حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • سازمان تأمین‌اجتماعی کارفرمایان را بیمه می‌کند
    ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۵:۰۰
    شناسه : 10674
    بازدید 1157
    15
    دریانیوز//بسیاری از ما ایرانیان سال‌ها کار و تلاش می‌کنیم تا در سن پیری بتوانیم با دریافت مستمری از سازمان‌های بیمه‌گر، زندگی آرامی داشته باشیم.
    ارسال توسط : نویسنده : امین زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//بسیاری از ما ایرانیان سال‌ها کار و تلاش می‌کنیم تا در سن پیری بتوانیم با دریافت مستمری از سازمان‌های بیمه‌گر، زندگی آرامی داشته باشیم.
    یکی از بزرگترین سازمان‌های بیمه‌گر کشور، سازمان تأمین‌اجتماعی است که بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خود دارد. این سازمان اقشار مختلفی از جامعه از جمله کارمندان، اصناف، کارگران و مشاغل مختلف را تحت حمایت قرار داده و شاغلان در صنوف مختلف با بیمه‌پردازی در این سازمان، در سنین بالا و براساس سابقه بیمه‌پردازی از خدمات بازنشستگی یا دیگر خدمات بهره‌مند می‌شوند. بخشی از جامعه که از خدمات سازمان تامین‌اجتماعی کمتر بهره برده بودند، کارفرمایان کارگاه‌ها بودند که در برخی موارد از پرداخت حق بیمه محروم و به طبع آن از دریافت خدمات این سازمان نیز بهره‌ای نمی‌بردند اما سازمان تأمین‌اجتماعی این مشکل را نیز رصد کرده و سازوکاری طراحی کرده‌است تا کارفرمایان نیز بتوانند خود را بیمه نمایند و در سال‌های آتی از خدمات بازنشستگی بهره‌مند شوند.
    با توجه به سیاست‌های کلی تامین‌اجتماعی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد نظامی کارآمد، توانمندساز، عدالت بنیان، کرامت بخش و جامع برای تامین‌اجتماعی همگان و نامگذاری سال جاری تحت عنوان سال مهار تورم و رشد تولید و به منظور ارج نهادن به کارفرمایان و فعالان عرصه تولید و اشتغال و همچنین ایجاد وحدت رویه به رفع ابهام واحدهای اجرایی و بازنگری صورت گرفته در برخی موارد در خصوص نحوه شمول و بیمه‌پردازی کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون تامین‌اجتماعی اعم از مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره، این سازمان بیمه کارفرمایان اشخاص حقوقی غیردولتی و کارفرمایان صنفی که همان افراد حقیقی هستند را در دستور کار قرار داده است.
    کارفرمایان اشخاص حقوقی غیردولتی از این پس می‌توانند نام خود را در لیست بیمه کارگاه با عنوان شغلی صرفا مدیرعامل و یا اعضای هیئت مدیره و با دستمزد مشمول حق بیمه قرار دهند تا برای آنها سابق بیمه لحاظ شود. برای ارسال لیست حق بیمه کارفرمایان چنین کارگاه‌هایی، الزامی برای داشتن کارگر مشمول قانون کار و تأمین‌اجتماعی وجود ندارد و کارفرما می‌تواند به تنهایی و برای خود لیست حق بیمه ارسال نماید.

    کارفرمایان اشخاص حقیقی نیز که تمایل به پرداخت حق بیمه در قالب ارسال لیست حق بیمه هستند نیز می‌توانند نام و مشخصات خود را در لیست حق بیمه قرار داده و نسبت به بیمه‌پردازی اقدام نمایند. نکته قابل ذکر در این موضوع نیز این است که کارفرمایان اشخاص حقوقی غیردولتی و کارفرمایان اشخاص حقیقی به دلیل اینکه مشمول قانون کار نمی‌باشند، از پرداخت سه درصد حق بیمه بیکاری معاف هستند.

    به این ترتیب یکی از دغدغه‌های کارفرمایان که بیمه کردن خود بوده، توسط سازمان تامین‌اجتماعی برطرف شده‌است و این افراد اگر تمایل دارند که توسط این سازمان بیمه شده و در آینده از خدمات سازمان تامین‌اجتماعی بهره‌مند شوند اکنون می‌توانند نسبت به بیمه‌پردازی خود اقدام نمایند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.