حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3030 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • روز پزشکان دردمند مبارک
    ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۴:۳۶
    شناسه : 9918
    بازدید 1182
    5
    دریانیوز// پزشکی تنها حرفه ای است که انسان ها حتی قبل از تولدشان تا هنگام مرگ با آن سرو کار دارند. اوایل پیروزی انقلاب و زمانی که هنوز بسیاری از نقاط محروم کشور با مشکلات درمانی مواجه بودند، حضور پزشکان هندی و پاکستانی این کمبود ها را جبران می کرد.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب دبیری نژاد منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// پزشکی تنها حرفه ای است که انسان ها حتی قبل از تولدشان تا هنگام مرگ با آن سرو کار دارند. اوایل پیروزی انقلاب و زمانی که هنوز بسیاری از نقاط محروم کشور با مشکلات درمانی مواجه بودند، حضور پزشکان هندی و پاکستانی این کمبود ها را جبران می کرد.

    رفته رفته با ارتقاء نظام آموزشی و افزایش ظرفیت پذیرش در رشته های پزشکی، مشکل کمبود پزشک مرتفع گرید. ویژگی های رشته پزشکی باعث شد تا ورود به این حرفه به هدف اول داوطلبان ورود به دانشگاه تبدیل شود و از همین رو اکثر ورودی های رشته های پزشکی از میان داوطلبانی بودند که با هزینه های آنچنانی کلاس های کنکور به این رشته وارد می شدند.

    در کنار افزایش کمی تعداد فارغ التحصیلان رشته پزشکی، ارتقاء اخلاق پزشکی و حس نوع دوستی و میهن پرستی در برخی دانشگاه ها به فراموشی سپرده شده است. چرا که اگر غیر از این بود امروز شاهد مهاجرت تعداد زیادی از پزشکان به سایر کشورها نبودیم.شاهد نبودیم که برخی پزشکان، تا قبل از واریز هزینه درمان دست به تیغ جراحی نمی برند و با رفتارهایی از این قبیل، وجهه پزشکان فداکار و با وجدانی را که خودشان را وقف مردم نموده اند تخریب می نمایند. ای کاش در آستانه روز پزشک، برای تقدیر و تشکر از این قشر فرهیخته قبل از هر چیز اخلاق و رفتار حرفه ای پزشکان ملاک قرار گیرد.

    لازم است در این روز از پزشکان با شرافتی همچون مرحوم دکتر منصور عسکری سیاهویی که علی رغم موقعیت و امکان تامین یک زندگی مرفه، زندگی خود را وقف خدمت مردم روستای زادگاهش نمود یاد نمائیم. از این قبیل پزشکان در کشورمان کم نیستند اما سال به سال شاهد فقدان این عزیزان هستیم. از دست دادنی که با رویه فعلی نظام آموزش پزشکی، امیدها به ارتقاء وضعیت تامین پزشک در کشور را کمتر و کمتر می نماید و چه بسا بزودی دوباره نیازمند استفاده از پزشکان هندی و پاکستانی گردیم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.