حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3030 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • راه اندازی روستابازار در اولویت قرار گیرد
    ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۱
    شناسه : 13392
    بازدید 1125
    5
    دریانیوز// افزایش قیمت ها و گرانی ها باعث شده که‌سفره مردم رو به روز کوچک تر شود و در این شرایط بایستی مسئولان تدابیری بیندیشند تا بیشتر اقلام مانند مرغ، گوشت، ماهی و میگو، میوه و کالاهای اساسی که در بسیاری از سفره ها کاهش یافته است، به سفره ها برگردد و از سوء تغذیه و انواع بیماری های قشر متوسط و محروم جامعه کاسته شود.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// افزایش قیمت ها و گرانی ها باعث شده که‌سفره مردم رو به روز کوچک تر شود و در این شرایط بایستی مسئولان تدابیری بیندیشند تا بیشتر اقلام مانند مرغ، گوشت، ماهی و میگو، میوه و کالاهای اساسی که در بسیاری از سفره ها کاهش یافته است، به سفره ها برگردد و از سوء تغذیه و انواع بیماری های قشر متوسط و محروم جامعه کاسته شود.اما بعضی از مسئولان و مدیران در رده های مختلف نه تنها در این حوزه اقدامی گره گشا انجام نمی دهند که حتی گره هم ایجاد می کنند .

    در این‌سال ها بارها شاهد مواردی در استان هرمزگان‌ بوده ایم که برخی مدیران در حوزه های مختلف همکاری لازم را نداشته و انجام امورات را هم قفل می کنند. بایستی تسهیلگری لازم در این حوزه ها صورت گیرد. مرغ و گوشت منجمد با نرخ دولتی که مدت هاست در استان توزیع نشده است و روز به روز قیمت مرغ و گوشت گرم‌افزایش یافته است و بسیاری از هرمزگانی ها توانایی خرید گوشت ومرغ و ماهی را ندارند، باید این اقلام با نرخ دولتی وبه وفور در استان توزیع شود. میوه هم آنقدر گران‌است که برخی ماهیانه هم نمی توانند میوه بخرند.

    در این شرایط اما در برخی استان ها فروشگاه ها و بازارچه هایی راه اندازی شده اند تا اقلام مورد نیاز مردم را ارزان‌تر عرضه کنند ، اما در هرمزگان‌چنین عزمی وجود ندارد و در استان کمتر به این بخش توجه شده است و تعاون روستایی هم که گهگاهی طرح هایی را در این حوزه می خواهد اجرا نماید ، با عدم همکاری دستگاه های مختلف مواجه می شود و حتی دستورات مسئولان کشوری و استانی هم برای افزایش همکاری و اجرای طرحی که برای مردم سود آور است، چندان اثری ندارد.

    مدتی قبل وزیر کشور دستور راه اندازی بازارچه هایی را برای عرضه مایحتاج ضروری مورد نیاز مردم‌را‌بصورت کتبی به استانداران صادر کرد و در هرمزگان‌نیز تعاون روستایی تلاش کرد تا این‌بازارچه ها را راه انداری کند که متأسفانه برخی مدیران همکاری لازم را با اجرای این طرح نداشته و کارگروه تنظیم بازار استان هم مصوبات لازم را در این خصوص نداشته است و تعاون روستایی برای راه اندازی این بازارچه ها با مشکل مواجه شد . در واقع راه اندازی روستابازارها در شهرهای مختلف هرمزگان از جمله بندرعباس در انتظار مصوبه کارگروه تنظیم‌بازار استان است.

    مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی خلیج فارس هرمزگان هم گفت: بعد از ابلاغ وزیر کشور به استانداران و نامه معاون هماهنگی اقتصادی وزارت کشور به وزارتخانه های مرتبط در خصوص راه اندازی بازارچه های موقت عرضه محصولات و فرآورده های کشاورزی و مایحتاج مصرفی در سطح مراکز استان ها و مراکز شهرستان ها با قید فوریت ، اتحادیه تعاون روستایی تصمیم گرفت نسبت به راه اندازی روستابازارها در مناطق مختلف استان‌ از جمله بندرعباس اقدام‌نماید.

    سجاد مهدیان فر با بیان‌اینکه با راه انداری این‌روستا بازارها قادر خواهیم بود مرغ و گوشت، میوه و تره بار و کالاهای اساسی را زیرقیمت بازار عرضه کنیم‌؛اظهار داشت: بصورت پایلوت چهار نقطه در شهر بندرعباس جهت راه اندازی این بازارچه درنظر گرفته ایم و نیازمند مصوبه کارگروه تنظیم بازار استان و همکاری شهرداری ها، راه و شهرسازی ، جهادکشاورزی و سایر دستگاه های مرتبط جهت واگذاری زمین برای راه اندازی روستابازارها هستیم.

    مهدیان فر با اشاره به مشکلات اقتصادی شهروندان برای تامین مایحتاج شان از جمله میوه وتره بار و کالاهای اساسی، خاطرنشان کرد: درصورت راه اندازی این روستابازارها در مناطق مختلف شهر بندرعباس ، محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی با تخفیف ۲۰تا ۴۰درصد در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. در بندرعباس چهار مکان برای راه اندازی روستابازارها شامل چهارراه اندیشه، شهرک پیامبر اعظم (ص)،چهارراه خانه نان و محوطه جهادکشاورزی شهرستان بندرعباس درنظر گرفته ایم و درصورت همکاری شهرداری بندرعباس و سازمان صمت استان، این بازارچه ها زودتر و در قبل از سال جدید راه اندازی می شوند و با حذف واسطه های غیرضرور، محصولات از مزرعه بصورت مستقیم در بازارچه ها عرضه می‌شوند. مشکل اصلی که برای راه اندازی این‌روستابازارها وجود دارد، مکان عرضه است که هنوز در کارگروه تنظیم بازار استان مصوب نشده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.