حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3005 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
    ۱۲۳۴۵۶۷۸۹۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰۲۱۲۲۲۳۲۴۲۵۲۶۲۷۲۸۲۹۳۰۳۱  
  • سفر زمینی به چابهار: از انتخاب مسیر تا نکات ضروری
    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۸:۴۴
    شناسه : 14184
    بازدید 1107
    4

    دریانیوز// چابهار یکی از شهرهای مهم استان سیستان و بلوچستان و تنها بندر اقیانوسی ایران است که به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. اگر قصد خرید بلیط قطار و سفر به این شهر را دارید، بهتر است که از قبل مناسب‌ترین هتل چابهار را برای روزهای اقامت خود در این شهر رزرو […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    دریانیوز// چابهار یکی از شهرهای مهم استان سیستان و بلوچستان و تنها بندر اقیانوسی ایران است که به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. اگر قصد خرید بلیط قطار و سفر به این شهر را دارید، بهتر است که از قبل مناسب‌ترین هتل چابهار را برای روزهای اقامت خود در این شهر رزرو کنید. در ادامه ضمن بررسی راه‌های سفر زمینی به چابهار، بهترین هتل‌ها و جاذبه‌های این شهر را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

    بهترین فصل سفر به چابهار

    چابهار یکی از خوش‌آب‌وهواترین شهرهای کشور بوده که در تمام فصل‌های سال آب‌وهوایی بسیار معتدل دارد؛ به‌همین‌خاطر، به آن چهاربهار نیز می‌گویند. با‌این‌که تماشای جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این شهر در هر یک از فصل‌های سال لطف خاص خود را دارد؛ اما بهترین زمان سفر به این بندر، اواخر زمستان و اوایل بهار است. اگر به فکر خرید و استعلام قیمت بلیط قطار و انتخاب مقصدی بسیار زیبا و تماشایی برای تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ هستید، بهار بندر چابهار را از دست ندهید.

    معرفی دیدنی‌ترین جاذبه‌های چابهار

    چابهار یکی از پرطرفدارترین شهرهای گردشگری جنوب کشور است که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی دارد. در ادامه، معروف‌ترین مکان‌های گردشگری این شهر را خدمت شما همراهان گرامی معرفی خواهیم کرد:

    ساحل صخره‌ای چابهار

    کوه گل‌افشان

    تلگراف‌خانه چابهار

    کوه‌های مریخی

    تالاب صورتی چابهار

    بندر گواتر

    درخت مکرزن یا انجیر معابد

    کلبه غواصی

    جنگل حرا

    روستای تیس

    باغ گیاه‌شناسی تیس

    مسجد جامع تیس

    پلاژ ساحلی تیس

    گورستان جن‌ها

    دکه بازار چابهار

    قلعه پرتغالی‌ها

    غارهای بان‌میستی

    قلعه پیروز گت

    تفرجگاه ساحلی دریا کوچک

    قدمگاه خضر نبی

    خلیج چابهار

    منطقه حفاظت‌شده گاندو

    چگونه زمینی به چابهار برویم؟

    باتوجه‌به گران‌بودن قیمت بلیط هواپیما اگر قصد دارید که به‌صورت زمینی به این شهر زیبا و پرجاذبه سفر کنید، رزرو و خرید بلیط قطار چابهار بهترین انتخاب خواهد بود؛ البته که امکان سفر به این شهر با اتوبوس و خودروی شخصی نیز وجود دارد. در ادامه، مزایا و معایب هریک از روش‌های سفر زمینی به چابهار را بررسی خواهیم کرد.

    خودروی شخصی

    اگر قصد دارید که با ماشین شخصی خود عازم سفر به چابهار شوید، توجه به مسافت بین مبدأ و مقصد یک الزام خواهد بود؛ چرا‌که، رانندگی برای مسافت‌های طولانی بسیار خسته‌کننده است. دومین نکته‌ای که در رابطه با این موضوع باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب زمان‌بندی برای استراحت در شهرهای بین‌راهی است؛ به‌عنوان مثال، اگر قصد دارید از تهران راهی چابهار شوید، شهرهای قم، کاشان، نائین، یزد، رفسنجان و بم در مسیر شما خواهند بود.

    اتوبوس

    باتوجه‌به این‌که رانندگی‌کردن در دل جاده برای برخی از مسافران سخت بوده و ازطرفی هزینه‌های بنزین نیز در مسافت‌های طولانی زیاد است، بسیاری از گردشگران سفر با اتوبوس را ترجیح می‌دهند. صندلی اتوبوس‌های مسافربری معمولا در دو نوع vip و معمولی به‌فروش می‌رسند که باتوجه‌به مسافت خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. زمان رسیدن به مقصد نیز در مقایسه با خودروی شخصی بسیار کم‌تر خواهد بود.

    قطار

    بااین‌که سفر با خودروی شخصی و اتوبوس مزایای خاص خود را دارد؛ اما در مسافت‌های طولانی بسیار خسته‌کننده خواهد بود. خرید و استعلام قیمت بلیط قطار چابهار به تمام گردشگرانی پیشنهاد می‌شود که به‌دنبال یک روش سفر ایده‌آل، امن، ارزان‌قیمت و راحت هستند. شما با خرید بلیط قطار، دیگر دغدغه‌ای از بابت راحتی همراهان، صرف غذای سالم بین‌راهی، هزینه بالای بنزین و استراحت در شهرهای مختلف مسیر نخواهید داشت.

    امکان سفارش غذا و نوشیدنی، خرید تنقلات از بوفه، بهره‌مندی از امکانات پزشکی، رزرو کوپه شخصی، تبدیل صندلی به تختخواب، تماشای مسیر اطراف بدون شنیدن صدای حرکت قطار و سیستم احضار مهماندار، ازجمله مهم‌ترین مزایای سفر با این وسیله حمل‌ونقل زمینی هستند.

    رزرو بهترین هتل چابهار

    همان‌طور که در قسمت‌های قبل اشاره شد، چابهار یکی از زیباترین شهرهای جنوبی کشور است که در تعطیلات بهاری، تعداد زیادی از گردشگران به آن‌جا سفر می‌کنند. اگر شما هم قصد سفر به این بندر ساحلی را دارید، بهتر است که یکی از اقامتگاه‌های این شهر را برای خود رزرو کنید. در ادامه مقاله، بهترین هتل‌های این شهر را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

    هتل چهار‌ستاره لیپار

    هتل سه‌طبقه لیپار یکی از بهترین هتل‌های چابهار بوده که در نزدیکی ساحل این شهر با منظره دریا و جنگل قرار دارد. هرآن‌چه را که برای تجربه یک اقامت لاکچری به آن نیاز خواهید داشت، این هتل در اختیار شما قرار می‌دهد.
    هتل لاله

    هتل چهار‌ستاره لاله یکی دیگر از هتل‌های معروف شهر چابهار بوده که با ارائه امکانات خوب و شایسته آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.
    هتل چهار‌ستاره شاهان

    هتل شاهان اقامتگاهی ساحلی در شهر زیبای چابهار بوده که در خیابان مولوی این بندر واقع شده است. این هتل همانند دو اقامتگاه قبلی، یکی از معروف‌ترین و پرمسافرترین هتل‌های بندر چابهار است.
    هتل ونوس

    هتل چابهار سه‌ستاره ونوس یکی دیگر از بهترین هتل‌های این شهر بوده که در نزدیکی دریا واقع شده است؛ بنابراین، اگر تماشای موج‌های آبی دریا از پشت پنجره هتل برای شما جذابیت دارد، بهتر است که این اقامتگاه را برای خود رزرو کنید.
    هتل آذین

    یکی دیگر از هتل‌های خوب سه‌ستاره در بندر خوش‌آب‌وهوای چابهار، هتل آذین بوده که هزینه اقامت در آن به‌نسبت دیگر هتل‌ها بسیار مناسب و اقتصادی است. ضمن ذکر این نکته که این مهمان‌پذیر همچون دو مورد قبلی فاصله نزدیکی با دریا دارد.

    راهنمای رزرو هتل و خرید بلیط سفر به چابهار

    باتوجه‌به این‌که این روزها صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر برای بیشتر مسافران یک اولویت است؛ بنابراین، رزرو هتل چابهار و خرید ارزان‌ترین بلیط سفر یک مزیت بسیار بزرگ محسوب می‌شود. فلای تودی که معتبرترین سایت اینترنتی خرید و استعلام قیمت بلیط قطار و رزرو هتل است، به‌واسطه همکاری با شرکت‌های مختلف ریلی و معروف‌ترین هتل‌ ها، در خدمت شماست تا یک سفر اقتصادی و خاطره‌انگیز را تجربه کنید. کارشناسان سایت نیز آماده پاسخگویی به مسائل و مشکلات شما هستند؛ بنابراین، با خیالی راحت می‌توانید برای سفر زمینی به چابهار آماده شوید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.