حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3030 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • فواید و مضرات دریا درمانی
    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۴:۲۰
    شناسه : 9877
    بازدید 11195
    3
    دریانیوز// تا به حال به این فکر افتاده اید که چرا همیشه در ساحل احساس خوبی دارید؟ شنا کردن در دریا و نفس کشیدن در کنار ساحل از تفریحات لذت بخش و بهترین موقعیت برای آرامش و دور شدن از استرس است.امروزه نیز ما به قدرت شفابخش دریا برای ریلکس کردن و احیای جسم و ذهنمان باور داریم.
    ارسال توسط : نویسنده : الناز مطهری نژاد منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// تا به حال به این فکر افتاده اید که چرا همیشه در ساحل احساس خوبی دارید؟ شنا کردن در دریا و نفس کشیدن در کنار ساحل از تفریحات لذت بخش و بهترین موقعیت برای آرامش و دور شدن از استرس است.امروزه نیز ما به قدرت شفابخش دریا برای ریلکس کردن و احیای جسم و ذهنمان باور داریم.
    تنفس در هوای دریا بسیار روح بخش است دلیل این که هوای دریا استرس را کاهش داده و حس خوبی به شما می دهد می‌تواند بخاطر مواد معدنی و یون منفی در هوای دریا باشد که به مقدار زیاد در هوای دریا وجود دارد. یون‌های منفی مولکول هایی هستند که در طبیعت یافت می شوند. آب دریا که غنی از یون‌های منفی است به تقویت سیستم دفاعی بدن، جذب اکسیژن و به تعادل سطح سروتونین که با حال خوب و کاهش استرس در ارتباط است کمک می کند. با توجه به سبک زندگی این روزها ما در معرض یون های مثبت ( رادیکال های آزاد ) بسیار زیادی هستیم، از کامپیوتر گرفته تا الکتریسیته، تلویزیون و … به همین دلیل است که هر چه بیشتر در معرض یون های منفی قرار بگیریم برایمان بهتر است.
    صدای امواج دریا باعث کاهش استرس شما می شود و آب شور دریا با مواد معدنی ای که دارد باعث ترشح هورمون های کاهش دهنده استرس از قبیل ملاتونین، تریپتامین و سروتونین می شود. امروزه برای درمان بسیاری از امراض مانند ناراحتی های استخوانی و مفصلی از روش دریا درمانی استفاده می کنند. دریا درمانی یکی از شاخه های آب درمانی است و در گروه طب مکمل جای دارد. در دریا درمانی از آب دریا، ماسه های ساحلی، جلبک ها و انواع گیاهان دارویی و انواع سنگ های معدنی و نمک دریایی برای درمان استفاده می شود.
    آب دریا فواید زیادی دارد از جمله: تقویت سیستم ایمنی بدن، افزایش نیرو بخشی و آرامش، کاهش فشار بر روی مفاصل کشیده شده، سبب بهبود کیفیت خواب، بر طرف شدن احساس خارش و التهاب، کمک به ازبین‌بردن پوست مرده بدن وتولید سلول‌های سالم و جدید پوست، کمک به افزایش گردش خون، کمک به دفع سموم بدن
    با وجود اینکه دریا خاصیت درمانی زیادی دارد اما در بندرعباس به دلیل ورود فاضلاب به دریا، مردم تمایلی ندارند که از این آب استفاده نمایند. نیاز است هرچه سریعتر مسئولان برای نجات دریا کارهای اساسی انجام دهند. اگر چه که اقداماتی از جمله انعقاد تفاهم‌نامه با صنایع استان برای استفاده از پساب فاضلاب در بندرعباس بسته شد اما تا اجرایی شدن و مشاهده اثرات آن در ساحل شهر فاصله زیادی وجود دارد و برای اینکه مردم هرچه سریعتر نتایج را ببینند باید به کار سرعت داده شود و دریا و ساحل را از وضعیت موجود نجات داد. اگر آلوده کردن آب دریا با ریختن فاضلاب‌های شهری در دریا ادامه پیدا کند، ساحل‌های ماسه‌ای که از وقت گذراندن در آن‌ها لذت می‌بریم هم آلوده‌تر خواهند شد. قرارگرفتن در معرض آب دریا با این شرایط می‌تواند میکروبیوم طبیعی پوست انسان را بیش‌ازپیش تغییر دهد. تغییر در میکروبیوم می‌تواند حساسیت پوست را افزایش دهد و موجب عفونت و بیماری‌های مختلف شود.قرارگرفتن در معرض این آب‌ها همچنین می‌تواند باعث بیماری‌های گوارشی و تنفسی، عفونت گوش و عفونت پوست شود. در شرایط عادی باکتری‌های موجود در آب دریا معمولاً با شستشو از بین می‌روند. درحالی‌که در شرایط آلوده بودن دریا باکتری‌ها در پوست رسوب می‌کنند و باقی می‌مانند. پوست اولین خط دفاعی بدن است. هنگامی که باکتری‌های طبیعی بدن با باکتری‌های خارجی ترکیب شوند، مبارزه با عفونت برای بدن بسیار سخت‌تر خواهد بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.