حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • فعالان قرآنی و فرهنگی در هرمزگان حمایت شوند
    ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۴۲
    شناسه : 13649
    بازدید 181
    5
    دریانیوز// فعالیت های فرهنگی، قرآنی و ارزشی از دیرباز درهرمزگان مورد بی‌توجهی قرار گرفته و دراین بخش ها سرمایه گذاری و برنامه‌ریزی مناسبی نشده است‌.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// فعالیت های فرهنگی، قرآنی و ارزشی از دیرباز درهرمزگان مورد بی‌توجهی قرار گرفته و دراین بخش ها سرمایه گذاری و برنامه‌ریزی مناسبی نشده است‌.

    یادمان شهدای ایرباس و باغ موزه دفاع مقدس پس از گذشت دو دهه از کلنگ‌زنی، هنوز در بندرعباس ساخته نشده است. در حوزه قرآنی علی رغم گذشت بیش از یک دهه از فرمایش رهبرمعظم انقلاب مبنی بر لزوم تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، اما در استان اقدام مناسبی صورت نگرفته و همچنان خانواده ها برای آموزش قرآن به فرزندان شان با مشکل مواجهند و عزم جزمی در این حوزه وجود ندارد. در بخش دولتی نیز هیچگونه برنامه‌ای در این‌بخش وجود ندارد و دستگاه های دولتی برای آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان برنامه عملیاتی ندارند و از طرفی دیگر از موسسات قرآنی و خانه های قرآنی غیردولتی و فعالان قرآنی نیز چندان حمایتی نمی شود. برخی از موسسات غیردولتی قرآنی بدلیل عدم حمایت، غیرفعال یا نیمه فعال شدند.

    در حوزه قرآنی، شرایط مناسبی را در استان نداریم. در این استان خانواده‌ها نمی توانند وظیفه دوم شان بعد از نامگذاری نیکو بر فرزندان شان را که آموزش قرآن است، به سهولت انجام دهند. در بسیاری از مدارس هم شرایط آموزش قرآن بگونه ای نیست که دانش آموزان قرآن را صحیح بیاموزند و بخوانند و حتی بعد از اخذ دیپلم ،این توانایی را ندارند که بایستی آموزش قرآن در مدارس مورد توجه بیشتر قرار گیرد.در مدارس به سایر دروس توجه بیشتری می شود و حتی کلاس‌های تقویتی و…برگزار می‌شود، اما برای آموزش قرآن حتی از مربیان و معلمان غیرقرآنی نیز استفاده می شود که خروجی این نوع آموزش ها در مدارس و جامعه را در شرایط نوجوانان و جوانان امروز می بینیم.

    درصورتیکه قرآن کتاب زندگی است که اگر بخوبی خوانده شود و در آیاتش تدبر شود، از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات جامعه و بزه ها و…نیز کاسته می شود. در دیگر حوزه های فعالیت های فرهنگی و مذهبی نیز شرایط مناسبی نداریم. حتی بقاع متبرکه و حرم های مطهر امامزادگان طبق فرمایش رهبرمعظم انقلاب به قطب فرهنگی تبدیل نشده‌اند و آموزش قرآن و… نیز در این اماکن مقدس بخوبی اجرا نشده است.

    خانه قرآن شهیددهقانی که در حوزه آموزش قرآن، مداحی و…برای کودکان و نوجوانان فعالیت های مناسبی دارد، اما چندان مورد حمایت قرار ندارد ؛ درصورتیکه بایستی از چنین مراکز فرهنگی و قرآنی که بخشی از وظایف دولت‌اسلامی را انجام می دهند ، حمایت های لازم‌صورت گیرد و در یک‌کلام از فعالان قرآنی و‌فرهنگی باید حمایت شود که در هرمزگان در این بخش ها بسیار ضعف داریم‌ و مشخص نیست‌این وضعیت تا چه زمانی ادامه دارد.

    بارها متذکر شده ایم که ضرورت دارد سلسله جلسات حداقل هفتگی با حضور اساتید اخلاق برای عموم برگزار شود تا علاقمندان بتوانند استفاده کنند که در این حوزه نیز اقدام مناسبی صورت نگرفته است. متاسفانه میزان آسیب‌های اجتماعی در هرمزگان روزبه روز درحال افزایش است که اگر به فعالیت های فرهنگی وقرآنی توجه واز فعالان فرهنگی، قرآنی و مذهبی در استان حمایت شود؛ بالطبع از میزان آسیب های اجتماعی نیز کاسته می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.