حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • فرسوده نشینان‌  منتظر تحقق وعده رئیس جمهور
    ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
    شناسه : 13837
    بازدید 186
    5
    دریانیوز// حاشیه‌نشینان‌و‌ساکنان بافت‌های فرسوده هرمزگان‌ منتظر تحقق وعده رئیس جمهور هستند که در سفر ماه‌قبل شان به ‌استان‌ قول دادند تا یک‌ماه آینده برای این قشر از جامعه تصمیماتی اتخاذ می شود. وضعیت و‌ شرایط این‌مناطق مساعد نیست و نیاز به توجه بیشتر دارد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// حاشیه‌نشینان‌و‌ساکنان بافت‌های فرسوده هرمزگان‌ منتظر تحقق وعده رئیس جمهور هستند که در سفر ماه‌قبل شان به ‌استان‌ قول دادند تا یک‌ماه آینده برای این قشر از جامعه تصمیماتی اتخاذ می شود. وضعیت و‌ شرایط این‌مناطق مساعد نیست و نیاز به توجه بیشتر دارد.

    بسیاری از منازل قدیمی و فرسوده در حال تخریب هستند وسقف و دیوارشان شکاف دارد و بیم‌ آن می رود که در زلزله ،بارندگی شدید و… فرو بریزند وساکنان در زیر آوار مدفون شوند. املاک‌برای نوسازی با استفاده از تسهیلات بازسازی بافت فرسوده بایستی سند داشته باشند که بیشتر املاک در این‌مناطق فاقد سند هستند.

    گرچه برای صدور سند املاک‌ ماقبل سال ۹۴، دولت‌از ماه‌های پایانی سال گذشته اعلام کرد مالکان این‌املاک‌ برای اخذ سند تا ۲۰۰متر با نرخ منطقه ای و‌مازاد بر ۲۰۰متر با نرخ کارشناسی اقدام کنند؛ اما محلاتی که املاک‌شان‌در اراضی شهرداری قرار دارد، قیمت صدور سندشان بالاست که بسیاری از ساکنان توان پرداخت آن‌ را ندارد واگر دولت در این‌بخش تصمیم مناسبی نگیرد، بطور حتم این‌املاک فرسوده بدون‌سند باقی می مانند و ساکنان نمی‌توانند با استفاده از تسهیلات نوسازی بافت فرسوده نسبت به بازسازی املاک شان اقدام کنند و انتظار می رود در وعده و ضرب الاجل یک‌ماهه رئیس جمهور به مسئولان در خصوص بافت فرسوده استان، برای این‌مناطق هم‌تصمیم مناسبی اتخاذ گردد.

    همچنین‌بایستی دولت در محلات اقداماتی را داشته باشد و خدماتش را افزایش دهد تا ساکنانش احساس تبعيض وبی عدالتی در دریافت خدمات نداشته باشند. فقر و محرومیت در چنین مناطقی در اوج قرار دارد و بیشتر خانواده‌ها حتی برای معیشت و درمان با مشکل مواجهند و از برخی از امکانات آموزشی‌، تفریحی ، فرهنگی، ورزشی و… محرومند که انتظار می‌رود برای ارتقای خدمات‌رسانی در محلات تصمیمات مناسبی اتخاذ گردد. فاضلاب های روان در کوچه‌ها منشاء بیماری های پوستی و ریوی و… در اين مناطق است.

    برخی از کوچه ها در این‌مناطق به پاتوق معتادان، مواد و مشروب‌فروشان و… تبدیل شده اند و باعث ناامنی شده است و بایستی برای پاکسازی شان و ارتقای امنیت اقدامات لازم صورت گیرد. دولت ضرورت دارد در حوزه حاشیه‌نشینان و بافت فرسوده و کاهش آسیب های اجتماعی و استانداردسازی املاک در محلات اقدامات اثرگذاری داشته باشد‌.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.