حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • مهار اسب سرکش آسیب های اجتماعی در سه محور  خانه، مدرسه و رسانه
    ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۰۴
    شناسه : 11443
    بازدید 1328
    12
    دریانیوز//آسیب های اجتماعی به دسته ای از نابسامانی ها و ناهنجاری های رفتاری افراد یک جامعه چه به صورت فردی و یا جمعی اطلاق می شوند که ریشه در بی نظمی ها، کژکارکردی های پدیده‌های اجتماعی و پیامدهای نامطلوب آنها دارد.
    ارسال توسط : نویسنده : سمیه هاشمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//آسیب های اجتماعی به دسته ای از نابسامانی ها و ناهنجاری های رفتاری افراد یک جامعه چه به صورت فردی و یا جمعی اطلاق می شوند که ریشه در بی نظمی ها، کژکارکردی های پدیده‌های اجتماعی و پیامدهای نامطلوب آنها دارد. این آسیب ها غالبا باعث رنجش روانی، جسمی و مادی اقشار خاص و آسیب پذیر جامعه می شوند.
    آسیب های اجتماعی در استان هرمزگان به خصوص شهر بندرعباس تبدیل به اسب سرکشی شده است که برای مهار آن همت جمعی می طلبد. دلایل مختلفی در بوجود آوردن آسیب های اجتماعی دخیل هستند که شامل مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می باشند. در هرمزگان غنی از ثروت مهمترین دلیل آسیب اجتماعی، مشکلات اقتصادی و بعد ازآن فرهنگی می باشد.
    بسیاری از خانواده ها در بندرعباس در بافت فرسوده و حاشیه نشین زندگی می کنند که از کمترین امکانات زندگی بی بهره هستند و همواره با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند؛ فرزندی که در این خانواده متولد می شود از همان ابتدا طعم تلخ فقر را می چشد و می بیند که والدین برای به دست آوردن یک لقمه نان چه مشقتی را متحمل می شوند و این کودک به دوران نوجوانی می رسد با بسیاری از کمبودها و عقده ها که در نوجوانی سر باز می‌کنند و تبدیل به آسیب می شود.
    این نوجوان مجبور به بزرگ شدن در محله‌ای است که هر روز می بیند معتادین و کارتن‌خواب‌ها در حال استعمال و تزریق موادمخدر هستند؛ و از همه مهمتر در دسترس بودن راحت موادمخدر و مشروبات الکلی در این محلات، این نوجوانی که با سرشت پاک و سفید پا به این دنیا نهاده اکنون با دیدن هر روز این صحنه ها و در دسترس بودن موادمخدر و مشروبات الکلی در دام اعتیاد گرفتار می شود.
    معضل دیگری که در بندرعباس و به خصوص در محلات حاشیه نشین و بافت فرسوده بسیار دیده می شود به دلیل فقر و درآمد کم خانواده‌ها، مشکلات خانوادگی و اختلاف بین زوجین زیاد است که در نهایت با داشتن چند فرزند منجر به طلاق می شود و فرزندانی دیگر به فرزندان طلاق در جامعه اضافه می شود که آسیب های دیگری را به دنبال دارد.
    حال روی سخن ما با مسئولانی است که متولی استان غنی از ثروت هرمزگان هستند؛ قریب به ۲۰ سال است که روزنامه دریا از آسیب‌های تهدید کننده، بافت فرسوده و محلات حاشیه‌نشین می گوید از معتادان درحال تزریق، از خانه های لرزان و بدون سقف، از فقر خانواده‌ها که حتی توان درمان هم ندارند، آیا یاوری هست که آنها را یاری کند؟ آیا کسی هست که اسب سرکش آسیب های اجتماعی هرمزگان را مهار کند؟
    در این یادداشت با عنوان مهار اسب سرکش آسیب های اجتماعی در سه محور خانه، مدرسه و رسانه به این مهم می پردازد که اگر فرزندی در خانواده ای که به دنیا می آید به درستی تربیت شود، به دور از تنش های فقر و در آرامش دوران کودکی را سپری نماید، آسیب‌های اجتماعی را بشناسد و خانواده حامی آن باشد در گام بعدی که وارد مدرسه می شود؛ آموزش ها تکمیل شوند و راه درست را فرا گیرد و رسانه های اجتماعی هم مکمل و یاری کننده خانواده و مدرسه باشند آسیب‌های اجتماعی به مرور زمان به کمترین حد خود می‌رسند. ما به عنوان رسانه این مهم را همچنان که ۲۰ سال است پیگیری کرده ایم باز هم به آن می پردازیم امید است خانواده ها و مسئولان هم تا دیر نشده و جوانان هرمزگان به انواع بزه ها مبتلا نشده اند گوش به زنگ باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.