حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • طلاق، زخمی عمیق بر پیکره زندگی
    ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
    شناسه : 10574
    بازدید 1156
    4
    دریانیوز//ازدواج کردن برای همه ی افراد مناسب نیست و یا هنوز زمان مناسب آن نرسیده است و یا فرد مناسب پیدا نشده است.
    ارسال توسط : نویسنده : الناز مطهری نژاد منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//ازدواج کردن برای همه ی افراد مناسب نیست و یا هنوز زمان مناسب آن نرسیده است و یا فرد مناسب پیدا نشده است .

    برای خیلی از افراد قبول کردن این مسئله سخت است اما اگر کورکورانه وارد زندگی زناشویی شوید اثرات جبران ناپذیر بسیاری به همراه خواهد داشت . زمانی که رابطه ی زناشویی به مشکل می خورد علاوه بر خود فرد، خانواده ها را نیز درگیر می کند . در بسیاری از موارد شکست ازدواج باعث شکست فرزندان می شود . یکی از دلایل ساده که بسیاری از ازدواج ها منجر به طلاق می شود این است که خیلی از افراد زمانی ازدواج می کنند که هیچگونه آمادگی برای آن ندارند. لطفا تا زمانی که آمادگی ازدواج را ندارید از روی اجبار و ناچاری تن به ازدواج ندهید.در ابتدای زندگی مشترک ممکن است همه چیز به خوبی پیش برود و حتی با مشکلات نیز سازگاری کنند.

    اما برخی از مواقع تحمل زوجین برای ادامه زندگی مشترک به دلایل مختلف تمام می‌شود و دیگر قادر به ادامه زندگی با همسرشان نیستند و در نتیجه اقدام به طلاق می‌کنند. «طلاق» نه فقط یک آسیب اجتماعی بلکه ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است چرا که اگر یک خانواده گرفتار بلای طلاق شود امکان مبتلا شدن اعضای آن خانواده به دیگر آسیب‌های اجتماعی نیز بیشتر می‌شود.فرزندی که گاهی در کنار مادر است و گاهی در کنار پدر، نمی‌تواند مزه محبت خانواده را بچشد و برای جبران این خلا به سراغ غیر از خانواده می‌رود و آسیب‌ در زندگی او سر باز می‌کند. طلاق و جدایی دلایل بسیاری دارد اما پژوهش‌ها نشان می‌دهد که اصلی‌ترین عوامل موثر بر طلاق، مشکلات اقتصادی، خیانت و اعتیاد است.
    * مشکلات اقتصادی
    همواره داشتن وضعیت مالی مناسب برای داشتن یک زندگی شاد و در رفاه حتما لازم خواهد بود. بسیاری از افراد بدون این‌که این موضوع را در نظر بگیرند، به دلیل علاقه به طرف مقابل اقدام به ازدواج با او می‌کنند و همین مسئله سبب می‌شود که بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی به دلیل وضعیت بد و نا به سامان زندگی که از مشکلات اقتصادی نشات می‌گیرد، درخواست طلاق دهند. در نتیجه اگر دچار مشکلات مالی هستید، بهتر است که تا رفع این موضوع صبر کرده و پس از آن برای ازدواج با شخص مورد علاقه خود اقدام کنید.
    * خیانت
    یکی از مسائلی که بسیار زیاد در بین زوجین اتفاق می‌افتد و منجر به طلاق می‌شود، خیانت به یکدیگر است. در این حالت این فکر در ذهن شخصی که به او خیانت شده است پدید می‌آید که همسرش برای او ارزش قائل نبوده و همین مسئله سبب می‌شود که سریعا اقدام به طلاق کند. در عین حال این موضوع باعث خواهد شد که اعتماد بین زوجین و حتی شروع مجدد یک زندگی مشترک با شخصی دیگر مشکل شود. همچنین جالب است بدانید که خشم و تنفر از همسر از جمله علل اصلی خیانت است.
    * اعتیاد
    اعتیاد یکی از مسائل مهم دیگر است که متاسفانه سبب جدا شدن افراد از یکدیگر شده و زندگی طرفین را به شدت تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. اعتیاد فقط شامل مواد مخدر نمی شود. بلکه اعتیاد به بازی کردن، شرط بندی، خرج بیش از حد و غیر قابل کنترل و … جزو مواردی هستند که برخی از افراد به آن دچار می‌شوند و همین موضوع می‌تواند به راحتی زندگی مشترک آن‌ها را به پایان برساند.
    باید به این نکته توجه کرد که طلاق از مواردی است که حتی یک نمونه آن هم موجب تاسف و نیازمند بررسی است. نهاد خانواده در فرهنگ ایرانی و شرع اسلام بسیار مقدس و ارزشمند است و طلاق اگرچه حلال است اما وقوع آن که موجب فروپاشی یک خانواده است از منفورترین حلال‌ها در نزد خداست. طلاق آخرین راه حل برای حل مشکلات زندگی مشترک است. لطفا قبل از اینکه به صورت جدی به طلاق فکر کنید حتما با مشاور خانواده مشورت نمایید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.