حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • راه اندازی مرکز جوار کارگاهی شهید خلیل تختی نژاد در شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان
    ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۰۱
    شناسه : 9564
    بازدید 1221
    5
    با حضور استاندار هرمزگان صورت گرفت دریانیوز//همزمان با هفته ملی مهارت، آیین آغاز فعالیت مرکز آموزشی جوار کارگاهی شهید خلیل تختی نژاد شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان(نیروگاه بخار بندرعباس)   با حضور استاندار هرمزگان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای، مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق استان و پدر شهید مدافع حرم خلیل تختی نژاد و... برگزار شد.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//همزمان با هفته ملی مهارت، آیین آغاز فعالیت مرکز آموزشی جوار کارگاهی شهید خلیل تختی نژاد شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان(نیروگاه بخار بندرعباس) با حضور استاندار هرمزگان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای، مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق استان و پدر شهید مدافع حرم خلیل تختی نژاد و… برگزار شد.

    مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان در این مراسم با قدردانی از استاندار هرمزگان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای، پدر شهید مدافع حرم خلیل تختی نژاد، اظهار امیدواری کرد : همواره در راه آرمان های شهدا گام برداریم.

    داريوش محمودي افزود: نيروگاه بندرعباس قديمي ترين صنعت استان با بيش از ۴۳سال قدمت است که اين صنعت ظرفيت بالايي براي آموزش دارد و در اين کارگاه مهارتي متخصصيني را براي استفاده صنايع در استان تربيت مي کنيم. وي ايجاد زيرساخت ها و توليد برق مداوم را از مهمترين وظايف نيروگاه خواند . محمودي بابيان اينکه اين نيروگاه داراي ۸۰۰نيروي تکنيسين، مهندس و کارگر تا دکتري است، اظهارداشت : مقام برتر در ساخت ۵هزار از قطعات داخلي را در نيروگاه داشتيم که در تعداد و مبالغ قراردادهاي ساخت اين قطعات مقام نخست را کسب کرديم.

    مديرعامل شرکت مديريت توليد برق هرمزگان  گفت: در راستاي مسئوليت هاي اجتماعي مان مرکز جوارکارگاهي را باهدف افزايش بهره وري و تربيت نيروي انساني جوان بخصوص از حوزه غرب شهر بندرعباس راه اندازي کرده ايم. وي گفت: اداره کل آموزش فني و حرفه اي فني وحرفه اي هرمزگان مدرک معتبر را براي کارآموزان در مراکز جوار صادر مي کنند که براي اشتغال در صنايع غرب بندرعباس و… کاربرد دارد.وي از استاندار هرمزگان که همواره حامي صنعت برق و صنايع استان است، قدرداني کرد. به گفته وي در پيک بار، توليد ۱۰۵۰ مگاوات ساعت برق و توليد ۴۰درصد برق استان را داشتيم.

    محمودي افزود:  اين کارگاه ها که با بيش از ۳۰ دستگاه براي آموزش تجهيز شده اند، در واقع بين ۵۰تا ۶۰ ميليارد تومان نياز  دارد که اين مهم توسط صنايع و از جمله نيروگاه بخار بندرعباس آماده و تجهيز شده است. به گفته وي اين کارگاه براي هنرجويان ۱۸تا۴۰ ساله در اواخر هفته و هر دوره ۴۰تا ۵۰ نفر در هرمرحله آموزش مي دهيم و متقاضيان براي ثبت نام به مرکز جوارکارگاهي مراجعه کنند و آزمون توسط اداره کل آموزش فني و حرفه اي برگزار مي شود. محمودي به جوانان استان توصيه کرد از اين فرصت براي آموزش هاي مهارتي در صنايع استفاده کنند و جذب همين بنگاه هاي اقتصادي شوند  پيشنهاداستاندار براي بکارگيري هنرآموزان کارگاه هاي جوار در صنايع   استاندار هرمزگان با قدرداني از شرکت مديريت توليد برق هرمزگان جهت راه اندازي کارگاه جوار در اين صنعت و لزوم افزايش چنين کارگاه هايي در جوار صنايع استان ، بر تربيت نيروي انساني مورد نياز صنايع با همراهي بنگاه هاي اقتصادي و صنايع در استان تاکيد کرد.

    مهدي دوستي افزود: يکي از مشکلات فارغ التحصيلان بومي که تحصيل شان منجر به اشتغال در صنايع و… استان نمي شود، اين است که نوع مدرک تحصيلي متناسب با نياز صنايع نيست که براي رفع اين خلاء هنرستان ها و کارگاه هاي جوار صنايع راه اندازي مي شوند. دوستي گفت: با افزايش صنايع در استان، انتظار مي رفت نرخ بيکاري نيز کاهش يابد که افزايش يافت که دليل آن عدم تربيت نيروي انساني متخصص وماهر مورد نياز صنايع بود که اين موضوع نشان مي دهد انطباق نقشه آموزشي با توسعه استان مهم است . وي گفت: براي تجهيز چنين کارگاه هايي بايستي دولت هزينه زيادي صرف کند که با تجهيز کارگاه ها در صنايع، اين هزينه بردوش دولت قرار نمي گيرد و منجر به افزايش بهره وري مي شود . استاندار هرمزگان به صنايع پيشنهاد کرد بکارگيري هنرآموزان در کارگاه هاي جوار صنايع را در برنامه داشته باشند تا باعث رغبت بيشتر در مهارت آموزان براي کسب آموزش شود.

    البته اين موضوع به نفع صنايع است که نيازي نيست نيروي شان را از خارج سيستم بياورند. وي با اشاره به نامگذاري اين مرکز جوار کارگاهي به نام مبارک شهيد مدافع حرم شهيد خليل تختي نژاد، اظهاراميدواري  کرد که در اين کارگاه افرادي متعهد و مومن به آرمان هاي انقلاب واسلام و فرهنگ ايثار وشهادت تربيت شوند که در راه دفاع از ايران و اسلام جانفشاني و ايثارگري کنند. دوستي با تاکيد بر اينکه انطباق نقشه آموزشي کشور با نقشه توسعه استان يک نياز جدي و ضروري است، گفت: يک ضعف که ما داشتيم عدم انطباق رشتههاي دانشگاهي و در فارغ التحصيلان با نيازهاي روز استان و نياز صنايع بود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.