حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3020 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • نرخ بیکاری در هرمزگان بیش از ١٠ درصد کاهش یافت
    ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۱۸
    شناسه : 12285
    بازدید 1121
    7
    با اعلام وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی: دریانیوز//معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کاهش ١٠ درصدی نرخ بیکاری در هرمزگان گفت: این استان در ۶ ماهه اول سال ١۴٠٢ بیشترین کاهش نرخ بیکاری را داشته است.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کاهش ١٠ درصدی نرخ بیکاری در هرمزگان گفت: این استان در ۶ ماهه اول سال ١۴٠٢ بیشترین کاهش نرخ بیکاری را داشته است.

    محمود کریمی بیرانوند در نشست تبیینی عملکرد حوزه کارآفرینی و اشتغال دولت سیزدهم اظهار داشت :در تابستان ۱۴۰۱ فاصله میان بالاترین و پایین‌تر نرخ بیکاری در کشور ۱۷.۱ درصد بوده که نشان از نابرابری بسیار زیاد نرخ بیکاری دارد. آمار تابستان امسال نابرابری نرخ بیکاری به ۷.۴ درصد رسیده که ۱۰ درصد کاهشی بوده است.

    کریمی بیرانوند افزود: نرخ بیکاری در استان هرمزگان در سال ١۴٠٢ و نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰ درصد کاهش داشته است اما هنوز نیز بالاست و به سطوح کاهشی نزدیک می‌شود.

    وی تصریح کرد: بازار کار و فضای اشتغال از چند جهت بررسی می‌شود ، یکی از این مسیرها مربوط به آماری است که از سوی مرکز آمار ایران اعلام می‌شود.

    سازمانی که مستقل است و ذیل سازمان برنامه و بودجه فعالیت می‌کند شاخص‌های آماری آن ربطی به دولت‌های مختلف ندارد و طبق استانداردهای جهانی است دومین مرجع برای سنجش فضای کار، بیمه‌شدگان تامین اجتماعی و سومین منبع آمار مربوط به سامانه رصد ملی وزارت کار است.

    کریمی بیرانوند تاکید کرد: اهداف مهمی که در وزارت کار مشخص شده، این است که برآوردهای محوری زیرساخت‌های بازار کار از کدملی استخراج شوند. محوریت ما کدملی است تا بدانیم برای شخص چه اتفاق هایی رخ داده است.

    کریمی بیرانوند افزود: مرکز آمار در سال پنج مرتبه نرخ بیکاری را اعلام می‌کند، ۴ مرتبه در فصل و یک بار سالیانه که ۲ ماه پس از پایان هر سال اعلام می‌شود. زمانی که نرخ بیکاری فصلی اعلام می‌شود، نباید فصل به فصل مقایسه کرد باید با همان بازه زمانی در سال قبل مقایسه شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.