حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • محدودیتی که حق عابران را مسدود کرد
    ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۷:۲۹
    شناسه : 12418
    بازدید 1100
    2
    دریا نیوز//محدود کردن عابران پیاده از دسترسی به پیاده ‌رو، معضلی است که در پایتخت اقتصادی کشور از گذشته وجود دارد و هر روز شاهد اجرای آن در نقطه جدیدی در شهر هستیم.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز//محدود کردن عابران پیاده از دسترسی به پیاده ‌رو، معضلی است که در پایتخت اقتصادی کشور از گذشته وجود دارد و هر روز شاهد اجرای آن در نقطه جدیدی در شهر هستیم. تصرف پیاده‌روها توسط صنوف مزاحم، مسدود شده پیاده‌رو، کوچه و خیابان توسط انبوه‌سازان، پارک خودرو در پیاده‌رو، غیراستاندارد بودن بسیاری از پیاده‌روها به ویژه در بافت فرسوده بخشی از مشکلاتی است که عابران پیاده در استفاده از این بخش شهری دارند و مجبور هستند از طول خیابان برای تردد استفاده نمایند که خطرات زیادی برای آنها به همراه دارد.
    در این بین نیز مسئولان شهری اقدام به محدود کردن پیاده ‌روها برای استفاده وسایل نقلیه از جمله موتورسیکلت و اتومبیل کرده‌اند که نتیجه آن، عدم امکان استفاده از پیاده ‌رو برای برخی از عابران پیاده می‌شود. از یک سو این اقدام جای تقدیر دارد که امنیت عابران با بسته‌شدن مسیر تردد وسایل نقلیه بسته می‌شود اما از سوی دیگر محدودیت جدیدی برای عابران ایجاد می‌شود. به تازگی در بلوار حقانی بندرعباس و محل تلاقی با بلوار امام موسی صدر، مسیری که موتورسیکلت‌ها برای تردد استفاده می‌کردند را با میله‌های آهنی مسدود کرده‌اند و ارتفاع بخش‌هایی از محل عبور را با بلوک افزایش داده‌اند که نتیجه آن عدم امکان حتی عابران پیاده شده‌است. این مسیر محل عبور بسیاری از دانش‌آموزان به ویژه کودکان ابتدایی است که با وجود این میله‌های آهنی که به صورت غیراستاندارد نصب شده و عبور از بین آنها سخت است و همچنین ارتفاع زیاد دیگر قسمت‌های آن، عملا عبور کودکان غیرممکن شده و افرادی که دارای نیازهای ویژه جسمی، افراد مسن، زنان باردار، افراد دارای نوزاد و کالسکه، مسیر عبور آنها بسته شده و برای عبور از این خیابان باید به زیر روگذر قدس رفته و مسیر بیش از یک کیلومتری را طی نمایند تا از این خیابان بگذرند. نمونه دیگر از محدود کردن غیراستاندارد پیاده‌رو نیز در انتهای خیابان امام‌زاده سیدکامل(ع) است.


    جایی که مدرسه فوتبال و یکی از نواحی شهرداری بندرعباس قرار دارد. بخشی از ورودی پیاده‌رو به وسیله سدهای بتنی و بخشی را به وسیله میله و زنجیر محدود کرده‌اند به نحوی که افراد ویلچری یا کالسکه کودک امکان استفاده از این بخش از پیاده‌رو را ندارند. البته صبح‌ها برای تردد خودروهای شهرداری زنجیر باز است اما عصرها با توجه به اینکه مراجعه به باشگاه فوتبال زیاد است و بعضی از خانواده‌ها که فرزند کوچک دارند و با کالسکه به باشگاه مراجعه می‌کنند، امکان تردد برای آنها فراهم نیست و محدودیتی در تردد برای آنها فراهم شده‌است. محدود کردن ورود وسایل نقلیه به پیاده‌روها و حفظ جان عابران پیاده کار بسیار خوب و پسندیده‌ای است و مردم از آن استقبال می‌کنند اما محدودیتی که بدون کارشناسی و محدود کردن عبور عابران را به همراه دارد کار درستی نیست و قبل از اقدام باید تمام جوانب کار دیده شود. امیدواریم که محدودیت‌های ایجاد شده برطرف و در اقدامات بعدی نیز مسئولان پیش از اقدام، تمام جوانب کار را بسنجند تا محدودیتی برای عابران پیاده در استفاده از پیاده‌رو که حق قانونی آنهاست ایجاد نکند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.