حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3008 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • معجزه حضور مردم
    ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
    شناسه : 13737
    بازدید 1129
    4
    دریانیوز// انقلاب اسلامی از ابتدای شکل‌گیری تا به امروز برآمده از متن ملت بوده و در هر صحنه‌ای سعی کرده ظرفیت مردمی خود را به منصه ظهور برساند.
    ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// انقلاب اسلامی از ابتدای شکل‌گیری تا به امروز برآمده از متن ملت بوده و در هر صحنه‌ای سعی کرده ظرفیت مردمی خود را به منصه ظهور برساند.
    بدون شک یکی از اصلی‌ترین میدان‌های حضور مردم برای نقش‌آفرینی طی سال‌های پس از انقلاب انتخابات بوده که مردم با حضور قدرتمند و باشکوه در آن اثبات کرده‌اند که این نظام مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است. اکنون در مرحله تبیین اهمیت شرکت گسترده مردم در انتخابات قرار داریم و این مهم باید برای اقشار مختلف بیان شود. اولویت انتخابات؛ مشارکت گسترده مردم است، با توجه به هجمه‌های زیاد دشمنان و بدخواهان برای جلوگیری از حضور مردم پای صندوق‌های رأی، ترغیب آحاد جامعه برای حضور گرم در انتخابات، ضروری است.

    رهبر انقلاب اسلامی در روز دوم دی ماه ۱۴۰۲ در دیدار اقشار مختلف مردم کرمان و خوزستان، انتخابات ۱۱ اسفند را بسیار مهم، تعیین‌‌کننده و زمینه‌ساز تحول خواندند و فرمودند: «بنده چهار خصوصیّت را در اوّل امسال راجع به این انتخابات به ملّت ایران عرض کردم: اوّلاً مشارکت قوی، ثانیاً رقابت واقعی، ثالثاً سلامت به معنای حقیقی کلمه، و رابعاً امنیّت انتخابات.» درخصوص راهکارهای افزایش انگیزه مردم برای مشارکت در انتخابات مجلس، همان طوری که حضرت آقا فرمودند، ملت ما دارای بصیرت بوده و می دانند که مشارکت در انتخابات یک ضرورت است.

    خارج از سلایق سیاسی و خارج از مسائل داخلی کشور، مردم مشارکت در انتخابات را یک تکلیف می دانند. با توجه به تلاش های دشمنان خارجی و سناریوهایی که برای مشارکت حداقلی مردم در انتخابات می چینند، مردم همواره با حضور خود در صحنه به آنها پاسخ داده و نقشه های آنان را نقش بر آب می کنند. مردم ما به نظام خود و آرمان های انقلاب خود وفادار هستند. انقلاب و نظام محصول تلاش‌های مردم است.
    در راستای استقلال و آزادی ایران اسلامی، جوانان زیادی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و باید توجه داشته باشیم که مشارکت نکردن و از آن مهمتر، تبلیغ این امر، ظلم به این شهیدان والامقام، نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ملت ایران است.

    تبیین اهمیت حضور مردم در عرصه تعیین سرنوشت و ایفای نقش در معادلات کشور یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی است. شکل‌گیری بیش از ۴۰ انتخابات در تنها ۴۴ سال از عمر انقلاب اسلامی نشان می‌دهد آرمان این انقلاب مبتنی بر حضور مردم در جایگاه تعیین سرنوشت خود است و روند حرکت انقلاب اسلامی نیز این مهم را محقق کرده است. حضور تفکرات مختلف در برهه‌های مختلف در عرصه مدیریت کشور چه در قوه مقننه و چه در قوه مجریه نشان داده که مردم حرف نهایی را می‌زنند و انتخاب و نگاه نهایی از آن مردم است.

    حال کشور در شرایطی در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی قرارگرفته که دشمن در سال‌های اخیر تمام تلاش خود را در یک جنگ روانی برای دلسرد کردن مردم در عرصه انتخابات انجام داده است اما جرقه‌های ابتدایی نشان می‌دهد این بار نیز این حربه‌ها با شکست روبرو شده و مردم دوباره نقشی مهم در اداره امور کشور ایفا خواهند کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.