تا حصول نتیجه انجام خواهم داد.مصیب نظری رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز قول داد با رئیس کل دادگستری رایزنی انجام خواهد شد تا مشکل اسناد منازل ساکنان این محله حل و فصل شود.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.