حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3006 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • سرویس مدارس، دلواپسی مهرماه والدین
    ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۵۹
    شناسه : 9422
    بازدید 1268
    13
    نگران این 60درصد باشیم!؟ دریانیوز//همزمان با نزدیک شدن به فصل شروع مدارس دلواپسی والدین برای امورات مدرسه اعم از ثبت نام ، شهریه ، خرید لوازم التحریر، روپوش، کیف و کفش و از همه مهم تر رفت وآمد دانش آموزان به مدرسه شروع می شود .
    ارسال توسط : نویسنده : سمیه هاشمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//همزمان با نزدیک شدن به فصل شروع مدارس دلواپسی والدین برای امورات مدرسه اعم از ثبت نام ، شهریه ، خرید لوازم التحریر، روپوش، کیف و کفش و از همه مهم تر رفت وآمد دانش آموزان به مدرسه شروع می شود .

    با توجه به سبک زندگی امروزه به دلیل مشغله والدین و دوری برخی از مدارس، خانواده ها مجبور هستند برای رفت و آمد و راحتی فرزندانشان سرویس بگیرند که این موضوع دردسرهای خاص خود را دارد که در این جا، به چند مورد از آن اشاره می کنم .مورد اول گرفتن سرویس مدارس از شرکت های معتبر ،که راننده آن از لحاظ رفتار و هویت تایید شده باشد اما متاسفانه در بندرعباس این شرکتها بسیار محدود و والدین مجبور به گرفتن سرویس های آزاد می شوند که شناختی در مورد راننده و رفتار آن ندارند . با توجه به اینکه دانش آموزان وقت زیادی را در سرویس می گذرانند، رفتار راننده سرویس و دیگر دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا هر رفتار ناپسندی از راننده و دیگر دانش آموزان ممکن است آثار سوء بلندمدتی بر روان دانش آموز برجای بگذارد؛ به همین دلیل بسیار مهم است که هویت راننده از سوی شرکت های متولی و مدارس تایید شود و چه بهتر که برای دانش آموزان دختر راننده خانم در نظر بگیرند.

    همچنین از لحاظ قانونی رانندگان باید موارد زیر را رعایت کنند :
    ۱- تمام رانندگان لازم است برگه سوءپیشینه اخلاقی از سازمان های مربوطه ارائه دهند.
    ۲- رانندگان لازم است از سلامت اخلاقی و روانی برخوردار باشند.
    ۳- رانندگان سرویس مدارس حداقل باید ۲۳ سال سن داشته باشند.
    ۴- ارائه گواهینامه دارای اعتبار توسط راننده ضروری می باشد.
    ۵- تمام خودروهای فعال در این زمینه لازم است دارای بیمه نامه و معاینه فنی باشند.مورد بعدی هزینه بالای سرویس مدارس است، شورای شهر بندرعباس در زمان تصویب کردن نرخ کرایه های سرویس مدارس باید نرخی را در نظر بگیرد که در توان خانواده ها باشد و به خانواده هایی که داری چند فرزند هستند توجه ویژه کند که با این تورم و هزینه های بالای زندگی چگونه می توانند از عهده کرایه های سنگین سرویس مدارس برآیند؟ هزینه سرویس برای برخی مسیرها در بندرعباس سال گذشته به ماهی چند میلیون رسیده بود.

    در خردادماه امسال نیز خبر تصویب افزایش ۶۰ درصدی نرخ سرویس مدارس بندرعباس توسط شورای شهر، منتشر و باعث نگرانی بسیاری از اولیاء شد. مصوبه به این صورت بود که اکثریت اعضای شورای شهر بندرعباس به افزایش ۶۰ درصدی کرایه سرویس مدارس در سال تحصیلی (۱۴۰۲-۱۴۰۳)رای مثبت دادند. با این مصوبه هزینه سرویس مدرسه برای هر دانش‌آموز در مسیرهای صفر تا سه کیلومتر از حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان سال تحصیلی گذشته به حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.در مسیرهای سه تا ۶ کیلومتری نیز، کرایه از سه‌میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در سال گذشته به حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

    به موجب یکی از بندهای مصوبه شورای شهر، در مسیرهای پرترافیک ۲۰ درصد به این نرخ‌ها افزوده خواهد شد.همچنین در مناطق کم‌برخوردار کرایه سرویس مدارس ۲۰ درصد کمتر از تعرفه پیش‌بینی شده است. با پیگیری های خبرنگار ما از فرماندار بندرعباس خوشبختانه این مصوبه از طرف فرمانداری بندرعباس رد شد. اکنون که این مصوبه از طرف فرمانداری تایید نشده است؛ امیدواریم شورای شهر در تصمیم گیری مجدد تمام جوانب را در نظر بگیرد و قبل از شروع مدارس نرخ را اعلام کند تا سرویس های مدارس هر چه زودتر ساماندهی شوند .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.