حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2934 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     1234567891011121314151617181920212223242526272829  
  • لزوم تسریع در اجرای نهضت ملی مسکن بندرعباس
    ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۵:۵۹
    شناسه : 3095
    بازدید 1627
    9
    در طرح نهضت ملي مسکن که از بندرعباسی ها با تاخیری نه ماه و نیمه ثبت نام شد، باعث فرصت سوزی زیادی در این حوزه گردید و افزایش حباب مسکن را در این بخش به همراه داشت که اجحاف زیادی در حق افراد بی خانمان و مستاجر در این شهر شده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز: در طرح نهضت ملي مسکن که از بندرعباسی ها با تاخیری نه ماه و نیمه ثبت نام شد، باعث فرصت سوزی زیادی در این حوزه گردید و افزایش حباب مسکن را در این بخش به همراه داشت که اجحاف زیادی در حق افراد بی خانمان و مستاجر در این شهر شده است. شرایط نابسامان مسکن در کشور و عدم اجرای طرح های مسکن در دولت گذشته و تاخیر در اجرای طرح نهصت ملی مسکن در بندرعباس باعث شده است که نه تنها بسیاری از اقشار از خانه دار ‌شدن ناامید شوند که حتی بیشترشان بدلیل افزایش حباب قیمت و رهن و اجاره مسکن حتی به راحتی توان اجاره و رهن خانه را هم ندارند و قشر محروم جامعه که شرایط شان بسیار حاد وبحرانی است و برخی هم از خیرین کمک می طلبند تا بتوانند خانه ای را رهن و اجاره کنند.

    حتی مددجویان نهادهای حمایتی هم برای مسکن با مشکل مواجهند وبرخی با بچه های یتیم شان درمانده می شوند وحتی نمی توانند خانه ای را اجاره کنند. بازار فروش، رهن واجاره بندرعباس بطور کامل در اختیار مافیا، دلالان و سازندگان مسکن است و آنها تصمیم گیرنده هستند وبه همین دلیل بازار مسکن همواره متلاطم است. عدم اجرای هیچگونه طرح مسکنی در بندرعباس در ۸ سال گذشته و از طرفی دیگر مهاجرپذیر بودن این شهر باعث شده است میزان تقاضا چندبرابر عرضه باشد وحتی در محلات حاشیه ای که بیشتر خانه ها فرسوده ودر حال ریزش هستند، اما رهن واجاره و قیمت آنها نیز بسیار افزایش یافته است و از طرفی دیگر متولیان مسکن استان هیچ تصمیم مناسبی را در این حوزه اتخاذ نکرده اند وحتی گرچه سیاست دولت سیزدهم اجرای طرح نهضت مسکن در کشور بود واز ۲۸مهرماه سال گذشته ثبت نام از متقاضيان مسکن در کشور آغاز شد، اما متاسفانه ثبت نام از بندرعباسی‌ها صورت نگرفت و شهروندان همواره وعده ثبت نام را شنیدند تا بالاخره از ۱۵ تیرماه که از بندرعباسی ها نیز ثبت نام شد.

    گرچه دولت اعلام کرد زمین‌های مازاد ادارات را در گام نخست بایستی در استان ها برای اجرای این طرح واگذار کرد واختصاص داد که در بندرعباس مسئولان مربوطه به این حوزه توجهی نکردند واز آن طرف مدعی بودند که زمین جهت اجرای این طرح نداریم واگر بخواهیم طرح نهضت ملی مسکن برای بندرعباسی ها اجرا کنیم، بایستی این طرح در شهرک علوی اجرا کنیم که با مخالفت مردم، رسانه ها، نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان مجلس وحتی نماینده عالی دولت در استان مواجه شدند وبعد از ماه‌ها اعلام کردندکه این طرح در شهر بندرعباس اجرا می شود که فرصت سوزی شد.

    فرصت سوزی در ثبت نام واجرای این طرح ملی باعث شد که حباب قیمت واجاره ورهن مسکن روزبه روز افزایش یافته وفشار بر محرومان افزوده تر شود وبسیاری از آنها حتی توان پرداخت ودیعه مسکن و اجاره را ندارند و نیاز است مجمع خیرین مسکن محرومان در استان راه اندازی شود وهمچنین صنایع نیز در راستانی انجام مسئولیت های اجتماعی شان در حوزه تامین مسکن محرومان حمایت‌هایی را داشته باشند. از نهادهای انقلابی نیز انتظار می رود اجازه ندهند مردم و بخصوص محرومان بخاطر مشکلات مسکن، آواره شوند وسختی های بیشتری را متحمل شوند. حال که از متقاضيان بندرعباسی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام شده است، ضرورت دارد که سریعتر این طرح اجرایی وبا شتاب به پیش رود تا آن فرصت سوزی نه ماه ونیم در ثبت نام جبران و خانه ها ساخته شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.