حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3015 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • قوانین رعایت شوند
    ۰۶ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۴۶
    شناسه : 8662
    بازدید 1197
    3
    دریانیوز// چند شب پیش خودرویم را در گوشه بلوار جمهوری اسلامی بندرعباس پارک کرده بودم که بعد از برگشت، یک راننده تاکسی که خودرویش پشت خودرویم پارک شده بود و میوه می فروخت، با ناراحتی آمد و گفت چرا اینجا پارک کرده ای، اینجا به من اختصاص دارد که همیشه اینجا پارک می کنم و کسبه روبرو هم می دانند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// چند شب پیش خودرویم را در گوشه بلوار جمهوری اسلامی بندرعباس پارک کرده بودم که بعد از برگشت، یک راننده تاکسی که خودرویش پشت خودرویم پارک شده بود و میوه می فروخت، با ناراحتی آمد و گفت چرا اینجا پارک کرده ای، اینجا به من اختصاص دارد که همیشه اینجا پارک می کنم و کسبه روبرو هم می دانند.

    چند مرتبه به ایشان توضیح دادم که خیابان اختصاصی نیست که شخصی بگوید اینجا متعلق به من است و کسی نباید پارک کند، اما قبول نکرد. البته این راننده محترم تاکسی این موضوع را قبول نداشت که خیابان و معابر برای پارک خودرو اختصاصی نیست.

    موضوع دیگر هم اینکه با توجه به کمبود تاکسی در شهر بندرعباس بهتر است و بایستی ایشان اقدام به جابجایی مسافران نمایند تا مشکلات شهروندان برای رفت وآمد کمتر شود که سازمان حمل و نقل شهرداری بایستی نسبت به این موضوع و موضوعات مشابه توجه بیشتر نموده و نظارت هایشان را افزایش دهند.

    از طرفی دیگر ضرورت دارد رانندگان محترم وسایل حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی و اتوبوس، قوانین را بیشتر از سایر رانندگان رعایت کنند که گاهی مشاهده می شود برخی از این رانندگان نسبت به رعایت برخی از قوانین راهنمایی و رانندگی نیز از جمله زدن چراغ راهنما در زمان تغییر جهت، پارک دوبله و… کمتر توجه می کنند.

    بهتر است جلسات توجیهی مرتب برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و حقوق شهروندان برگزار شود. موضوع دیگر که بارها گزارش و مقاله هم در این خصوص منتشر کردیم، تصرف پیاده رو و خیابان ها توسط صنوف مزاحم و… است که قرار بود آنها به خارج از شهر بندرعباس منتقل شوند که نشده اند.

    برخی از تعمیرکاران خودروها، تزئینات خودرویی ها، جوشکاری‌ها و… هم پیاده رو جلوی محل کسب شان و هم حداقل یک لاین از خیابان را برای تعمیرات و… تصرف کرده و باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان و عابران شده و عابران مجبورند از خیابان بجای پیاده رو رفت و آمد کنند.

    ساکنان محلاتی که توسط صنوف مزاحم محاصره شده‌اند و از فعالیت شان به ستوه آمده اند، بارها از مسئولان و متولیان مربوطه درخواست انتقال این صنوف به خارج از شهر کرده اند که تاکنون اقدام مناسبی صورت نگرفته است.

    برخی از بساز و بفروش ها، کسبه، خودروهای میوه فروش، دستفروشان، صیادان و… نیز پیاده رو و گاهی بخشی از خیابان را تصرف می‌کنند و علاوه بر اختلال در رفت وآمد شهروندان، باعث ایجاد ترافیک و… می شوند که بارها در این بخش متذکر شده ایم و متاسفانه متولیان مربوطه اقدام مناسبی را نداشته اند وانتظار می‌رود شورای شهر در این بخش مصوباتی را داشته باشند و یا بر اجرای قوانین مرتبط نظارت بیشتری نیز داشته باشند تا حقوق شهروندان در حوزه های مختلف بیش از پیش تضییع نشود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.