حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مرغ و گوشت منجمد دولتی توزیع کنید
    ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۷:۰۴
    شناسه : 9224
    بازدید 1249
    22
    ستاد تنظیم بازار هرمزگان تدبیری بیندیشد دریانیوز// درحالی مسئولان در هرمزگان مشکل عرضه مرغ را رد می کنندکه از چند هفته قبل شهروندان از کمبود مرغ بسیار گلایه مندند و هنوز تدبیر اساسی برای رفع این مشکل اندیشیده نشده است.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// درحالی مسئولان در هرمزگان مشکل عرضه مرغ را رد می کنندکه از چند هفته قبل شهروندان از کمبود مرغ بسیار گلایه مندند و هنوز تدبیر اساسی برای رفع این مشکل اندیشیده نشده است.
    متاسفانه این سناریو همواره تکرار می شود و گاهی شاهد افزایش تولید مرغ و جوجه ریزی و سپس جوجه کُشی توسط برخی مرغداری ها در کشور هستیم تا جوجه ها تبدیل به مرغ نشوند و قیمتش کاهش نیابد و چندماه بعدش با کاهش جوجه ریزی، شاهد افزایش قیمت مرغ وکمبود آن هستیم. درصورتیکه اگر دولت در زمان افزایش تولید، مرغ های مازاد را از سطح مرغداری ها و بازار جمع آوری و ذخیره سازی نماید، آنگاه می تواند در زمانیکه کمبود مرغ وجود دارد،

    مرغ های منجمد را توزیع کند تا مردم مشکلی نداشته باشند. از طرفی دیگر بایستی مشکل توزیع نهاده های دامی نیز برطرف و دلالان حذف شوند تا قیمت تولید مرغ کاهش یافته و قیمت مرغ توزیعی به مردم افزایش نیابد. در حال حاضر برخی از مسئولان هرمزگان مدعی هستند قیمت مرغ در هرمزگان ارزان‌تر از سایر مناطق کشور است وبه همین دلیل مرغ را از سایر مناطق به هرمزگان نمی توان وارد کرد و بلکه مرغ تولیدی در هرمزگان به استان های دیگر ارسال می شود.

    از طرفی دیگر علی رغم مشکلات شهروندان برای تهیه مرغ گرم، اداره کل پشتیبانی امور دام نیز سکوت کرده واقدام لازم را انجام نداده است و مرغ منجمد را توزیع نکرده است و بنظر می رسد منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار هستند. درصورتیکه اگر مرغ منجمد به وفور وبا قیمت دولتی در استان توزیع می شد، شهروندان مشکلات کمتری را برای تامین و خرید مرغ خواهند داشتند. هرچند بایستی متذکر شد که بدلیل مشکلات اقتصادی در جامعه، بخشی از اقشار حتی توان خرید مرغ منجمد دولتی را هم ندارندکه نهادهای حمایتی و انقلابی بایستی به این خانواده های محروم ونیازمند در تامین مرغ کمک کنند. اما درصورتیکه مرغ منجمد توزیع شود، بخشی از جامعه می توانند مرغ شان را تامین کنند.

    از طرفی دیگر بدلیل افزایش قیمت گوشت، بسیاری از اقشار توان خرید گوشت را هم ندارند که بایستی گوشت منجمد دولتی نیز توزیع شود. چند روز قبل نیز مسئولان قضایی استان از ترخیص ۲۰۰تن گوشت وارداتی پس از یک‌سال معطلی در گمرک با دستور ویژه قضایی خبردادند که انتظار می رود این گوشت ها هم با قیمت دولتی در استان توزیع شود تا بخشی از مشکلات مردم برای تامین گوشت برطرف شود. در این حوزه بایستی ستاد تنظیم بازار استان تدبیری بیندیشد و مصوب کنند تا مرغ و گوشت منجمد با قیمت دولتی عرضه شود تا شهروندان و هیئت های مذهبی و مساجدو… برای پخت غذاهای نذری و… مشکلی نداشته باشند.

    محموله ۲۰۰ تنی گوشت وارداتی پس از یکسال معطلی در گمرک با دستور ویژه قضایی ترخیص شد دادستان مرکز استان هرمزگان از ترخیص محموله ۲۰۰ تنی گوشت منجمد برزیلی با صدور دستور ویژه قضایی خبر داد. علیرضا احمدی منش «دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان» از صدور دستور ویژه قضایی برای ترخیص محموله ۲۰۰ تنی گوشت منجمد بزریلی بلاتکلیف در گمرک بندر شهید رجایی بندرعباس خبر داد.دادستان مرکز استان هرمزگان در این خصوص بیان داشت: در راستای دستورات و توصیه‌های تخصصی ریاست قوه قضاییه به مسئولین قضایی استان‌های ساحلی و دارای بندر، مبنی بر استمرار سرکشی از انبارهای گمرکات و بنادر و تعیین تکلیف سریع کالاهای دپو شده،

    مسئولان قضایی استان هرمزگان در دو سال اخیر بازدیدهای مستمری از بنادر و گمرکات استان بالاخص بندر شهید رجایی بندرعباس داشته اند.این مقام قضایی افزود: خوشبختانه ثمره این بازدیدهای میدانی، ترخیص صدها محموله معطله و متروکه کالاهای مورد نیاز کشور اعم از کالاهای اساسی، مواد اولیه تولید و… بوده است.احمدی منش ادامه داد: در همین راستا محموله ۲۰۰ تنی گوشت منجمد برزیلی که بیش از یکسال در گمرک بندر شهید رجایی بندرعباس معطل مانده و بیم فساد آن می رفت، با ورود دستگاه قضایی استان هرمزگان تعیین تکلیف شد و دستورات لازم برای تسریع در امر ترخیص و بارگیری آن صادر گردید.

    وی با بیان این مطلب که تأیید سلامت بهداشتی این محموله گوشت برای دستگاه قضایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است، بیان داشت: طی جلسه‌ای با دستگاه‌های متولی امر از جمله دامپزشکی استان مقرر شد محموله مذکور مطابق تأییدیه و دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کل کشور در واحدهای تولیدی گوشت حرارت‌دیده مورداستفاده قرار گیرد.دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان همچنین بر لزوم نظارت مستمر بر سلامت این محموله گوشت وارداتی از زمان ترخیص تا زمان توزیع تأکید کرد.دبیر ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان هرمزگان در خاتمه تصریح کرد: چنانچه دستگاه‌های اجرایی در اجرای قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارتخانه متبوع عملکردی مناسب و دقیق داشته باشند، لزومی به ورود دستگاه قضایی به برخی موضوعات اجرایی نخواهد بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.