حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3040 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • صف های طولانی بنزین در گرمای خرماپزان هرمزگان
    ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۵:۰۳
    شناسه : 8864
    بازدید 1225
    6
    نارضایتی مردم و امام جمعه بندرعباس از یک سوءتدبیر؛ دریانیوز // در حالی نارضایتی هرمزگانی ها از صف های طولانی در گرمای خرماپزان هرمزگان به خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس نیز کشیده است که رسانه ها در هفته های اخیر بارها نسبت به حذف کارت سوخت های آزاد از جایگاه‌های سوخت بدون برنامه ریزی و توجه به جوانب هشدار دادند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز // در حالی نارضایتی هرمزگانی ها از صف های طولانی در گرمای خرماپزان هرمزگان به خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس نیز کشیده است و نماینده ولی فقیه در استان هم از این وضعیت اظهار گلایه نمود و خواستار اقدام متولیان مربوطه در این حوزه شد که رسانه ها در هفته های اخیر بارها نسبت به حذف کارت سوخت های آزاد از جایگاه‌های سوخت بدون برنامه ریزی و توجه به جوانب مختلف که باعث بروز شکلاتی برای رانندگان در هرمزگان وایجاد صف های طولانی در جایگاه های سوخت شده بود و همچنان ادامه دارد، هشدار دادند.

    برخی از رانندگان در این هفته ها عنوان می کردند که حذف کارت سوخت بطور کامل از جایگاه های سوخت، صحیح و کارشناسی شده نمی باشد وباعث افزایش مدت زمان انتظار در صف های سوخت گیری جایگاه ها شده و از طرفی باعث ایجاد بازار سیاه بنزین در برخی مناطق شده است. برخی از آنها عنوان می کردند که برای رانندگانی که کارت سوخت خودروهای نوشان همراه با تحویل خودرو از نمایندگی های خودرو تحویل داده نمی شود و چندین هفته طول می کشد تا کارت سوخت شان صادر و به آدرس شان ارسال شود و از طرفی دیگر کسانی که بدلیل مفقودی، تقاضای صدور کارت سوخت مجدد داده اند، نیز کارت سوخت شان بعد از مدت زیادی صادر می شود و در این مدت باید برای سوختگیری چه‌کار کنیم؟ آیا باید خودروهای مان را در پارکینگ خانه بگذاریم و منتظر باشیم تا کارت سوخت جدید صادر شود؟ چرا برای این رانندگان تدبیری اندیشیده نشده است؟
    برخی دیگر از رانندگان عنوان می کنند تخصیص ۶۰ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی و ۱۵۰ لیتر بنزین ۳۰۰۰ هزار تومانی برای هرمزگان که دمای هوایش بین ۴۰تا ۵۰ درجه و گاهی گرم‌تر است و کولر خودروها بایستی همواره روشن باشد، این میزان سوخت تعیین شده فقط جوابگوی چند روز نیازشان است و اگر قرار است کارت های سوخت آزاد را جمع آوری کنند، حداقل سهمیه کارت های سوخت در این مناطق را افزایش دهند تا رانندگان مشکلی نداشته باشند و باعث نشود که بنزین را از بازار سیاه و گاهی با بیش از ده برابر قیمت بخریم. برخی دیگر از شهروندان ایجاد صف های طولانی در جایگاه های سوخت را باعث هدر رفت سوخت و وقت رانندگان و ایجاد تنش های اجتماعی و جروبحث و دعوا بین رانندگان و جایگاه داران و… می دانند و عنوان می‌کنند متاسفانه تصمیمات شان کارشناسی شده و همه جانبه نیست و مردم عادی قربانی سود قاچاقچیان می شوند. آنها از متولیان مربوطه می‌خواهند تدابیر لازم برای رفع صف های طولانی در جایگاه های سوخت و افزایش تعداد این جایگاه‌ها در مناطق مختلف استان و بخصوص بندرعباس بیندیشند.

    برخی از رانندگان موتور سیکلت نیز سهمیه اختصاصی شان را ناکافی می دانند و می گویند در جایگاه های سوخت هم به آنها بنزین آزاد داده نمی شود و گاهی همراه با خانواده که با موتورسیکلت به جایی می رویم و بنزین مان تمام می شود، در جایگاه های سوخت از رانندگان خودروها التماس می کنیم تا پنج لیتر بنزین به ما بدهند تا به خانه برسیم. برخی از رانندگان نیز موضوع استفاده از کارت بانکی بجای کارت سوخت که اخیرا مطرح شده است را نیز راهکار مناسبی برای رفع بخشی از این مشکل می دانند، البته اگر زیرساخت‌های لازم فراهم باشد.البته بایستی در سطح کلان برنامه ریزی شود و خودروهای ایرانی مانند خودروهای خارجی با مصرف سوخت کمتر تولید شود تا بنزین مصرفی کاهش یافته و بخشی از بنزین تولیدی را حتی بتوان صادر کرد.

    وضعیت پمپ بنزین‌ها ساماندهی شود
    امام جمعه بندرعباس این هفته در نمازجمعه در تذکری درخصوص پمپ بنزین های شهر بندرعباس و هرمزگان نیز گفت: مسؤولان باید این وضعیت را سر و سامان بدهید تا مردم در صف های عریض و طویل گرفتار نشوند؛عده‌ای درحال قاچاق هستند، اما آن عده که قاچاق نمی‌کنند نباید گرفتار شوند و دولت برای ساماندهی این وضعیت باید وارد شود.وی افزود: دولت برای هر لیتر بنزین بیش از ۱۲ هزار تومان هزینه می‌کند و با قیمت بسیار پایین تر در اختیار من و شما قرار می‌دهد، آیا درست است که این سوخت به کشورهای دیگر قاچاق شود؟ در بازدیدی از وضعیت پمپ بنزین‌ها داشته ام، باید تدبیری اندیشیده شود که مردم اینگونه گرفتار نشوند.امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه مردم عادی گرفتار صف‌های طولانی پمپ بنزین‌ها هستند، گفت: به مسئولان و متولیان در خصوص صف بنزین و مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند تذکر می‌دهم که تلاش کنند این وضعیت را ساماندهی کنند.امام جمعه بندرعباس با اشاره به معضل این روزهای مردم استان هرمزگان و انتظار در صف‌های طولانی برای بنزین گفت: به مسئولان و متولیان در خصوص صف بنزین و مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند تذکر می‌دهم که تلاش کنند این وضعیت را ساماندهی کنند تا مردم شریف هرمزگان به ویژه در مرکز استان گرفتار این صف‌ها نشوند.

    وی ادامه داد: قاچاق سوخت مبحث مهمی است که باید مدنظر مسئولان برای برخورد و تقابل باشد، اما نباید عده‌ای که قاچاق نمی‌کنند و افراد عادی هستند گرفتار شوند. از این رو نیاز است دولت به فکر ساماندهی وضع فعلی باشد. عبادی‌زاده گفت: دولت برای تولید بنزین هزینه زیادی می‌پردازد و آن را با قیمتی پایین در اختیار مردم قرار می‌دهد، نباید کاری کرد که این بنزین که با مشقت زیادی تولید می‌شود، به آسانی به کشورهای دیگر قاچاق شود. وی ادامه داد: قاچاق سوخت منفعت دلالان و قاچاقچیان است، چرا که سوخت را تا حدود ۴۰ هزار تومان هم می‌فروشند و به سود می‌رسند، اما در بازدیدی از که از پمپ بنزین‌ها داشتم باید تدبیری در نظر گرفت که مردم عادی گرفتار مبارزه با قاچاق سوخت نشوند.

    صدور ۵ دستور قضایی برای جلوگیری از معطلی مردم در پمپ بنزین ها
    رئیس کل دادگستری هرمزگان از صرفه جویی روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین به ارزش بیش از ۶۲ میلیارد تومان با اجرای طرح استفاده از کارت سوخت شخصی در این استان خبر داد.رئیس کل دادگستری استان هرمزگان نیز هفته قبل به صورت سرزده از چند جایگاه عرضه سوخت در سطح شهر بندرعباس بازدید کرد؛ ضمن نظارت بر نحوه عرضه سوخت در این جایگاه، دستورات ویژه ای را به منظور تسریع در روند خدمت رسانی به مردم و جلوگیری از ازدحام و تشکیل صف های طولانی انتظار در این جایگاه ها صادر کرد.

    وی همچنین در حاشیه این بازدید اظهار داشت: در پی انتشار اخبار و تصاویری در فضای مجازی مبنی بر وجود ترافیک شدید و ایجاد صف طولانی خودروها در جایگاه های عرضه سوخت بندرعباس و دیگر مناطق استان، پس از حضور میدانی در محل به سرعت ۵ دستور ویژه قضایی به منظور حل این مشکل صادر شده است تا با استفاده از تیم های ویژه ای جهت نظارت، ضمن برطرف شدن صفوف انتظار و رفع گره ترافیکی، تردد خودروها، روان و عادی شود. رئیس کل دادگستری هرمزگان هدف از صدور این دستورات قضایی را احقاق حقوق عامه و نظارت بر حسن اجرای قانون برشمرد و تصریح کرد: بر این اساس مقرر شده است؛ معاون دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس و همه دادستان‌ها در شهرستان‌های مختلف، طرح ویژه‌ای را برای نظارت بر فعال بودن ۱۰۰ درصدی تمامی نازل های سوخت و حضور تمامی کارگران پمپ بنزین‌ها در محل کارشان طبق دستورالعمل و ضوابط قانونی اجرا کنند. مجتبی قهرمانی در ادامه افزود: با صدور دستور قضایی، اداره کل پست استان هرمزگان مکلف است ظرف یک هفته تمام ۷۰۰۰ کارت سوخت معطل مانده در این اداره را به مصرف کنندگان تحویل دهد.وی تصریح کرد: مدیر و بازرسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان هم مکلف هستند خارج از وقت اداری و به صورت فوق العاده با نظارت میدانی و حضور در جایگاه‌های مختلف، ضمن شناسایی جایگاه‌های مسئله‌دار، پُر ترافیک و پُرازدحام، هر شب لیست نازل‌های غیر فعال جایگاه‌ها و نازل‌های کم کارکرد را برای رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان ارسال کنند تا پس از اتخاذ تصمیم فوری نسبت به تشکیل پرونده قضایی برای جایگاه‌های متخلف اقدام شود.

    قهرمانی تأکید کرد: شرکت فرآورده‌های نفتی استان هرمزگان مکلف است به منظور صحت سنجی و ارزیابی و نظارت مضاعف جهت شفاف سازی در مصرف سوخت، نسبت به نصب میتر در پالایشگاه‌ها و فلومتر در جایگاه ها به سرعت اقدام و نتیجه را ظرف مهلت مقرر به دستگاه قضایی استان اعلام نماید.وی با اشاره به اینکه برای موفقیت در اجرای طرح مقابله با قاچاق سوخت از دو جهت به مشارکت مردمی نیازمندیم، بیان داشت: اجرای موفق این طرح علاوه بر جلوگیری از تاراج اموال عمومی در جهت ایمنی جاده‌ها و جلوگیری از تردد خودروهای قاچاقچیان سوخت و تصادفات مرگبار در محورهای مواصلاتی استان نیز بسیار تأثیرگذار خواهد بود.مجتبی قهرمانی همچنین ضمن تشکر و قدردانی از اهتمام استاندار هرمزگان و ادارات و دستگاه های مرتبط اجرایی به علت حساسیت شان در جلوگیری از تاراج اموال عمومی و جلوگیری از قاچاق سوخت، گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم استاندار هرمزگان موضع گیری صریح ایشان بر علیه قاچاق سوخت است که سبب شد دستگاه‌های متولی و ضابطین نیز با قوت قلب هرچه بیشتر در این مسیر وارد شوند و برای جلوگیری از آن چاره اندیشی و اقدام کنند.

    رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان با بیان اینکه اجرای طرح استفاده از کارت‌های سوخت شخصی منجر به صرفه جویی روزانه یک میلیون و سیصد هزار لیتر بنزین به ارزش بیش از ۶۲ میلیارد تومان شده است، تأکید کرد: علی رغم این موضوع اجرای این طرح به هیچ عنوان نباید موجب معطلی مردم و تشکیل صف‌های طولانی انتظار در جایگاه‌های سوخت شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.