حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3012 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • شرکت‌های فعال در استان کارت بازرگانی‌شان را از هرمزگان بگیرند
    ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۵:۱۹
    شناسه : 9339
    بازدید 1195
    7
    تاکیددبیرکل اتاق بازرگانی هرمزگان دریانیوز// دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان از شرکت ها و بنگاه های اقتصادی فعال در هرمزگان خواست، کارت بازرگانی شان را از اتاق بازرگانی هرمزگان اخذ کنند.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان از شرکت ها و بنگاه های اقتصادی فعال در هرمزگان خواست، کارت بازرگانی شان را از اتاق بازرگانی هرمزگان اخذ کنند.
    پیام رضایی در جمع خبرنگاران افزود : در صورتیکه شرکت‌های بازرگانی فعال در این استان کارت های بازرگانی خود را از اتاق بازرگانی هرمزگان دریافت نمایند؛ بطور حتم این اتاق می تواند در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز خدمات بیشتری را به مردم استان ارائه دهد. دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: به جدیت به دنبال فعال‌سازی کارت فعالیت بازرگانی شرکت‌های بزرگ در هرمزگان هستیم.

    وی افزود: در آغاز دور نهم فعالیت اتاق بازرگانی با اتفاقات مختلفی همراه بودیم که با درایت هیئت عالی نمایندگان توانستیم از آن عبور کنیم.وی با بیان اینکه تداوم ساخت ساختمان اتاق بازرگانی که سال‌ها زمین مانده بود از مهمترین اقداماتی بود که خوشبختانه توانستیم با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت به نتیجه برسانیم، عنوان کرد: امروز این مکان به جایگاهی در خور شان برای فعالین اقتصادی تبدیل شده و نمی دانم چرا عده ای چشم دیدن این پیشرفت را ندارند.
    رضایی با اشاره به اینکه فعال کردن دفتر صدور گواهی مبدا از بندرلنگه، کیش، قشم، میناب و جاسک از دیگر اقدامات مهم اتاق بازرگانی بود، تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات در گذشته جعل در گواهی صدور از مبدا بود که با اتصال به استانداردهای جهانی این معضل اکنون مرتفع شده و همزمان این کارت گواهی در تمامی کشورهای دنیا قابل مشاهده و معتبر است.

    وی با بیان اینکه اکنون ۱۱ کمیسیون و ۱۰ تشکل در اتاق بازرگانی هرمزگان فعال است و با مصوبات هیئت نمایندگان و درحد بضاعت، به تشکل ها برای تامین مکان کمک شد، خاطرنشان کرد: در گذشته به کمیسیون ها و تشکل ها اعتنایی نمی شد و امروز اتاق بازرگانی با فعال سازی تشکل ها و کمیسیون ها سعی در پر رنگ کردن نقش آن ها و برطرف شدن مشکل فعالین اقتصادی هر حوزه به صورت تخصصی است.
    دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه در قبل از دوره نهم اتاق بازرگانی هرمزگان در جایگاه ۳۴ قرار داشت، اما امروز به رتبه ششم رسیده است، تصریح کرد: اتاق بازرگانی شفاف بوده و هست و هیئت نمایندگان هیچ موضوع پنهانی ندارد و حسابرسی مستقل صورت می گیرد و همگی می توانند تمامی هزینه‌ها را مشاهده کنند.

    وی با بیان اینکه امروز بیش از ۱۷۰۰ نفر عضو در اتاق بازرگانی وجود دارد که نشان از بلوغ و پیشرفت اتاق بازرگانی هرمزگان است، اضافه کرد: کمک ۱۵ میلیاردی تومان برای ساخت ۱۰ مدرسه، کمک ۳۰ میلیارد تومانی در حوزه بهداشت و درمان در دوران کرونا، تهیه بسته های معیشتی برای خانوارهای بی بضاعت، کمک به زلزله زدگان فین و سایه‌خوش و ‌… از جمله اقدامات اتاق بازرگانی هرمزگان در حوزه مسئولیت های اجتماعی است.
    رضایی با اشاره به اینکه به جدیت به دنبال فعال سازی کارت فعالیت بازرگانی شرکت های بزرگ در هرمزگان هستیم، بیان کرد: شرکت سیمان بندرخمیر، صبا فولاد خلیج‌فارس، نفت پاسارگارد، شرکت های فعال در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، آلومینیوم المهدی از جمله شرکت‌های بزرگی هستند که کارت فعالیت‌شان در هرمزگان نبوده و هرمزگان از دریافت مزایای آن بی بهره است و تاکنون تلاش ما در این حوزه نتیجه بزرگی نداشته است که اگر شرکت های بزرگ کارت بازرگانی شان را از اتاق بازرگانی هرمزگان دریافت نمایند، می توانیم در حوزه مسئولیت های اجتماعی فعال تر عمل کنیم.

    رضایی گفت: شرکت هایی که صادرات دارند، بایستی دارای کارت بازرگانی باشند و این شرکت هایی که در استان فعالیت دارند بایستی کارت بازرگانی شان را از اتاق بازرگانی هرمزگان اخذ نمایند و مالیات شان را هم براساس قانون مالیات های مستقیم در استان پرداخت نمایند.
    وی تصریح کرد: موضوعات مطرح شده فعالان اقتصادی استان با مسئولان کشوری و استانی در حال پیگیری است و در جلسات تخصصی فعالان اقتصادی با دادستان بندرعباس، موضوعات بصورت تخصصی پیگیری می شود.
    دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان افزود: اتاق بازرگانی هرمزگان به عنوان دومین اتاق بازرگانی کشور عضو آی سی سی بین‌الملل شدیم. وی تصریح کرد: در حوزه آموزش و برنامه‌ریزی مدرن در سه سال اخیر رتبه نخست کشور را کسب کردیم. رضایی گفت: برخی تشکل‌های‌مان مانند انجمن آبزیان و خرما بدلیل اینکه تولیدکننده این محصولات هستیم، در کشور حرفی برای گفتن دارند.
    دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان افزود : در گذشته ۷ عضو را در هیئت نمایندگان اتاق ایران داشتیم که این عدد به ۱۳ عضو رسید.
    دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: در ترازسنجی تشکل ها رتبه دوم کشوری به هرمزگان تعلق دارد که بدلیل شرایط سخت و خاص، هیچ اتاقی رتبه اول را ندارد. دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان خاطر نشان کرد : در حوزه بین الملل رتبه سه در بین اتاق های بازرگانی کشور را داریم و برگزاری جلسات مجازی و… با کشورهای مختلف در کسب این رتبه اثرگذار بوده است.
    وی گفت: سطح ارتباطات استانی و مسئولان دولتی و حکومتی‌مان مناسب است و اتاق بازرگانی هرمزگان در جلسات و کارگروه‌های تخصصی و اقتصادی و… حضور دارد.
    دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: در شرایط تحریم هم تلاش کردیم تا تجار با شرایط مناسبی فعالیت داشته باشندو در حوزه صدور کارت بازرگانی نیز تسهیلگری شد و سلیقه ای عمل نکردیم.
    دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان از عضويت اتاق بازرگانی هرمزگان در کارنه تیر در حوزه
    حمل ونقل خبرداد و افزود : در جنوب کشور این اتاق سردمدار کارنه تیر است که باعث تسهیلگری در روند صادرات و حمل‌ونقل شده و شرکت های حمل ونقل از این ظرفيت استفاده کنند.

    وی برگزاری جلسات اقتصادمقاومتی در اتاق بازرگانی را یکی از اقدامات اتاق بازرگانی هرمزگان در دور دوم فعالیتش خواند و افزود: دادستان بندرعباس و مسئولان استانی و کشوری در این جلسات حضور داشته اند وجلسات تخصصی فعالان اقتصادی و کمیسیون اقتصادی اتاق با دادستان بندرعباس درحال برگزاری است. رضایی گفت: در زلزله سایه‌خوش ۲۰ کانکس با فوریت تامین شد و ۵۰۰ میلیون تومان از طریق اتحادیه آبزیان به سایت سایه ‌خوش کمک شد.
    دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: دو هفته آینده انتخابات کمیسیون های اتاق ایران برگزار می شود و امیدواریم از اتاق بازرگانی هرمزگان نیز کمیسیون‌هایی را بتوانیم تصاحب کنند. وی برگشت ارز، بخشنامه های خلق الساعه، عدم فعالیت نمایندگی بانک مرکزی با تفویض اختیارات کامل در استان، عدم حمایت دولت در برخی بخش ها از فعالان اقتصادی را بخشی از مشکلات تجار هرمزگانی خواند و گفت: با بنادر، گمرکات، معادن نیز مشکلاتی وجود دارد، گرچه مدیران گمرک و بنادر در این دوره تعامل شان با بخش خصوصی و فعالان اقتصادی استان افزایش یافته است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.