حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3008 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • مدیران پروازی  در کلام امام جمعه و رئیس جمهور
    ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
    شناسه : 13503
    بازدید 1157
    3
    دریانیوز// حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان در شورای اداری استان که‌ با حضور رئیس جمهور برگزار شد؛ نقش‌آفرینی در کادر مدیریتی استان هرمزگان را یکی از مطالبات جدی جوانان هرمزگان دانست و تصریح کرد: حضور جوانان استان هرمزگان باید در لایه‌های مختلف مدیریتی صنایع مستقر در هرمزگان افزایش یابد و از حضور مدیران پروازی جلوگیری شود.وی استفاده از جوانان در حکمرانی کشور را باعث افزایش امید در جامعه دانست و افزود: استان هرمزگان دارای ظرفیت عظیم نیروی انسانی است که در استفاده از آن‌ها می‌تواند نقش مهمی را در کشور ایفا کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان در شورای اداری استان که‌ با حضور رئیس جمهور برگزار شد؛ نقش‌آفرینی در کادر مدیریتی استان هرمزگان را یکی از مطالبات جدی جوانان هرمزگان دانست و تصریح کرد: حضور جوانان استان هرمزگان باید در لایه‌های مختلف مدیریتی صنایع مستقر در هرمزگان افزایش یابد و از حضور مدیران پروازی جلوگیری شود.وی استفاده از جوانان در حکمرانی کشور را باعث افزایش امید در جامعه دانست و افزود: استان هرمزگان دارای ظرفیت عظیم نیروی انسانی است که در استفاده از آن‌ها می‌تواند نقش مهمی را در کشور ایفا کنند.

    رئیس جمهور نیز در شورای اداری تاکید کردمدیران پروازی باید خانواده خود را به محل خدمت خود بیاورند. رییسی موضوع تردد خودروی مناطق آزاد در سرزمین‌اصلی را قابل بررسی در کمیسیون کارشناسی دانست و گفت: با صدای بلند اعلام کردم و می کنم که از نیروهای بومی استان استفاده کنید و یکی از راه‌های امیدآفرینی برای مردم ما، توجه به نیروهای انسانی است و عزیزان پروازی ، خانواده خود را به استان بیاورند تا ثبات مدیریتی را دچار مشکل نکند و البته باید کادرسازی مناسبی هم در استان صورت گیرد تا نیروی انسانی توانمند شود.متاسفانه همواره از گذشته مرسوم‌ بوده و در گذشته این شرایط بیشتر بود که مدیران صنایع و حتی برخی از مدیران دستگاه های اجرایی و… ، بصورت پروازی مدیریت می‌کردند و بین‌ پایتخت و هرمزگان در رفت و‌آمد بودند و حتی حاضر نشده که خانواده های شان در استان زندگی کنند که همچنان کم وبیش این وضعیت ادامه دارد .

    اگر که شرایط هرمزگان آنقدر رنج آور است که خانواده های این مدیران تاب و توان زندگی را در این استان ندارند، پس آقایان مدیریت را هم نپذیرند و بروند در همان استانی که خانواده شان زندگی می کنند ، مدیریت کنند. اینکه برخی از مدیران واعضای هیئت مدیره صنایع، مناطق آزاد، دستگاه های اجرایی و…بخواهند بصورت پروازی مدیریت کنند که بهتر است هیچ مسئولیتی به آنها داده نشود و قحط الرجال هم در استان و کشور نیست که از مدیران پروازی استفاده شود. از طرفی دیگر از صنایع همواره در حوزه های مختلف گلایه وجود داشته و دارد. این‌صنایع ازگذشته حتی حاضر نبودند مالیات و عوارض قانونی شان را هم در استان پرداخت کنند و در دولت سیزدهم علی رغم پیگیری های استاندار، دستگاه قضایی، نمایندگان مجلس و… برای بازگرداندن پرونده های مالیاتی صنایع و بنگاه های اقتصادی به استان که پرونده بیشتر صنایع برگشت داده شد، اما برخی صنایع از جمله نفت فلات قاره که در جلسه اتاق بازرگانی با حضور برخی وزرا و نمایندگان مجلس باری دیگر مطرح‌شد، گویا هنوز پرونده اش به استان‌برگشت داده نشده است و برخی از این‌صنایع عوارض آلایندگی شان ‌را نیز به‌استان پرداخت نمی کنند.

    مردم این‌استان بخصوص همسایگان و ساکنان اطراف صنایع به بیماری های مختلف واز جمله سرطان و…مبتلا شده اند که یکی از زنان ساکن‌گچین‌در نشست فعالان‌اقتصادی با وزیر صمت در اتاق بازرگانی هرمزگان در روز پنجشنبه گذشته به این موضوع اشاره کرد که خودش و برخی ساکنان این منطقه بیمارند و سرطان دارند واز وزیر صمت خواست بیش از این ،مجوز راه انداری صنایع را در این مناطق ندهند وبه فکر سلامتی مردم هم باشند. بایستی بر آلودگی های که در هوا و محیط زیست توسط صنایع ایجاد می شود، نظارت های لازم صورت پذیرد. پسماندهای صنعتی و ویژه صنایع بصورت اصولی بازیافت و دفن شوند تا به محیط زیست هم آسیب نرسانند.متاسفانه سهم مردم هرمزگان‌از این‌صنایع فقط آلودگی، ترافیک ، گرانی مسکن ، افزایش بیماری ها و… شده است .

    در دو سه دهه اخیر حتی نیروی انسانی صنایع از استان های دیگر تامین شده است که در دولت سیزدهم ، تلاش شد صنایع موظف شوند تا اولویت جذب نیروی انسانی شان در صنایع با بومیان‌ باشد . از طرفی دیگر هنرستان های جوار برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز صنایع با همت استاندار هرمزگان راه اندازی شده اند وانتظار می رود این‌ هنرستان ها افزایش یابد و این‌اقدام را می توان‌انقلابی در تربیت نیروی انسانی ماهر برای صنایع خواند و امید می رود این روند ادامه یابد. نباید جوانان هرمزگانی در استانی که‌قطب تجارت کشور است ، نتوانند جذب صنایع شده و در مشاغل کاذب مشغول به فعالیت شوند. بایستی جوانان سهمی از اشتغال بنگاه های اقتصادی فعال در استان داشته باشند و صنایع هم مالیات مستقیم و مالیات برارزش افزوده و عوارض آلایندگی شان را در استان پرداخت کنند. تمامی مدیران صنایع هم‌بایستی ساکن استان باشند و حساب های بانکی شان و امورات بیمه ای شان هم در هرمزگان باشد .

    چرا مدیران پروازی از بیت‌المال هزینه های زیادی را با عناوین مختلف وبرای ایاب وذهاب و تردد، ماموریت و… دریافت کنند و از طرفی بطور کامل در استان نباشند تا ببینند در حوزه تحت مدیریت شان چه می گذرد که شخص رئیس جمهور و‌نماینده ولی فقیه در استان و…نیز از این‌ شرایط ناراضی هستند و بایستی پرِ پرواز مدیران پروازی چیده شود.چرا فقط درد ورنج وجود صنایع برای استان وهرمزگانی ها باشد و منفعتش برای دیگران و پایتخت نشینان؟ چرا هنوز طرح صنعت شهرها در بندرعباس بخوبی اجرایی نشده و ساخت وساز مسکن برای کارکنان و کارگران صنایع شروع نشده تا آنها نیز خانه دار شود واز ارقام نجومی وحبابی رهن و اجاره و فروش خانه در بندرعباس کاسته شود ؟

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.