حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2934 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 84×
  • تقویم شمسی

    اسفند ۱۴۰۲
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     1234567891011121314151617181920212223242526272829  
  • صنوف مزاحم، همچنان مزاحم
    ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۴۴
    شناسه : 3265
    بازدید 1726
    7
    دریانیوز// این روزها ترافیک بسیار زیادی را در خیابان ها و معابر شهر بندرعباس شاهدیم که بخش زیادی به فعالیت صنوف مزاحم و آلاینده برمی گردد و خروج آنها به بیرون از شهر هم همچنان مسکوت مانده است که نیاز است شهرداری، راه وشهرسازی، صمت، اتاق اصناف و اتحادیه های مربوطه و... در این حوزه به نتیجه ای واحد برسند تا صنوف آلاینده به خارج از شهر منتقل شوند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// این روزها ترافیک بسیار زیادی را در خیابان ها و معابر شهر بندرعباس شاهدیم که بخش زیادی به فعالیت صنوف مزاحم و آلاینده برمی گردد و خروج آنها به بیرون از شهر هم همچنان مسکوت مانده است که نیاز است شهرداری، راه وشهرسازی، صمت، اتاق اصناف و اتحادیه های مربوطه و… در این حوزه به نتیجه ای واحد برسند تا صنوف آلاینده به خارج از شهر منتقل شوند. در یک دهه اخیر بارها این مبحث مطرح و اقداماتی صورت گرفته که متاسفانه بدلیل عدم همکاری سازمان های مختلف با همدیگر برای بازکردن گره های کور این مبحث همچنان به نتیجه نرسیده است و انتظار می رود استاندار هرمزگان و فرماندار بندرعباس عزم شان را جزم کنند تا این گره ترافیک ساز را باز کنند.

    حتی ساکنان محلات حاشیه ای بندرعباس هم که در محاصره صنوف مزاحم و آلاینده شهر قرار دارند، از این وضعیت به ستوه آمده اند و پیگیری های شان به نتیجه نرسیده است. ساکنان طلابند، نخل ناخدا، خیابان ترمینال، بلوار جمهوری اسلامی و کمربندی، بلوار ناصر، خیابان مدرس و… مملو از تعمیرگاه ها، تراشکاری ها و… است که هم سروصدای شان آسایش ساکنان را سلب نموده است و هم اینکه پیاده روها و لاین اول و دوم خیابان ها و… را در تصرف دارند وحتی اجازه پارک به خودروهای دیگر داده نمی شود و منظر شهر را نازیبا کرده اند. گویا اتحادیه ها برای دادن مجوز، داشتن شرایط لازم و مکان برای توقف خودروهایی که نیاز به تعمیر و.. دارند را مدنظر ندارند و به هر درخواستی همچنان پاسخ مثبت و مجوز می دهند. از فرماندار بندرعباس انتظار می رود متولیان این حوزه را حداقل هفتگی به دور هم جمع کند و اقدامات انجام شده و اقداماتی که بایستی انجام شود را مورد بررسی قرار دهند تا بالاخره عملیات انتقال این صنوف به خارج از شهر انجام شود. اواخر سال گذشته گزارشی در این حوزه منتشر کردیم که شهرداری مدعی بود راه وشهرسازی واگذاری قطعی زمین به شهرداری برای این انتقال را انجام نداده است و به همین دلیل آنها نتوانستند در حوزه انتقال صنوف مزاحم به خارج شهر اقدام نمایند و می طلبد مسئولان مربوطه و دستگاه های متولی در جلسات مشترک در فرمانداری یا استانداری حضور یابند واین موضوع تعیین تکلیف شود. چرا بایستی مردم تاوان این ضعف مدیریت را بدهند ودر ترافیک بمانند و وقت و سوخت شان هدر برود و گاهی آنقدر ترافیک سنگین می شود که چرخ خودروهای امدادرسان و پلیس هم در این ترافیک قفل می شود .

    موضوع انتقال نمایشگاه های خودرو هم همچنان بلاتکلیف مانده است و نه تنها نمایشگاه خودرو در منطقه ۲۲بهمن بندرعباس جابجا نشد که نمایشگاه های دیگری در مناطق مختلف شهر نیز راه اندازی شده است . ضرورت دارد نمایشگاه های خودرو به مکانی دیگر خارج از بافت مرکزی شهر انتقال یابد تا از تصرف پیاده رو و خیابان ها و ایجاد ترافیک جلوگیری شود و خودروها و دلالان باعث ترافیک در سطح شهر نشوند . مسئولان استان وشهرستان بایستی با جدیت زیادی به این حوزه ورود کنند و شورای شهر این موضوع را به صحن شورا ببرد واز متولیان مربوطه برای پاسخگویی در خصوص تاخیر در اجرای این طرح به صحن علنی شورا فرا بخوانند و اگر نیاز به مصوبه ای در این حوزه می باشد تصویب کنند تا این انتقال هرچه زودتر انجام شود .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.