حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مشاوران املاک غیرمجاز و بی شناسنامه
    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۳۶
    شناسه : 9777
    بازدید 1388
    9
    دریانیوز// استاندار هرمزگان در جلسات شورای مسکن بر لزوم بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک و برخورد با افراد متخلف در این حوزه تاکید کرده و در جلسه قبلی شورای مسکن نیز گفت: مطابق بازرسی‌های انجام شده در شهر بندرعباس تاکنون 75 مشاور املاک فاقد مجوز شناسایی شده که 6 مورد پلمب و 15 مورد نیز مجوز اخذ کردند، باید با سرعت 54 مشاور املاک دیگر نیز تعیین تکلیف شوند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// استاندار هرمزگان در جلسات شورای مسکن بر لزوم بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک و برخورد با افراد متخلف در این حوزه تاکید کرده و در جلسه قبلی شورای مسکن نیز گفت: مطابق بازرسی‌های انجام شده در شهر بندرعباس تاکنون ۷۵ مشاور املاک فاقد مجوز شناسایی شده که ۶ مورد پلمب و ۱۵ مورد نیز مجوز اخذ کردند، باید با سرعت ۵۴ مشاور املاک دیگر نیز تعیین تکلیف شوند.

    دوستی گفت: بخشی از مشکلات حوزه مسکن مرتبط با مشاوران املاک متخلف و فاقد مجوز است که باید بدون اغماض با آنها برخورد شود.البته رئیس جمهور نیز در چندین جلسه شورای عالی مسکن بر ساماندهی مشاوران املاک و برخورد با متخلفان تاکید داشته اند. متاسفانه بخشی از تلاطم بازار املاک به مشاوران املاک برمی گردد که بیشتر آنها بجای نقش مشاوره داشتن، به دلال و سازنده املاک تبدیل شده اند که باعث افزایش تلاطم در بازار مسکن شده اند و به دریافت کمیسیونقانونی شان از فروشنده و خریدار و مستاجر وموجر قانع نیستند و با دلالی و ساخت وساز و… بدنبال سودهای بیشتر هستند.

    برخی از آنها با مالکان وسازندگان برای افزایش قیمت ملک و رهن واجاره تبانی می کنند و قیمت ها را حبابی کرده اند. اینکه استاندار هرمزگان اعلام کرده اند که مطابق بازرسی‌های انجام شده در شهر بندرعباس تاکنون ۷۵ مشاور املاک فاقد مجوز شناسایی شده که ۶ مورد پلمب و ۱۵ مورد نیز مجوز اخذ کردندو باید با سرعت ۵۴ مشاور املاک دیگر نیز تعیین تکلیف شوند، جای تامل دارد.

    چطور دهها مشاور املاک فاقد مجوز و شناسنامه در این شهر فعالیت دارند که فقط تاکنون ۷۵ مشاور املاک بدون مجوز شناسایی شده اند و چرا فقط شش دفتر پلمب شده اند؟ دستگاه های نظارتی تاکنون کجا بوده اند که این مشاوران املاک غیرمجاز را ندیده اند؟ یا دیده اند و اقدامی نکرده اند؟ آیا مشخص است که این غیرمجاز ها چه میزان تخلف داشته اند و یا احیانا کلاهبرداری داشته و منجر به تشکیل پرونده قضایی شده اند؟ فعالیت غیرمجاز ها و تخلف مشاوران املاک باعث وارد شدن خدشه به جایگاه مشاوران املاک منصفی می شود که مطابق قانون فعالیت دارند.

    آیا مشاوران املاکی که قانون افزایش ۲۰ درصد اجاره را رعایت نمی کنند، با آنها برخورد شد یا همچنان قراردادهای با بیشتر از این میزان را منعقد می کنند؟ در اینجا چند بحث است؛ اول اینکه چرا مشاوران املاک زیادی بدون مجوز در بندرعباس فعالیت دارند و چه تعداد غیرمجاز دیگر شناسایینشده اند؟ دوم اینکه چرا با تخلفات این غیرمجاز ها و مشاوران املاک مجاز متخلف برخوردهای بازدارنده صورت نمی گیرد و سوم اینکه چرا آنهایی که به دریافت کمیسیون قانونی شان قانع نیستند و دلالی می کنند و در ساخت وساز وارد می شوند و… ، برخوردی صورت نمی گیرد؟ آیا شرح وظایف دفاتر مشاور املاک مشخص نیست؟ چه میزان آنها آموزش های تخصصی می بینند؟ چرا دستگاه های نظارتی با حضور رسانه ها از دفاتر مشاور املاک بازدید و برخوردهای قانونی ندارند تا مشخص شود چه میزان از مشاوران املاک بازدید وچه میزان با متخلفان برخورد می شود؟ واقعاکدام اشخاص حقیقی و حقوقی مدافع مشاوران املاک هستند که به راحتی بدون مجوز فعالیت می کنند واز طرفی دیگر با تخلفات شان چندان برخوردی نمی شود و برخوردها بازدارنده نیست و در این حوزه اطلاع رسانی نمی شود؟

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.