حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3005 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نفت ستاره خلیج فارس  جنگل‌کاری ۲۰۰ هکتار از ساحل را کلید زد
    ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۵:۱۲
    شناسه : 12586
    بازدید 1192
    3
    با حضور وزیر کشور در بندرعباس؛ دریا نیوز // با حضور وزیر کشور طرح کاشت جنگل در ۲۰۰ هکتار از اراضی ساحل شهرک صنعتی خلیج فارس به همت شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس بندرعباس کلیدخورد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز // با حضور وزیر کشور طرح کاشت جنگل در ۲۰۰ هکتار از اراضی ساحل شهرک صنعتی خلیج فارس به همت شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس بندرعباس کلیدخورد.در مراسمی با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، علیرضا جعفرپور مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس و جمعي از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، کاشت ۲۰۰ هکتار جنگل‌ به همت شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس آغاز شد. این طرح در قالب کاشت ۶.۵ میلیون درخت در استان هرمزگان و ذیل طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت که جزو برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم به شمار می‌آید، با حضور وزیر کشور و با کاشت درختان حرا در ساحل گچین پایین آغاز شد.


    احمد وحیدی وزیر کشور در این آیین با اشاره به وحدت اقوام و مذاهب در کشور، گفت: وحدت موجود در کشور نشان می‌دهد که همه به تحقق ایران قوی و عزت و سرافرازی کشور می‌اندیشند.وی با بیان اینکه دشمنان این مرز و بوم وحدت موجود در کشور را بر نمی‌تابند، گفت: وحدت شیعه و سنی حقیقتا دشمن‌شکن است و امروز امت اسلامی به عنوان یدی واحده در برابر دشمنی مشترک قرار گرفته که رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی است.وزیر کشور افزود: امروز همه شاهد جنایات صهیونیست‌ها بر علیه مسلمانان فلسطین هستند و با وجود این‌که‌ اهالی غزه اهل‌سنت به شمار می‌آیند، اما جمهوری اسلامی ایران تمام قد در حمایت از آن‌ها ایستاده است که نشان از وحدت امت اسلامی است‌.وحیدی امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را محور وحدت در جامعه و جهان اسلام دانست و با اشاره به در پیش‌بودن انتخابات، عنوان‌کرد: ملت ایران باری دیگر با حضور پرشور پای صندوق‌های رای، هماهنگی، همدلی و همراهی خود را با آرمان‌های امامین انقلاب به نمایش خواهند گذاشت.وزیر کشور در ادامه با قدردانی از وزیر سابق جهاد کشاورزی به عنوان ایده‌پرداز طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، گفت: چشم‌انداز کاشت یک میلیارد درخت در کشور چشم‌اندازی واقعی است که برای تحقق آن برنامه‌ریزی دقیقی شده است. همچنین باید از رهبر معظم انقلاب نیز تشکر کرد که این ایده را تایید کردند و با کاشت سه اصله نهال در روز درختکاری و تکلیف کاشت سه نهال به ازای هر ایرانی از این طرح حمایت کردند.وی افزود: از استاندار پر تلاش، خوش‌فکر، جهادی و انقلابیِ هرمزگان نیز نهایت قدردانی را داریم که با ایده مردمی‌سازی تولید و کاشت نهال و تحویل بذر به مردم، ضمن ایجاد اشتغال و درآمد برای مردم، جوامع بومی محلی را نیز در این امر مشارکت دادند.


    وزیر کشور از اجرای این طرح توسط شرکت نفت‌ستاره خلیج‌فارس نیز قدردانی کرد. وحیدی با اشاره به بیابان‌زایی در کشور گفت: حجم بیابان‌ها در کشور مرتبا در حال افزایش است و باید جلوی آن را بگیریم. از این‌رو کاشت درختان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه درختان حرا علاوه بر منافع مشترکی که با سایر درختان دارند، بستری برای تولید مثل آبزیان نیز هستند که از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.
    وزیر کشور گفت: جزایر ایرانی خلیج‌فارس یک ثروت بزرگ برای ملت ایران هستند، سیاست دولت هم استفاده و بهره‌گیری هرچه بیشتر و توسعه و آبادانی در این جزایر است.وحیدی اظهارداشت: در راستای اجرای طرح کشت یک میلیارد درخت در کشور سالیانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید و کاشته خواهد شد. وی با بیان اینکه در گذشته ظرفیت‌های تولید نهال در کشور پاسخگوی تولید این حجم از درخت نبود، افزود: در دولت سیزدهم گام‌های موثری برای بالابردن ظرفیت‌ها برداشته شده و خوشبختانه در استان هرمزگان نیز با همت و تدبیر استاندار محترم ظرفیت‌ها پای کار آمده و طرح کاشت نهال در ۲۰۰ هکتار از اراضی استان آغاز شد که بنا است ۱۰۰ هکتار از آن درخت حرا و ۱۰۰ هکتار دیگر از سایر درختان کاشته شود.
    احمد وحیدی همچنین با اشاره به برنامه سفر به جزایر ایرانی خلیج فارس اظهار داشت: جزایر ما در خلیج‌فارس گنجی بزرگ برای کشور و ملت ایران هستند و باید از آنها حداکثر استفاده در جهت توسعه و پیشرفت کشور شود. وی افزود: جزایر ایرانی خلیج فارس یک ثروت بزرگ برای ملت ایران هستند، سیاست دولت هم استفاده و بهره گیری هرچه بیشتر و توسعه و آبادانی در این جزایر است.


    وزیر کشور گفت: در حال حاضر هم سیاست‌های کلی اقتصاد دریامحور از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و بر همین مبنا مسئله جزایر اهمیت بیشتری پیدا کرده است و بایستی با استفاده از ظرفیت سواحل و جزایر به توسعه و رشد اقتصادی کشور با محوریت دریا کمک کنیم.وی تصریح کرد: راه تحقق اقتصاد دریامحور از مسیر توسعه و شکوفا کردن ظرفیت جزایر است.مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در این آیین، با اشاره به تکلیف استان به کاشت ۶.۵ میلیون اصله درخت، گفت: تکلیف برنامه‌ای استان تا پایان سال تحقق پیدا خواهد کرد، چنانچه تا به اینجای کار حدود ۳.۵ میلیون اصله نهال حرا در استان تولید شده است.وی افزود: در بخش درختان مربوط به خشکی نیز کشت درختان اکالیپتوس، نخیلات جدید، کپور و زنجیره کنار در رودان در دستور کار قرار گرفته است که طبق برنامه انجام می‌شود.دوستی ابراز داشت: توسعه استان به سمتی حرکت می‌کند که اگر متوازن با آن توسعه در محیط‌زیست دنبال نشود، مردم متضرر خواهند شد، بنابراین در دولت مردمی توسعه را با محوریت مردم دنبال می‌کنیم.گفتنی است، وزیر کشور در حاشیه این آیین سه اصل نهال حرا را غرس کرد.


    جنگل کاری با پیوستن به پویش مردمی
    علیرضا جعفرپور مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در این آئین با بیان اینکه این پالایشگاه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان میعانات گازی کشور است، اظهار کرد: ما بیشتر با نگاه مسئولیتی برای پیوستن به پویش مردمی که با توصیه ریاست جمهوری و تاکید رهبر معظم انقلاب شکل گرفته، نه تنها به عنوان یک مسئول، بلکه از دیدگاه مردم به این پویش پیوسته‌ایم.وی افزود: ما امروز افتخار داریم در این مراسم ۱۰۰ اصله درخت حرا در مساحتی قریب به ۱۰۰ هکتار کاشت آن را آغاز ‌کنیم و بعد از کاشت نهال حرا در دریا، ما در خشکی نیز کاشت ۱۰۰ هزار اصله درخت خواهیم داشت. جعفرپور ادامه داد: ک اشت درخت حرا در این منطقه اثر خود را در سال‌های آینده نشان می‌دهد و تبدیل به زیستگاهی برای پرندگان، انواع موجودات دو زیست و… خواهد شدو تبدیل به یک منطقه گردشگری می‌شود.
    مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس اذعان داشت: حرکت کردن در میان جنگل‌های حرا و تماشای آن بسیار آرام‌بخش است و کاشت درخت حرا در این منطقه به حوزه گردشگری در نتیجه اقتصاد استان تاثیرگذار است و من به عنوان عضوی از نفت ستاره خلیج فارس بسیار خوشحالم که در این پویش حضور دارم و امیدوارم این درخت‌ها به ثمر بنشیند.وی اضافه کرد: ما با یک شرکت که مورد تایید محیط زیست و منابع طبیعی استان نیز است، قرارداد بستیم تا مراحل کاشت، داشت و به ثمر رسیدن آن را مدیریت کنند.جعفرپور بیان داشت: کاشت جنگل‌های حرا را هزینه نمی‌دانیم، بلکه سرمایه‌ای برای آیندگان می‌دانیم، زیرا اینجا به منطقه گردشگری تبدیل خواهد شد.در واقع سرمایه گذاری اجتماعی و زیست محیطی است و در این پویش مردمی شرکت کردیم.


    قدردانی از حمایت های استاندار ومدیرعامل نفت ستاره
    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با قدردانی از حمایت های استاندار هرمزگان و مشارکت مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس از طرح های کاشت درخت در استان، گفت: ۶.۵ میلیون درخت با کمک ۱۸ گروه مردمی در ۷ شهرستان هرمزگان تهیه شده است.
    سید محمد نور موسوی، ضمن قدردانی از حمایت‌های استاندار هرمزگان از طرح‌های مرتبط با منابع طبیعی، اظهار کرد: در راستای پویش مردمی یک میلیارد درخت که از شهریور سال گذشته آغاز شد و در ۱۵ اسفندماه رهبر انقلاب پویش هر ایرانی یک درخت را آغار کردند. در همین راستا برنامه‌ریزی لازم برای تحقق این امر در استان‌ها آغاز شد.وی با ذکر این نکته که سهمیه هرمزگان برای تحقق هدفگذاری کشوری ۵.۵ میلیون اصله بود که استاندار دستور کاشت ۶.۵ میلیون را دادند، عنوان کرد: هدفگذاری استان هرمزگان برای کاشت درخت با کمک ۱۸ گروه محلی در ۷ شهرستان ساحلی در حال انجام است. تمام فرایندها شامل جمع‌آوری، تولید نهال و … آغاز شده است و در حال حاضر پنجمین مرتبه از آیین کاشت نهال‌های حرا در استان هرمزگان برگزار می‌شود.وی بیان کرد: استان هرمزگان از طبیعت شکننده‌ای برخوردار است، اما در طول نوار ساحل خلیج‌فارس و دریای عمان، بیشترین سطح محدوده جنگل بالغ بر ۲۴ هزار هکتار حرا دارند و طی دو سال اخیر ۲ میلیون نهال تولید و امسال نیز ۳ میلیون نهال حرا تولید شده است. موسوی با ذکر این نکته که در تمام کشور ۲۴۰ میلیون نهال تولید شده است، تصریح کرد: این درختان با هدف و کاربردهای زراعت چوب، جنگل کاری و بیایان‌زدایی و تقویت فضای سبز مورد استفاده قرار می گیرند. وی خاطرنشان کرد: ۵۰ سازه آبخیزداری برای افتتاح سفر ریاست جمهوری در استان آماده شده است که اگر صنایع همکاری بیشتری داشته باشند، شاهد اتفاقات بزرگی در این زمینه خواهیم بود. موسوی تصریح کرد: کاداستر اراضی ملی استان هرمزگان به صورت کامل انجام شده است و کاداستر حدود ۹۵ درصد از اراضی در محدوده حریم ۶۰ متری دریا نیز انجام شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.