حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • لزوم ویلایی سازی جهش تولید مسکن  در بندرعباس و میناب
    ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۱۵
    شناسه : 3426
    بازدید 1608
    14
    وزیر راه وشهرسازی باری دیگر بر ویلایی سازی طرح جهش تولید مسکن در شهرهایی که زمین وجود دارد تاکیدکرد و گفت 200متر زمین به متقاضیان داده شده و خودشان با تسهیلات و استفاده از معافیت های قانونی مالیات و عوارض اقدام به ساخت مسکن می کنند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: وزیر راه وشهرسازی باری دیگر بر ویلایی سازی طرح جهش تولید مسکن در شهرهایی که زمین وجود دارد تاکیدکرد و گفت ۲۰۰متر زمین به متقاضیان داده شده و خودشان با تسهیلات و استفاده از معافیت های قانونی مالیات و عوارض اقدام به ساخت مسکن می کنند. این موضوع هم بحمدالله در بیشتر شهرهای هرمزگان عملیاتی شده وفقط در بندرعباس و بخش هایی از میناب آنطور که استاندار اعلام کرده است، طرح بصورت ویلایی اجرایی نشده است که انتظار می رود در این دو شهر نیز اراضی مورد نیاز تامین شود و واحدهای مسکونی طرح جهش تولید مسکن بصورت ویلایی ساخته شود. اراضی مازاد ادارات در هرمزگان که در اجرای این طرح ملی مورد غفلت قرار گرفت را بایستی در گام نخست برای اجرای این طرح قرار داد.

    ۲۸مهرماه سال گذشته که ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن در کشور آغاز شد، متاسفانه در بندرعباس از متقاضيان ثبت نام نشد و اعلام گردید متقاضیان می توانند در شهرک علوی در ۵۰ کیلومتری شهربندرعباس ثبت نام کنند(توجیه شان هم گویا نبود زمین در بندرعباس بود که توجیه مناسب و واقعی و کارشناسی شده نبود و در بندرعباس زمین وجود داشت ودارد) که مکان اجرای طرح با اعتراضات متقاضیان، امام جمعه بندرعباس، نمایندگان مجلس، استاندار و رسانه ها مواجه شد و با تاخیری نه ماه و نیمه، از اواسط تیرماه ثبت نام در بندرعباس آغاز شد و قرار است این طرح در شهر بندرعباس اجرایی شود. در بندرعباس البته کمبود زمین وجود ندارد و ظرفیت هایی وجود دارد که نیاز است مسئولان پیگیری های لازم را در این حوزه داشته باشند و موافقت برای واگذاری اراضی مورد نیاز را از وزارت راه وشهرسازی جلب کنند.

    زمین های مازاد ادارات(تاکنون از این ظرفیت بخوبی استفاده نشده است) ، اراضی شهرک پیامبر اعظم (ص)، شمال و شرق میدان میوه و تره باربندرعباس، شمال وجنوب اتوبان شهید رجایی، اراضی اطراف راه‌آهن، اراضی ساحلی اطراف دانشگاه هرمزگان، اراضی اماکن نظامی و لزوم انتقال آنها به خارج از شهر براساس قانون و… از جمله اراضی موجود در بندرعباس است که می توان برای ویلایی سازی طرح جهش تولید مسکن به متقاضیان واگذار کرد تا با استفاده از تسهیلات بانکی و… اقدام به ساخت وساز کنند وخانه دار شوند. انتظار می رود استاندار هرمزگان که دغدغه تامین مسکن شهروندان را دارد و مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان با جدیت تحقق این خواسته مردم را پیگیری نمایند تا مشکل کمبود مسکن در بندرعباس بطرف شود و در این شهر ومیناب، ویلاسازی در این طرح ملی رونق یابد. متاسفانه در اجرای طرح جهش تولید مسکن در شهربندرعباس سلیقه گرایی وجود دارد که سال گذشته از متقاضيان ثبت نام نشد و نه ماه ونیم فرصت سوزی شد که اگر آن زمان ثبت نام شده بود و اجرای طرح با جدیت دنبال شده بود، بطور حتم تا حالا روند اجرای پروژه ها درصدی پیشرفت داشت.

    ضرورت دارد تا زمانی که پالایش متقاضیان به اتمام می رسد، زمین مورد نیاز نیز تامین شده وبه متقاضیان تایید شده واگذار شود تا هرچه زودتر واحدهای مسکونی ساخته شود و فرصت سوزی ها دوباره تکرار نشود. بندرعباس در حال حاضر با چالش مسکن مواجه است و همین موضوع منجر به حباب قیمت مسکن و رهن واجاره شده است که اگر به ویلایی سازی و ساخت مسکن در قالب این طرح ملی شتاب داده شود، بطور حتم بخش زیادی از مشکل مسکن در این شهر بندری برطرف می شود و مردم خانه دار می شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.