حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • دفاع از  حقوق مردم فصل مشترک و کلا و خبرنگاران
    ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۵:۲۳
    شناسه : 9657
    بازدید 1260
    10
    رئیس کانون وکلای دادگستری هرمزگان مطرح کرد دریانیوز// رئیس کانون وکلای دادگستری هرمزگان گفت: دفاع از حقوق مردم، فصل مشترک وکلا و خبرنگاران است.
    ارسال توسط : منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// رئیس کانون وکلای دادگستری هرمزگان گفت: دفاع از حقوق مردم، فصل مشترک وکلا و خبرنگاران است.
    به گزارش خبرنگار دریا؛ علی قاسمی در جمع خبرنگاران افزود : خبرنگاران در آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و فسادستیزی در خط مقدم هستند.قاسمی اظهار داشت: خبرنگاران امنیت شغلی و جانی و معیشتی شان را فدای انجام مسئولیت های اجتماعی شان می کنند. وی گفت: خبرنگاری رکن رکین جامعه مردم سالار است که در جامعه آگاهی بخشی می کند.رئیس کانون وکلای دادگستری هرمزگان با بیان اینکه خبرنگاران نباید محدود و تهدید شوند ، گفت : خبرنگاری و وکالت یک وجه مشترک دیگر دارد و آن استقلال است . قاسمی افزود : وکلا و خبرنگاران حکم درختان ریشه دار و تنومند بارانی را دارند که در زمین ریشه دارند و مایه جلوگیری از ریزش و فرسایش خاک می شوند . قاسمی با بیان اینکه مجموع وکلای هرمزگان ۲۰۰۰ نفر هستند ، عنوان کرد : از مجموع این تعداد ۱۵۰ وکیل در بندرعباس مستقر و مشغول فعالیت هستند و بیشتر آن ها در سایر مناطق کشور فعالیت دارند وبه همین دلیل طرح بومی گزینی وکلا را در مناطق محروم استان در برنامه داریم.

    وی با اشاره به اینکه کانون وکلای هرمزگان سالانه بیش از یکهزار پرونده وکالت تسخیری بصورت رایگان انجام داده است ، از جمله اقدامات این کانون به مشاوره رایگان به زندانیان و خانواده هایشان ، تشکیل کمیسیون حقوق کودک ، کمک به زلزله زدگان سایه خوش، کمک به دختران معلول ذهنی و … اشاره کرد .جوان ترین رئیس کانون وکلای دادگستری کشور با بیان اینکه با قرار دادن نشان خلیج فارس در زیر لوگوی اصلی کانون، متفاوت ترین لوگو کانون وکلا در کشور را داریم، خاطرنشان کرد: کانون وکلای دادگستری هرمزگان به عنوان میزبان ششمین المپیاد ورزشی کانون‌های وکلای دادگستری ایران تعیین شد.قاسمی اضافه کرد : مسابقات از تاریخ دهم تا شانزدهم تیر ماه ۱۴۰۲ در جزیره کیش به میزبانی کانون وکلای دادگستری هرمزگان برگزار شد. هتل های بندرعباس ظرفیت اسکان ۸۰۰تا دو هزار نفر شرکت کننده در المپیادها را ندارند و زیرساخت های جذب توریست در مرکز استان فراهم نیست.

    رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری هرمزگان باذکر همدلی وکلای هرمزگان در کمک به همنوعان در حوادث غیرمترقبه اظهار داشت: در زلزله سایه خوش در جهت انجام مسئولیت اجتماعی کمک های انسان دوستانه به زلزله زدگان، مبلغی توسط کانون وکلای دادگستری هرمزگان جمع آوری و کمک شد. قاسمی با بیان اینکه افتتاحیه مرکز کانون وکلای دادگستری هرمزگان یکی از اقدامات کانون وکلای هرمزگان است که نتیجه تلاش های فراوان کادر اداری است ، خبر داد : همه وکلا به خصوص وکلای جوان می توانند به شکل رایگان از امکانات طبقه پایین این ساختمان که می تواند به ۱۵۰ وکیل خدمات ارائه دهد استفاده کنند. وی اضافه کرد : همچنین برای اولین بار در کشور در مرکزکانون وکلای دادگستری هرمزگان بخشی از این مرکز ورک شاپ های رایگان برای تمام وکلای باسابقه و جوان برگزار می کند .

    قاسمی گفت: درپرونده صید توسط کشتی های چینی، دفاع از حقوق ۷۰ خانواده ساکن محله نایبند جنوبی بندرعباس ، اخذ مالیات در کیش، حقوق کودکان پیگیری هایی را داشتیم و طرح دعوی از صنایع مستقر در استان را در برنامه داریم که در راستای مسئولیت های اجتماعی به ساکنان اطراف صنایع و بندرعباس و استان خدماتی را ارائه دهند وامیدوارم استانداری هرمزگان نیز در این مسیر، ما را همراهی کند. وی گفت: با شرایط استان بایستی ساکنان استان میلیاردر باشند، نه اینکه فقر بیداد کند.

    * شرط استقلال داشتن ، اقتدار است
    نائب رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری هرمزگان ضمن تبریک روز خبرنگار در این جلسه گفت : خبرنگاری به نحوی وکالت در جامعه است ، تعدادی از مشاغل باید استقلال داشته باشند که شرط استقلال، اقتدار است .یاسین میرزایی کلهر با بیان اینکه خبرنگاران باید از مردم که فاقد ابزار اقتدار هستند حمایت کنند ، اضافه کرد : در بخش وکلای معاضدتی در استان، واجدین شرایط را به ۵۰نفر وکیل معرفی کرده ایم و در مدت یکسال گذشته وکالت یکهزار پرونده کیفری بدون اخذ یک ریال را انجام داده ایم .
    میرزایی کلهر با بیان اینکه ۲۰۰وکیل بدون داشتن مجوز را شناسایی و تخلف را ثبت کردیم، اظهار داشت : در سال گذشته در جریانات اغتشاشات وکلای هرمزگان از موکلین خود دفاع کردند که ۲ ‌نفر از وکلای هرمزگان هم دچار مشکلاتی شدند که توسط کانون مورد حمایت قرار گرفتند.وی تاکید کرد : طرح تحقیق و تفحص مجلس از کانون وکلا و استفاده از دانش آموختگان این رشته که تجربه کافی دراین حوزه تخصصی ندارند، عامل نگرانی برای کانون وکلای دادگستری هرمزگان است.وی گفت: دفاع از مردم، بدون استقلال خبرنگاران و و کلا ممکن نیست.

    * رسانه صدای مردم است
    دبیر هیات مدیره کانون وکلای دادگستری هرمزگان در این نشست بیان داشت : رسانه صدای مردم است و مردم امروز نیاز به آگاهی دارند ،پس خبرنگاران باقدرت در امور معیشتی ، اقتصادی ، زیر ساختی و فرهنگی مطالبه گر باشند .محمودرضا حیدری پوری مطرح کرد : ظرفیت رسانه و خبرنگاران بسیار گسترده است و با کمک یکدیگر می توانیم جامعه را ارتقا دهیم .حیدری پوری ادامه داد : همانطور که در بخش اقتصادی زیر خط فقر هستیم، در بخش فرهنگی نیز دچار این معضلیم که نیازمند کمک ، تغییرات و توسعه هستیم واین امر با همت خبرنگاران در حوزه تولید خبر ، فیلم و شبکه های مجازی محقق می شود.وی خاطرنشان کرد : یکی از وظایف وکلا و خبرنگاران این است که برای احقاق حقوق شهروندی ، آگاهی بخشی با انتقال اطلاعات صحیح ، درست و شفاف صورت پذیرد.گفتنی است، در پایان از زحمات یکساله خبرنگاران این حوزه توسط کانون وکلای دادگستری هرمزگان تجلیل شد .

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.