حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مشاوران املاک آموزش‌های تخصصی ببینند
    ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۲۶
    شناسه : 9636
    بازدید 1246
    7
    دریانیوز// چند روز قبل به یکی از دفاتر مشاور املاک دربندرعباس رفته بودم که متوجه شدم مدیردفتر و دو همکارش در حال فراگیری مسائل حقوقی در خصوص انواع سند و... که در خرید وفروش و رهن واجاره املاک و... بایستی از آنها اطلاع داشته باشند، با حضور یک حقوق دان بودند که مانند کلاس درس دانشگاهی به آنها تدریس می کرد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// چند روز قبل به یکی از دفاتر مشاور املاک دربندرعباس رفته بودم که متوجه شدم مدیردفتر و دو همکارش در حال فراگیری مسائل حقوقی در خصوص انواع سند و… که در خرید وفروش و رهن واجاره املاک و… بایستی از آنها اطلاع داشته باشند، با حضور یک حقوق دان بودند که مانند کلاس درس دانشگاهی به آنها تدریس می کرد.
    این موضوع برایم جالب بود، زیرا بیشتر مشاوران املاک به فراگیری این موارد چندان توجهی ندارند و در حال حاضر هم که برخی از آنها فقط دلالی می کنند ویا در ساخت وساز مشارکت دارند و… که بر طبل گرانی املاک می کوبند و علم چندانی هم برای مشاوره دادن به خریدار و فروشنده و موجر و مستاجر ندارند و به همین دلیل گاهی بین خریدار و فروشنده و مستاجر وموجر اختلافاتی ایجاد می شود که اگر مشاوره لازم را از مشاوران املاک دریافت می کردند، میزان این اختلافات کاهش می یافت.

    متاسفانه گاهی هم برخی خودشان بازارگرمی برای افزایش قیمت ملک یا رهن واجاره دارند وگاهی از شیوه های نامتعارفی استفاده می‌کنند تا به سود بادآورده و بیشتر دست یابند. موضوع مشاوران آنقدر حاد شده است ودر نابسامانی بازار مسکن اثرگذار بوده اند که رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن و استاندار هرمزگان نیز در شورای مسکن استان بر ساماندهی مشاوران املاک و برخورد با تخلفات در این حوزه تاکید چندباره و فراوان دارند.

    متاسفانه برخی از مشاوران املاک از وظیفه ذاتی خود بطور کامل دور شده اند ودر نابسامانی بازار املاک نقش داشته اند که بایستی برخورد با متخلفان در این حوزه افزایش یابد. از آن طرف بایستی مدیران وکارکنان مشاوران املاک موظف باشند بطور مرتب دوره های آموزشی مختلف مرتبط با کسب وکار و انعقاد قراردادها، قوانین مرتبط با مستاجر و موجر، خریدار و فروشنده و… را فراگیرند و اطلاعاتشان را بروزرسانی کنند و اجازه نداشته باشند بیش از کمیسیون مصوب دریافت کنند و از آن طرف اجازه دلالی و ورود به ساخت وساز را هم نداشته باشند و سازندگان املاک نیز مجوز راه اندازی مشاور املاک نداشته باشند و سازندگان املاک نیز بایستی ساماندهی شوند تا نتوانند با برخی از مشاوران املاک برای افزایش قیمت ها تبانی نمایند و خون مستاجران و بی خانمان‌ها را در شیشه کنند.

    از آن طرفی بایستی بر فضای مجازی و سکوهای فروش و اپلیکشین‌هایی مانند دیوار نظارت شود تا از قیمت سازی ها جلوگیری شود و بازار مسکن به آرامش برسد. انتظار می رود دستگاه های نظارتی میزان نظارت‌شان را بر مشاوران املاک افزایش دهند وبا متخلفان برخورد جدی شده و اطلاع‌رسانی گردد تا عموم مردم از نوع و میزان برخوردها اطلاع داشته باشند و بایستی برخوردها بازدارندگی لازم را برای عدم تکرار تخلف داشته باشد. حوزه مشاور املاک بخشی تخصصی است و نباید هر شخصی بدون داشتن هیچگونه تخصصی بتواند وارد این عرصه شود و تمام فعالان این حوزه بایستی موظف شوند بطور مرتب دوره های آموزشی تخصصی را بگذرانند تا از بروز مشکلات برای شهروندان در این بخش نیز کاسته و کمتر پرونده قضایی تشکیل شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.