حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3008 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مشاوران و دلالان املاک زیر ذره بین قرار گیرند
    ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
    شناسه : 9548
    بازدید 1216
    7
    دریانیوز// وضعیت نابهنجار مشاوران املاک در استان هرمزگان و بخصوص شهر بندرعباس باعث شده است که استاندار هرمزگان در جلسات شورای مسکن استان بارها بر ساماندهی آنها تاکید کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// وضعیت نابهنجار مشاوران املاک در استان هرمزگان و بخصوص شهر بندرعباس باعث شده است که استاندار هرمزگان در جلسات شورای مسکن استان بارها بر ساماندهی آنها تاکید کنند.

    در سال های اخیر با نابسامانی وضعیت مسکن، مشاوران املاک، سازندگان، مالکان و دلالان مسکن، مستاجران و افراد فاقد مسکن را با چالش جدی مواجه کردند وتبانی این چهار بخش برای افزایش قیمت مسکن و رهن واجاره باعث شد تا مردم از خانه دار شدن ناامید شوند و رهن واجاره مسکن نیز بسیار سخت شود. آنها هر قیمتی را بدون هیچ ضابطه ای برای املاک شان اعلام می کنند و با تبانی واستفاده از اپلیکیشن دیوار اقدام به قیمت سازی می کنند.

    گاهی خودشان قیمت های متفاوت را برای یک ملک در دیوار ثبت می کنند تا وانمود کنند قیمت های واقعی ملک این قیمت هاست و به مشتریان و مستاجران نیز عنوان می کنند که قیمت واقعی ملک یا اجاره را در دیوار ببینند که برای جلوگیری از قیمت سازی در دیوار، بایستی دستگاه قضایی اجازه ثبت قیمت املاک را در دیوار ندهد تا این قیمت سازی ها با روح و روان مردم بازی نکند. دلالان بخش مسکن بدون اینکه ردپایی را از خود برجای بگذارند و مالیاتی پرداخت نمایند، باشگردهایی بر بازار متلاطم مسکن می دمند وبه سودهای بادآورده دست می یابند و هیچگونه نظارتی برآنها وجود ندارد و شناسایی وبرخورد نمی شوند.

    متاسفانه در سال های اخیر بخش زیادی از مشاوران املاک در ساخت وساز مشارکت داشته وبخشی از سازندگان نیز دفتر فروش و یا مشاور املاک راه اندازی کرده اند وهمین موضوع باعث شده است تا این دوقشر تلاش کنند قیمت ها را صعودی نموده و به سود منطقی هم راضی نباشند که در این حوزه بایستی دستگاه های نظارتی اجازه فعالیت مشاوران املاک را در ساخت ساز ندهند و از آن طرف سازندگان نیز اجازه راه اندازی دفتر مشاور املاک نداشته باشند و فعالیت هرکدام مجزا شود. از طرفی دیگر نظارت شود مشاوران املاک بیشتر از کمیسیون قانونی با عناوین مختلف از فروشندگان و خریداران و مالکان و مستاجران اخذ نکنند و با مشاوران املاکی که در این بخش تخلف می کنند با شدت برخورد شود و اجازه فعالیت به آنها داده نشود. از طرفی دیگر انتظار می رود در حوزه قیمت گذاری منطقه ای باهدف منطقی شدن قیمت ها و رهن واجاره ها نیز برنامه ریزی شود.

    همچنین بایستی مشاوران املاکی که در انعقاد قراردادهای اجاره با بیش از ۲۰ درصد افزایش مصوبه دولت را رعایت نمی کنند، برخورد شود. مشاوران املاک بدون مجوز نیز نباید اجازه فعالیت داشته باشند و متقاضیان راه اندازی دفتر مشاور املاک از مسیر قانونی نیز بایستی حمایت شوند.انتظار می رود دستگاه های نظارتی و امنیتی، دلالان و مافیای مسکن و مشاوران املاک و سازندگان که با تبانی و… بدنبال متشنج کردن بازار مسکن هستند را شناسایی نموده وبا آنها برخورد قاطعانه صورت پذیرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.