حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3015 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    فروردین ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • رشد ۵۲ درصدی خرید تضمینی گندم از کشاورزان هرمزگانی
    ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۴۷
    شناسه : 8569
    بازدید 1229
    6
    سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان خبر داد دریانیوز// سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان از خرید تضمینی ۶۴ هزار تُن گندم از کشاورزان استان خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته رشد ۵۲ درصدی را نشان می‌دهد.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان از خرید تضمینی ۶۴ هزار تُن گندم از کشاورزان استان خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته رشد ۵۲ درصدی را نشان می‌دهد.
    عبدالله رضایی در گفت‌وگو باخبرنگار روزنامه دریا با بیان اينکه گندم نقش بسزایی در تامین امنیت غذایی مردم دارد، اظهارکرد: این محصول مهم به عنوان یکی از کالاهای اساسی و استراتژیک کشور می‌باشد.وی در ادامه افزود: خرید گندم با نرخ تضمینی از کشاورزان موجب کاهش واردات، حذف دلالان و واسطه‌ها، جلوگیری از خروج ارز، تامین امنیت غذایی در کشور،حمایت از کشاورزان داخلی و… می‌شود و این امر جزء بر سیاست های مهم دولت خدمتگزار است.
    * خرید ۶۴ هزار تُن گندم از گندم کاران هرمزگانی

    سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان، خاطر نشان کرد: از ابتدای شروع خرید تضمینی گندم تاکنون ۶۴ هزار تُن گندم از کشاورزان پرتلاش استان خریداری شده است.
    رضایی به آمار خرید گندم در سال گذشته پرداخت و بیان کرد: سال قبل ۴۲ هزار تُن گندم با نرخ تضمینی از گندم کاران هرمزگانی خریداری شد؛ اما در سال جاری با توجه به افزایش سطح زیر کشت گندم در استان شاهد رشد ۵۲ درصدی هستیم.وی افزایش نرخ تضمینی گندم، پیگیری مروجین بخش کشاورزی، بالا رفتن دانش و آگاهی کشاورزان، و … را دلایل افزایش تولید و خرید گندم در هرمزگان عنوان کرد.

    سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی هرمزگان ابراز داشت:با توجه به آغاز روند پرداخت بهای تضمینی گندم به صورت علی الحساب هر کیلو گرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان از ۲۵ اردیبهشت سال جاری، تاکنون ۴۰ درصد قیمت خرید تضمینی گندم به گندم کاران استان پرداخت شده است.

    رضایی از تصویب و ابلاغ قیمت نهایی خرید تضمینی گندم به قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان از سوی شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی خبر داد و گفت: از این مبلغ ۱۵۰۰ تومان به عنوان‌ یارانه کاشت و ۲۰۰۰ تومان هم جایزه تحویل گندم است و مابه‌التفاوت آن هم به حساب گندم کاران هرمزگانی پرداخت خواهد شد.

    این مقام مسئول، افزود:در هرمزگان ۱۴ مرکز درشهرستان‌های پارسیان، میناب، بستک، رودان و حاجی آباد مراکز خریداری گندم و دانه روغنی کلزا بودند که از کشاورزان زحمتکش خریداری کردند.وی اظهار کرد: شهرستان‌های حاجی آباد و میناب بیشترین سطح زیر کشت گندم در استان داشتند که در این رابطه شهرستان میناب بیشترین افزایش تولید گندم نسبت به سال گذشته داشت.

    رضایی در پایان با بیان اينکه حجم گسترده و مهم خرید گندم از کشاورزان هرمزگانی به پایان رسیده است، گفت: اما سامانه جهت خرید گندم های احتمالی تا تیرماه هم چنان فعال خواهد بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.