حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • عدم صدور مجوز دانشگاه های  علوم پزشکی غرب و شرق
    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۶:۵۶
    شناسه : 8299
    بازدید 1168
    6
    دریانیوز// هزینه های سنگین درمان باعث شده است که برخی از بیماران نتوانند برای درمان شان اقدام نمایند و سلامتی و جان شان بیش از پیش تهدید می شود و گاهی جان شان را هم از دست می دهند که ضرورت دارد مراکز درمانی، آزمایشگاهی و... خیریه در استان راه اندازی شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//در چند سال اخیر بارها بحث راه اندازی دانشگاه های علوم پزشکی در شرق وغرب استان محروم ومظلوم هرمزگان مطرح شده است که برخلاف بسیاری از شهرهای کشور، هنوز شهرهای هرمزگان به غیراز مرکز استان، دانشگاه علوم پزشكی ندارد که همین موضوع نیز باعث خلاء و چالش های زیادی در حوزه بهداشت و درمان استان شده است. برخی از مسئولان حوزه بهداشت و درمان استان نیز معتقدند که این دانشگاه ها بایستی حداقل سه دهه قبل در شهرستان های استان بخصوص غرب وشرق استان نیز راه اندازی می شد که متاسفانه این حق مردم استان ضایع شده است و در حال حاضر نیاز است وزارت بهداشت تبصره ای را برای راه اندازی دانشگاه های علوم پزشکی در شرق و غرب استان قائل شود و نگویند حتما بایستی سه دانشکده در شهرستان ها راه اندازی شود تا بعد مجوز دانشگاه داده شود و ضرورت دارد در این مناطق زودتر مجوز دانشگاه صادر شود تا امکان جذب دانشجو و تربیت متخصص وفوق تخصص مورد نیاز استان نیز فراهم شود. متاسفانه هرمزگان همواره با چالش جدی در حوزه بهداشت ودرمان مواجه بوده و کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص و حتی عمومی، پرستار و… و همچنین تجهیزات درمانی و… باعث شده است بخشی از بیماران استان به استان‌های دیگر بروند و یا اینکه بیماران در استان بایستی در صف های طولانی انتظار بمانند و برخی بیماران نیز گلایه هایی را در مورد تشخیص بیماری شان و یا تجویز های غیرضروری توسط بعضی پزشکان مطرح می کنند.

    از طرفی دیگر هزینه های سنگین درمان باعث شده است که برخی از بیماران نتوانند برای درمان شان اقدام نمایند و سلامتی و جان شان بیش از پیش تهدید می شود و گاهی جان شان را هم از دست می دهند که ضرورت دارد مراکز درمانی، آزمایشگاهی و… خیریه در استان راه اندازی شود و به محرومان خدمات درمانی داده شود. در صورتیکه دانشگاه های علوم پزشکی در شرق و غرب استان راه اندازی شوند و بتوانند دانشجویان این مناطق را جذب نموده و آموزش دهند، بطور حتم کمبود نیروی انسانی تا حد زیادی در استان برطرف می شود که انتظار می رود وزارت بهداشت توجه ویژه ای به حوزه سلامت در استان داشته باشد وآنچه را که زمینه ارتقای جایگاه بهداشت ودرمان و رفع خلاء های موجود باعث می شود، فراهم نماید تا تبعیض و بی عدالتی حوزه بهداشت و درمان استان ازبین برود. تا کی باید بیماران محروم هرمزگانی تاوان کمبودها و ضعف مدیریت های گذشتگان را بدهند و برای درمان به یزد، شیراز و تهران و… بروند و یا صبر ایوب برای درمان در استان داشته باشند؟ چرا نباید دانشگاه های علوم پزشکی در غرب و شرق استان راه اندازی شوند؟

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.