حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3020 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • غوغای ترافیک در بلوار سیدجمال ‌بندرعباس
    ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۴:۵۹
    شناسه : 10687
    بازدید 1509
    15
    عصرها بندرعباسی‌ها شاهد هستند گزارش اختصاصی// عصر که می‌شود بلوار شلوغ است. ترافیک روان کم‌کم سنگین و سنگین‌تر شده و بعضاً در برخی مکان‌ها قفل می‌شود. صداهای بوق زدن خودروها آدم سالم را اذیت می‌کند چه برسد به افرادی که بیمار هستند.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// عصر که می‌شود بلوار شلوغ است. ترافیک روان کم‌کم سنگین و سنگین‌تر شده و بعضاً در برخی مکان‌ها قفل می‌شود. صداهای بوق زدن خودروها آدم سالم را اذیت می‌کند چه برسد به افرادی که بیمار هستند.
    شلوغی و ترافیک سنگین کسل و خسته‌کننده باعث شده بسیاری از مردم از این بلوار گریزان باشند اما چاره‌ای نیست و باید خود را به موقع برسانند. یکی نوبت دکتر دارد و آمده، دیگری برای خرید دارو. یکی برای انجام آزمایش و یکی دیگر برای سونوگرافی. بعضی هم برای رفتن به بازار از این مسیر عبور می‌کنند. بلوار سیدجمال‌الدین اسدآبادی شهر بندرعباس و بیشتر خیابان‌های منتهی به آن در عصرها دارای بار ترافیکی سنگینی هستند.

    وجود ساختمان پزشکان متخصص، داروخانه‌ها، مراکز پاراکلینیکی و حتی یکی از مسیرهای دسترسی به بازار بندرعباس همین بلوار است. بلواری که چند سالی است که از شرق به غرب یک‌طرفه شده تا بار ترافیکی در آن سبک‌تر شود اما همچنان شاهد شلوغی و ازدحام در این بلوار باشیم. وجود چند مدرسه در این مسیر نیز در زمان ورود و خروج دانش‌آموزان نیز ترافیک این مسیر را سنگین می‌کند.

    بسیاری از مردم برای رسیدن به این مسیر به دلیل نبود تاکسی یا اتوبوس از مبدأ حرکت، با خودرو شخصی به این محل می‌آیند و نبود پارکینگ به دغدغه‌ای برای آنها تبدیل می‌شود. شهروندان بندرعباسی از ترافیک این مسیر خسته شده‌اند اما چاره‌ای جز استفاده از این بلوار برای رسیدن به مقصد ندارند.
    ترافیک سنگین غروب‌ها
    هاشمی یکی از شهروندان بندرعباسی درباره ترافیک سنگین این مسیر می‌گوید: عصرها تا اوایل شب ترافیک سنگینی در این بلوار وجود دارد که واقعا خسته‌کننده است. اگر عصر بخواهی از این مسیر عبور کنی باید مدت زمان زیادی را در ترافیک بمانی که از آمدن پشیمان می‌شوی. بیشتر پزشکان متخصص و آزمایشگاه‌ها و امکانات درمانی در این محل قرار دارد و مسیر دسترسی به بازار نیز از این بلوار می‌گذرد به همین دلیل در بیشتر اوقات ترافیک سنگینی در این مسیر وجود دارد.

    هر روز نیز بر تعداد ساختمان‌های پزشکان در این محدوده افزوده می‌شود سیل جمعیت بیماری که به این بلوار می‌آیند بیشتر می‌شود و واقعا این بلوار دیگر ظرفیت این حجم از خودرو را ندارد. زمان برای ما بی‌ارزش شده‌است که آن را در این ترافیک باید از بین ببریم.
    پارک دوبل، بلای جان این بلوار
    انصاریان یکی دیگر از شهروندانی است که به این بلوار آمده است. او به خودروهایی که پارک دوبل کرده‌اند اشاره می‌کند و می‌گوید: بخش زیادی از ترافیک بلوار سیدجمال‌الدین اسدآبادی به خاطر پارک دوبل خودروهاست. خودروهایی که رانندگان آن به خود زحمت نمی‌دهند چند متر جلوتر رفته و جای پارک مناسبی پیدا کنند. البته نبود پارکینگ هم معضل بزرگی برای این بلوار پرتردد است اما این پارک کردن‌های دوبل خودروها باعث شده ترافیک سنگینی را در این بلوار در بیشتر ساعات شاهد باشیم.

    شاید معضل اصلی این بلوار، وجود تعداد زیادی از پزشکان متخصص در این محل باشد و این موضوع می‌طلبد که چاره‌ای اساسی برای آن اندیشیده شود و تمرکز پزشکان از مرکز شهر که بازارها در آن قرار دارد کمتر شود.
    کمبود پارکینگ و معضل پارک خودرو
    غفاری یکی دیگر از شهروندان بندرعباسی است که یکی از دلایل ترافیک سنگین بلوار سیدجمال‌الدین اسدآبادی را کمبود پارکینگ نسبت به میزان تقاضای شهروندان برای پارک خودروها عنوان می‌کند و می‌گوید: بسیاری از شهروندان به دلیل ضعیف بودن حمل و نقل عمومی شهر بندرعباس مجبور هستند از خودروی شخصی برای انجام امور استفاده نمایند که این موضوع نیز مستلزم فراهم بودن دیگر امکانات است. اما در مرکز شهر بندرعباس و بلوار سیدجمال‌الدین اسدآبادی که محل پرترددی نیز می‌باشد، تعداد پارکینگ به میزان نیاز وجود ندارد و شاهد هستیم برخی شهروندان خودروهای خود را به صورت دوبل پارک کرده یا در مکانی پارک می‌کنند که مسیر تردد بسته شده و باعث ترافیک می‌شود.

    این در حالی است که اگر همین‌طور که ساختمان پزشکان در این بلوار در حال افزایش است، فکری به حال پارکینگ‌های مورد نیاز شهروندان هم بکنند تا از به وجود آمدن چنین ترافیک‌هایی که هر روز هم بر آن افزوده می‌شود جلوگیری شود. اکنون نیز این قسمت از شهر بندرعباس دیگر ظرفیت افزایش پزشکان را ندارد و باید برای جابجایی پزشکان به یک محل خلوت‌تر فکری کرد چرا که در آینده‌ای نزدیک با مشکلات بیشتری در این زمینه روبرو خواهیم بود.
    مسیر دسترسی به بازارها
    یکی دیگر از شهروندان بندرعباسی از شلوغی بلوار سیدجمال‌الدین اسدآبادی گلایه دارد و می‌گوید: این بلوار یکی از مسیرهای دسترسی به مرکز شهر و مراکز تجاری و بازارهای شهر بندرعباس است اما قرار گرفتن مطب‌های پزشکان، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و … در این بلوار باعث شده‌است که همواره شاهد ترافیک سنگین و شلوغی آن باشیم. در گذشته که تعداد پزشکان شهر کم بود، مشکلات کمتر بود و اکنون با افزایش تعداد پزشکان و حتی ساخته شدن بازارهای جدید، این بلوار دیگر ظرفیت این حجم از خودرو را ندارد و باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود. اگر بتوان پزشکان را به محل خلوت‌تری که دسترسی به آنها نیز آسان باشد منتقل کرد، بار ترافیکی مرکز شهر بسیار کمتر خواهد شد.
    تسخیر پیاده‌روها توسط دستفروشان
    گلایه شهروندی نیز از حضور تعداد زیادی از دستفروشان در پیاده‌روهای بلوار سیدجمال‌الدین اسدآبادی است که می‌گوید: بسیاری از دستفروشان که اکثر آنها از اتباع خارجی هستند در عصرها تا شب پیاده‌روها را به تسخیر خود درمی‌آورند و تردد عابران را نیز محدود می‌کنند. این دستفروشان شب که می‌شود نیز خود را به پیاده‌رو حافظ می‌رسانند و بساط خود را آنجا پهن می‌کنند. شهروندان حق استفاده از پیاده‌رو را دارند اما بخش زیادی از پیاده‌روهای بلوار سیدجمال‌الدین اسدآبادی از دسترس و استفاده شهروندان با وجود این دستفروشان خارج شده‌است و مسئولان شهری باید برای این موضوع چاره‌ای بیاندیشند.
    وجود مدرسه و ترافیک سرسام‌آور
    شهیدی شهروند دیگری است که از ترافیک این بلوار گلایه دارد و می‌گوید: در صبح‌های زود و ظهرها که والدین یا سرویس‌های مدارس دانش‌آموزان را به مدرسه برده یا برمی‌گردانند، شاهد ترافیک بسیار سنگینی در این بلوار به ویژه محدوده چهارراه مرادی هستیم. برخی رانندگان بی‌توجه به حقوق دیگر شهروندان، خودروی خود را در مسیر عبور پارک می‌کنند تا بتوانند فرزند خود را به مدرسه برسانند و حاضر نیستند چند متر جلوتر یا عقب‌تر که جای پارک مناسب وجود دارد خودروی خود را قرار دهند و چند متری پیاده‌روی نمایند تا به مدرسه برسند و ترجیح می‌دهند هم خود و هم دیگران را به زحمت بیاندازند تا دانش‌آموز را روبروی درب مدرسه پیاده نمایند.

    این موارد بخشی از گلایه‌های شهروندان از ترافیک سنگین بلوار سیدجمال‌الدین اسدآبادی شهر بندرعباس می‌باشد. بلواری که محل قرار گرفتن تعداد زیادی از پزشکان و دندانپزشکان شهر بندرعباس و مراکز پاراکلینیکی این شهر است. این بلوار نیز مسیری برای رسیدن به بازارها و طلافروشی‌های این شهر محسوب می‌شود و تعداد زیادی از شهروندان برای رسیدن به این مکان‌ها از این بلوار استفاده می‌کنند. با توجه به حجم بالای مراجعه به پزشکان، نیاز است که این صنف زحمت‌کش که بار درمانی جامعه برعهده آنهاست به مکانی خلوت که دسترسی آسان‌تری نیز داشته باشد منتقل شوند.

    هم‌اکنون نیز شاهد ساخت و ساز در این محدوده برای ساختمان‌های جدید هستیم که قطعا به این قشر اختصاص خواهد یافت اما برای پارک و تردد خودروها فکری نشده‌است. پارک دوبل خودروها نیز معضل بسیار بزرگی است که شاید عمده دلایل آن نبود پارکینگ به میزان نیاز و عدم آشنایی برخی رانندگان با حقوق شهروندی باشد. وقتی خودرویی پارک دوبل می‌کند رانندگان دیگر را وادار می‌کند که تغییر مسیر دهد که این امر سبب بروز ترافیک و حتی احتمال وقوع تصادف را افزایش می‌دهد و نیاز است ماموران راهنمایی و رانندگی با افزایش گشت‌زنی، مانع از پارک دوبل خودروها شوند هرچند که این ماموران در بسیاری از نقاط این بلوار حضور دارند سعی در روان کردن ترافیک این بلوار دارند.

    در پایان ذکر این نکته ضرورت دارد که بلوار سیدمصطفی خمینی شهر بندرعباس که دارای مرکز تجاری و مغازه‌های متعددی است، برخی پزشکان نیز به این محدوده کوچ کرده‌اند و از هم‌اکنون شاهد افزایش تردد در این مسیر نیز می‌باشیم. خوب است مسئولان در دادن مجوز برای مطب پزشکان به این نکته توجه داشته باشند که ساختمان پزشکان در محدوده‌ای قرار نگیرد که بازار یا مجتمع تجاری قرار دارد چرا که تردد افزایش پیدا کرده و در آینده ترافیکی مانند بلوار سیدجمال‌الدین اسدآبادی در نقاط دیگر شهر بندرعباس شاهد خواهیم بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.