حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3030 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نسخه بافت فرسوده را زودتر بپیچید
    ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
    شناسه : 13534
    بازدید 1137
    4
    دریانیوز// موضوع محلات و بافت فرسوده در سفر رئيس جمهور به هرمزگان‌ نیز مطرح شد و رئيس دولت سیزدهم دستوراتی را در این حوزه صادر کردند که بایستی سریعتر اجرایی گردد. متاسفانه به حوزه محلات حاشیه ای وساکنان بافت های فرسوده در استان در دولت های مختلف چندان توجهی نشده است و شهرداری ها هم به تنهایی نمی توانند این مناطق را ساماندهی کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// موضوع محلات و بافت فرسوده در سفر رئيس جمهور به هرمزگان‌ نیز مطرح شد و رئيس دولت سیزدهم دستوراتی را در این حوزه صادر کردند که بایستی سریعتر اجرایی گردد. متاسفانه به حوزه محلات حاشیه ای وساکنان بافت های فرسوده در استان در دولت های مختلف چندان توجهی نشده است و شهرداری ها هم به تنهایی نمی توانند این مناطق را ساماندهی کنند.

    در سال‌های پایانی دولت قبل حتی دولت و وزارت راه وشهرسازی، محله چاهستانی های بندرعباس را در قالب طرح بازآفرینی شهری بصورت پایلوت کشوری قرار دادند تا چهارمعبر در این محله بازگشایی شود که هنوز ادامه دارد و چهارمعبر تکمیل نشده اند. بازگشایی معابر در محلات بسیار هزینه بر است و شهرداری ها به تنهایی نمی توانند معابر زیادی را در محلات بازگشایی نماید و این روند بسیار کند است و به همین دلیل بارها پیشنهاد دادیم که بنگاه های اقتصادی و صنایع در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شان در بازگشایی معابر مشارکت کنند و این‌معابر به نام‌صنایع مشارکت کننده نامگذاری شوند تا ساکنان این مناطق اثرات مثبت این صنایع را در شهرشان شاهد باشند و سهم شان از این صنایع فقط آلودگی، بیماری ، ترافیک ، گرانی مسکن و… نباشد.از طرفی دیگر ۳۵۰ هکتار الحاقی سال های گذشته در بندرعباس را برای واگذاری به ساکنان این مناطق بایستی اختصاص دهند تا در انتقال ساکنان و بازگشایی معابر تسریع شود.

    موضوع دیگر صدور اسنادمالکیت در محلات است که از اواخر سال گذشته به خانه‌هایی که از سال ۹۴ در اراضی دولتی ساخته شده اند ، سند داده می شود و تا ۲۰۰متر با نرخ منطقه ای و بیش از آن‌با نرخ کارشناسی سند صادر می شود و هدف دولت صدور سند برای این املاک قدیمی، فرسوده و غیراستاندارد است تا مالکان شان بتوانند با استفاده از تسهیلات احیای بافت فرسوده نسبت به بازسازی املاک‌شان اقدام کنند.

    اما در برخی از محلات که گفته می شود، اراضی متعلق به شهرداری است و به همین دلیل با تصويب شورای شهر، قیمت صدور سند چند برابر املاک در اراضی دولتی است وبسیاری از ساکنان در این‌سال ها نتوانسته اند سند املاک شان را بگیرند و ضرورت دارد دولت و شهرداری با تهاتر اراضی و…مشکل سنددار شدن املاک این‌مناطق با نرخ دولتی را حل کنند تا ساکنان این محلات نیز بتوانند برای املاک شان سند بگیرند و ضرورت دارد استاندار هرمزگان‌براساس دستور رئیس جمهور برای رفع مشکلات این مناطق و جهت رفع مشکل صدور سند در این مناطق اقدام عاجلی را انجام دهند تا محلاتی که اراضی آنها متعلق به شهرداری است، ساکنانش بتوانند با نرخ دولتی برای املاک شان سند بگیرند.

    از طرفی دیگر بایستی کمبود اماکن آموزشی، تفریحی، ورزشی، فرهنگی،و…در اين مناطق برطرف شود و بازگشایی معابر نیز باجدیت مورد توجه قرار گیرد تا ارتقای امنیت وخدماترسانی را به همراه داشته باشد.رئیس جمهورنیز هفته گذشته در سفر به استان با تاکید بر ضرورت بازنگری در اقدامات انجام شده از سوی مدیران استانی با هدف کاستن از فاصله وضع موجود با وضع مطلوب تاکید کرد: قطعا می‌توان با اتکای به خدای متعال و ظرفیت‌های عظیم موجود گام‌های بزرگی برای ایجاد تحول در کشور برداشت.وی تصریح کرد: نباید حل مسائل زمان‌بر و طولانی شود، چرا که موجب ناامیدی مردم خواهد شد و اساساً حفظ سرمایه اجتماعی در گرو امیدافزایی در جامعه با کار و تلاش مستمر است و این هدف به صرف سخنرانی کردن محقق نخواهد شد.

    رئیسی نکته مهم دیگر را رعایت عدالت در توزیع امکانات دانست و گفت: ما هم باید خودمان عادل باشیم و هم در رفتار شخصی عدالت را رعایت کنیم. باید عادلانه بیاندیشیم و عادلانه عمل کنیم، ممکن است اجرای عدالت عده اندکی را ناراحت و عصبانی کند، اما توصیه امیرالمؤمنین به ما این است که عدالت را اجرا کنیم، ولو آنکه عده معدودی از آن گریزان باشند ،ولی به خواست عامه مردم عمل شود و عموم مردم به خواست‌شان برسند؛ نکته محوری ایجاد امید و افزایش سرمایه اجتماعی است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.