حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3035 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • فرهنگ سوزی یا فرهنگ سازی در مصرف بهینه
    ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۶:۳۹
    شناسه : 9082
    بازدید 1186
    9
    دریانیوز// درحالی مسئولان در خصوص صرفه جویی و مصرف بهینه و کم مصرف کردن آب و برق و جلوگیری از اسراف می گویند که از آن طرف صحنه هایی را شاهدیم که با این شعارها ودرخواست ها درتضاد است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// درحالی مسئولان در خصوص صرفه جویی و مصرف بهینه و کم مصرف کردن آب و برق و جلوگیری از اسراف می گویند که از آن طرف صحنه هایی را شاهدیم که با این شعارها ودرخواست ها درتضاد است. در خیابان ها و معابر و تبلیغات پل های هوایی و جلوی ادارات، منازل و مجتمع ها و… لامپ ها و نورافکن هایی را ۲۴ می بینیم روشن هستند که باعث هدررفت بسیار زیاد برق می شود واگر اداره برق چند نفر از نیروهای شان را مامور کنند که فقط در خیابان ها و معابر و کوچه ها بازدید کنند و هر جایی لامپ های روشن را دیدند، تذکر دهند تا خاموش کنند، اثرگذار است و از هدررفت این انرژی جلوگیری می شود. برخی از صنوف جلوی صنف شان را چندین لامپ و نورافکن روشن می کنند که در روز هم روشن می مانند. حتی برخی سازندگان ملک و… که از نورافکن های بزرگ استفاده می کنند، نیز چنین شرایطی را دارند. مسئولان برق اگر با خودرو و یا پیاده در سطح شهرها و بخصوص بندرعباس تردد کنند، روشنایی لامپ ها و نورافکن های بزرگ و کوچک را شاهد خواهند بود که جای سوال دارد چرا تاکنون برای این بخش اقدامی نکرده اند. از آن طرف برخی کوچه ها و معابر و بلوارها در تاریکی بسر می برند که منجر به افزایش بزه و زورگیری و تصادفات رانندگی می شود که بارها پلیس نیز این موضوع را متذکر شده است. در حوزه آب نیز چنین شرایطی را داریم و مردم همواره از دیر اقدام شدن جهت ترمیم شکستگی های لوله ها گلایه مندند. از طرفی دیگر فرسودگی لوله ها باعث هدررفت آب در مناطق شهری و روستایی شده و امکان ورود آلودگی از طریق لوله های فرسوده و شکسته به شبکه آبرسانی وجود دارد که نیاز است اعتبارات مناسبی برای نوسازی شبکه فرسوده آب در استان اختصاص یابد و با تخصیص اعتبارات فعلی، زمان زیادی برای نوسازی این شبکه فرسوده نیاز است و پیشنهاد می شود صنایع و بنگاه اقتصادی در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان و همچنین نهادهای انقلابی نیز در این بخش یاریگر آبفاي استان باشند تا شبکه فرسوده آبرسانی استان ترمیم شود. همچنین بایستی موانع تکمیل شبکه جمع آوری فاضلاب در استان و بخصوص شهر بندرعباس برطرف شود. شهروندان اگر ببینند آب و برق هدر می رود و مسئولان اقدام مناسبی را ندارند، بطور حتم آنها نیز اهتمام لازم را در صرفه جویی نخواهند داشت و به همین دلیل شاهد اسراف انرژی در برخی بخش ها هستیم. در حوزه آب ضرورت دارد تا فرهنگ سازی و الزاماتی وجود داشته باشد تا از آب کولرها برای آبیاری فضای سبز ادارات و منازل و اماکن تجاری و… استفاده شود واز مصرف آب شرب در این حوزه جلوگیری شود و جرایم و مشوق هایی در این بخش وجود داشته باشد. بایستی مسئولان بگونه ای برخورد نمایند تا فرهنگ سازی واقعی در مصرف بهینه آب و برق شود و در این حوزه فرهنگ سوزی نشود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.