حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3035 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • شبی در مسجد؛ خاطره انگیزترین شب برای نوجوانان محله “سیم بالا” بندرعباس
    ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۶:۰۸
    شناسه : 11624
    بازدید 1512
    10
    دریانیوز// مسجد نه تنها برای اقامه نماز، که بایستی پایگاهی اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حتی تفریحی و ورزشی باشد تا نوجوانان و جوانان جذب شوند و امورات اهالی منطقه از طریق مساجد و امام جماعت و امام محله پیگیری شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مسجد نه تنها برای اقامه نماز، که بایستی پایگاهی اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حتی تفریحی و ورزشی باشد تا نوجوانان و جوانان جذب شوند و امورات اهالی منطقه از طریق مساجد و امام جماعت و امام محله پیگیری شود.

    متاسفانه آنطور که مدتی پیش مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان نیز عنوان کردند، بسیاری از مساجد استان حتی امام جماعت هم ندارند. شرایط فعلی مساجد چندان رضایتبخش نیست و بایستی تدابیری اندیشیده شود تا مساجدمان پررونق تر شوند و مساجد به مامن و پناهگاه کودکان، نوجوانان و جوانان تبدیل شوند تا از آسیب های اجتماعی مصون بمانند. از طرفی دیگر خانواده ها نیز بایستی ارتباط شان با مساجد بیشتر شود. البته در برخی از مساجد که تعدادشان اندک است، خلاقیت هایی را می توان مشاهده کرد که بایستی الگوسازی شوند واز این فعالیت ها حمایت شود. یکی از این برنامه ها، “شبی در مسجد” است که برای اولین بار در مسجد نبی اکرم (ص) محله سیم بالای بندرعباس برگزار شد تا نوجوانان وجوانان مسجدی و بسیجی این محله شبی خاطره انگیز را درکنار همدیگر در مسجد تجربه کنند وانتظار می رود اینگونه برنامه ها در مساجد شهری و روستایی استان و کشور افزایش یابد تا مساجد به عنوان پاتوق نوجوانان و جوانان تبدیل شود که در این اماکن می توان نصب ست های بازی کودکان و لوازم ورزشی و… را نیز در مساجد در برنامه قرار داد تا کودکان و نوجوانان و جوانان وقت شان را به تفریح و ورزش و حضور در برنامه های فرهنگی، مذهبی و عبادی بپردازند.

    در برنامه شبی در مسجد، نوجوانان مسجدی این محله با شرکت در برنامه های فرهنگی، ورزشی و… شبی خاطره انگیز برایشان رقم خورد.

    شبی در مسجد

    “شبی در مسجد ” عنوان برنامه ای ابتکاری است در مسجد نبی اکرم (ص) محله سیم بالای بندرعباس به همت پایگاه بسیج شهید محمد احترامی این مسجد برگزار شد.

    ابوالفضل جعفری فرمانده این پایگاه گفت : برای نخستین بار برنامه شبی در مسجد را برای اعضای گردان قاسم ابن الحسن (ع) پایگاه بسیج مسجد برگزار کردیم و بیش از ۳۰ نفر از نوجوانان اعضای گردان و ۲۰ نفر جوان از شورای پایگاه در این مراسم شرکت کردند.

    جعفری با بیان اینکه این برنامه با رویکرد تربیتی و تقویت محله اسلامی با محوریت مسجد و خاطره انگیز بودن شبی در مسجد برای نوجوانان برگزارشد، افزود : در این برنامه که از چهارشنبه شب تا صبح پنجشنبه ادامه داشت، محفل قرآنی داشتیم و حجت الاسلام و المسلمین” باستین” روحانی متخصص حوزه کودک و نوجوان و حجت الاسلام و المسلمین خشگو امام جماعت مسجد به اجرای برنامه و بیان احکام متناسب این سنین پرداختند.

    وی با بیان اینکه برنامه شبی در مدرسه در برخی مدارس وجود داشت و اکنون ما برنامه شبی در مسجد برگزار کردیم،  اظهار داشت : جشنواره ورزشی همراه با جوایز و مسابقات دارت، فوتبال دستی، تنیس روی میز و بدمينتون، تیراندازی با تفنگ بادی و… برگزار کردیم و شرکت کنندگان در مراسم شبی در مسجد در پخت شام به عنوان آموزش مهارت در زندگی مشارکت کردند و باهمدیگر شام را صرف کردند. همچنین پخش فیلم را هم داشتیم .

    بنا به گفته جعفری، برگزاری کلاس های قرآن در شنبه و چهارشنبه شب ها ویژه کودکان و نوجوانان، تفسیر قرآن دوشنبه شب ها بعد از نماز مغرب و عشاء، برگزاری مراسمات فرهنگی، مذهبی و ملی و… از دیگر برنامه های این مسجد است و با همکاری هیئت امنای مسجد، بیشتر برنامه ها با محوریت کودکان، نوجوانان و جوانان برگزار می شود که از هیئت امنای مسجد قدردانی می شود. تیم فوتسال ورزشی در دو رده سنی نوجوان و نونهال و فعالیت گروه سرود و… نیز در مسجد داریم.

    جعفری گفت: مجوز دارالقرآن کریم بسیج شهرستان بندرعباس و معین استان را نیز اخذ کرده ایم.

    وی اظهار داشت :  این پایگاه بسیج در نمایشگاه اسوه شهرستانی انتخاب شد ودر هفته بسیج امسال نیز در نمایشگاه استانی که در هفته بسیج در مسجد جامع بندرعباس برای پایگاه های برتر بسیج برگزار می شود، حضور خواهیم یافت و ویژه برنامه های ابتکاری را در آنجا خواهیم داشت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.