حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3020 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • ماهی با طعم تهدید سلامت
    ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۵:۱۲
    شناسه : 10770
    بازدید 1418
    16
    دریانیوز//بازار غیررسمی ماهی‌فروشان پشت‌شهر بندرعباس علی‌رغم تاکیدات برای جلوگیری از فعالیت، همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//بازار غیررسمی ماهی‌فروشان پشت‌شهر بندرعباس علی‌رغم تاکیدات برای جلوگیری از فعالیت، همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. این بازار که پس از تخریب بازار قدیم و انتقال کسبه به محل جدید شکل گرفته‌است همچنان مشغول به کار است و تعداد زیادی از ماهی فروشان در این مکان غیربهداشتی اقدام به عرضه ماهی می‌کنند.
    ماهی یکی از اصلی‌ترین خوراکی‌های مردم جنوب به ویژه هرمزگان است و مردم این استان علاقه خاصی به آبزیان دارند. اما قیمت بالای آن باعث شده دسترسی به این ماده خوراکی برای مردم هرمزگان سخت باشد. از سوی دیگر عرضه غیربهداشتی آن نیز در هوای بسیار گرم بندرعباس، سلامت شهروندان را تهدید می‌کند.

    ماهی به دلیل اینکه مدت زمان کوتاهی می‌تواند فاسد شود، باید در مکان خنک قرار داشته و عرضه شود اما در مکان کنونی که فروش ماهی در آن و در زیر تابش مستقیم نور خورشید انجام می‌شود، روند فساد آبزیان در آن بسیار سریع اتفاق می‌افتد و این موضوع تهدیدی برای سلامتی مردم این شهر و مسافرانی که از این مکان اقدام به تهیه ماهی می‌کنند است.

    از سوی دیگر تمیز کردن ماهی نیز در این مکان به دلیل عدم وجود شرایط مناسب برای این کار، موجب می‌شود تا آلودگی موجود در ماهی به گوشت آن منتقل شده و وارد بدن مصرف‌کننده شود.
    از سال‌های گذشته قرار بود که از فعالیت این ماهی‌فروشان که در مکانی غیربهداشتی اقدام به عرضه ماهی می‌کنند توسط نهادهای مسئول جلوگیری شود اما همچنان شاهد هستیم که این افراد در همین شرایط اقدام به فروش ماهی کرده و سلامت شهروندان را مورد تهدید قرار می‌دهند.
    موضوع دیگری که در این محل شاهد آن هستیم، عرضه آبزیان حرام‌گوشت توسط ماهی‌فروشان هستیم. آبزیانی مانند کوسه ماهی، هشت‌پا، خرچنگ و … توسط این افراد به فروش می‌رسد و باید از این اقدام ممانعت به عمل آید. فروش ماهی باید در بازار ماهی‌فروشان اصلی این شهر انجام شده و شرایطی فراهم شود تا افرادی که در این مکان اقدام به عرضه ماهی می‌کنند به بازار اصلی منتقل شوند و ماهی به صورت بهداشتی و مناسب در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد چرا که اکنون سلامت شهروندان در خطر قرار دارد.

    موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که به دلیل ریختن آب ماهی در این مکان نیز، بوی تعفن در این مکان مشام رهگذران را می‌آزارد و باید چاره‌ای اساسی برای رفع این معضل اندیشیده و اجرایی شود که این موضوع خواسته بسیاری از شهروندان است که سلامت ماهی برای آنها مهم می‌باشد. همچنین حضور این افراد در مکان فعلی و عرضه غیربهداشتی آبزیان، چهره نازیبایی از این شهر را در ذهن گردشگران و مسافران برجای می‌گذارد هر چه سریعتر باید کاری در این زمینه انجام شود.

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “ماهی با طعم تهدید سلامت”
    1. با سلام. تا موقع که منافع بعضی افراد وسط باشد هیچ چیز حل نمی شود مثلا قیمت ماهی روزانه ماهی هان تجاری از جمله شیر سنگسر حلوسیاه و غیره بصورت قاچاق رسمی ( حمل توسط کانتینر یخچالی از بندر لنگه و بندر چارک بعنوان ماهیان حرام گوشت صادراتی ) یا قاچاق لنجی ، به کشورهای حوزه خلیج فارس حمل می شود، مگر طبق قانون نباید ماذا بازار وارد و صادر شود چرا چند سالی هست همه این موضوع را می دانند ولی کسی ترتیب اثر نمی دهد ، صید ماهی با سوخت یارانه ای به کام برادران محترم قاچاقچی و مردم کشورهای حوزه خلیج. مسئولان هم در خواب زمستانی و به فکر صندلی . تمام اینها را بنده با مستندات اثبات می کنم

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.