حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • «قطر» توسعه میدان مشترک گاز جنوبی را آغاز کرد و ایران جا ماند
    ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۵:۳۴
    شناسه : 10794
    بازدید 1277
    21
    دریانیوز//ضربی مدیرعامل ایزوایکو در ششم بهمن ۱۴۰۰ در نشست مطبوعاتی خود گفت: در راستای بهبود ارائه خدمات به مشتریان، پتانسیل های جدیدی را در حوزه نفت و گاز و صنایع دریایی در اختیارداریم .
    ارسال توسط : نویسنده : مریم منصف منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    * عملکرد اجرایی ضعیف، فاجعه ی ملی می آفریند
    دریانیوز//ضربی مدیرعامل ایزوایکو در ششم بهمن ۱۴۰۰ در نشست مطبوعاتی خود گفت: در راستای بهبود ارائه خدمات به مشتریان، پتانسیل های جدیدی را در حوزه نفت و گاز و صنایع دریایی در اختیارداریم و برای تکمیل فرآیند ساخت کشتی در مجتمع ایزوایکو با شرکای خارجی در حال مذاکره هستیم و همچنین از ظرفیت های منطقه در این باب استفاده خواهیم کرد .

    بررسی ها حاکی از این است که در خصوص پروژه ی فاز ۱۱ پارس جنوبی و میدان نفتی فروزان مکاتبات متعددی با ایزوایکو انجام شده که کارفرماها در تمامی این مکاتبات به عدم انجام تعهدات و تأخیرهای غیرمنطقی پروژه ها اشاره کرده اند. برخی کارشناسان سازه های فراساحلی معتقدند با توجه به عملکرد تیم فعلی در تصمیم گیری و اجرای پروژه امکان اقدام حقوقی و قطع همکاری این کارفرمایان با ایزوایکو دور از ذهن نیست. تلنگری که همه را به فکر فرو می برد آغاز توسعه میدان گازی پارس جنوبی توسط قطر است.

    این میدان گازی مشترک بین ایران و قطر است که بزرگترین میدان گاز طبیعی در جهان و دارای ۵۰.۹۷ تریلیون متر مکعب گاز و تقریباً ۷.۹ میلیارد متر مکعب میعانات گازی طبیعی است. اخیرا دولت قطر طی مراسمی با حضور امیر این کشور کلنگ توسعه فاز جدید میدان گازی مشترک «شمال/پارس جنوبی» را به زمین زد. و این درحالیست که هنوز پروژه فاز ۱۱ پارس جنوبی که به شرکت کشتی سازی و فرا ساحل ایران سفارش داده شده بود تکمیل نشده و آماده بهره برداری نمی باشد.
    بدیهی است وقتی ابعاد پروژه ملی باشد خسارت های احتمالی نیز در ابعاد ملی رخ می دهد. با توجه به اینکه ایزوایکو در بخش سازه های فراساحلی با چالش های جدی مواجه بوده و میدان نفتی فروزان با میدان نفتی مرجان کشور عربستان صعودی مشترک است عملکرد ضعیف اجرایی در ایزوایکو در صورت تداوم باعث به وجود آمدن ضرر و زیان های هنگفتی در ابعاد ملی خواهد شد؛ و در صورت گرفتن این پروژه ها از ایزوایکو نه تنها آبروی صنعت دریایی ایران نابود خواهد شد بلکه ضربات مهلکی به اقتصاد کشور و استان هرمزگان وارد خواهد آمد که جبران ناپذیر خواهد بود.
    * بد عهدی ها ادامه دارد
    دو کشتی موجود دریکی از حوض های خشک ایزوایکو متعلق به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که نزدیک به یک و سال و نیم پیش جهت تعمیرات به ایزوایکو مراجعه کرده اند. جالب است که بدانید در دنیا در این مدت زمان یک کشتی کامل ساخته می شود. در زمان مدیرعامل سابق، نداجا یکی از کارفرمایان راضی ایزوایکو بود. تغییر کاربری کشتی لجستیکی مکران در همین دوران اتفاق افتاد و افتخاری در عرصه ملی آفرید.

    تا پیش از تعویض مدیرعامل همه چیز طبق روال انجام و کارفرماهای ایزوایکو از عملکرد این مجموعه رضایت نسبی داشتند. پروژه های بسیاری در ابعاد ملی با موفقیت به انجام رسید که کشتی مکران یکی از آن ها بود. با تعویض مدیریت چه اتفاقی رخ داده که همه چیز حالت معکوس به خود گرفته است؟! نهادهای بالادستی ایزوایکو یعنی ایدرو و وزارت صمت چه تدابیری اندیشیده اند؟ مجمع نمایندگان محترم هرمزگان در این راستا چه کارهایی انجام داده است؟!
    ادامه دارد

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.