حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • دغدغه والدین برای غنی سازی اوقات فراغت فرزندان
    ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۷:۲۵
    شناسه : 8416
    بازدید 1249
    22
    دریانیوز//درحالی تعطیلات مدارس و تابستان شروع شده است که بسیاری از والدین دغدغه غنی سازی اوقات فراغت فرزندان شان را دارند.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز//درحالی تعطیلات مدارس و تابستان شروع شده است که بسیاری از والدین دغدغه غنی سازی اوقات فراغت فرزندان شان را دارند.

    از یک طرف گران بودن کلاس و دوره های موجود برای غنی سازی اوقات فراغت و از طرفی دیگر کمبودها در برگزاری برخی دوره ها باعث بروز مشکلاتی برای خانواده ها شده است و بسیاری از خانواده ها بخصوص روستاییان و حاشیه نشینان نمی توانند از دوره های تابستانی غنی سازی اوقات فراغت بهره مند شوند و وقت شان به بطالت می گذرد.

    در محلات حاشیه نشین و بافت های فرسوده که کمبود اماکن تفریحی، فرهنگی، ورزشی، آموزشی و… وجود دارد واز آن طرف بیشترین تراکم و رشد جمعیتی نیز در همین مناطق می باشد و از طرفی دیگر بیشتر خانواده ها در این مناطق در محرومیت و فقر مطلق بسر می برند که برای هزینه های معیشت، پوشاک، درمان، تحصیل و… درمانده شده اند، بطور حتم نخواهند توانست هزینه های سنگین دوره های تابستانی برای غنی سازی اوقات فراغت فرزندان شان را بپردازند.

    برخی که فرزند در سن پیش دبستانی دارند، هم که به آنها گفته اند شهریه پیش دبستانی بالای ده، یازده میلیون است و برای ثبت نام اولیه هم بایستی چهار میلیون تومان پرداخت کنید، توانایی پرداخت هزینه را ندارند و بین پدرومادران این بچه ها مجادله و جروبحث و اختلافات خانوادگی و…. ایجاد شده است و آرامش زندگی شان برهم خورده است.

    مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم که در برخی شهرستان های استان اصلا وجود ندارد و در برخی شهرستان ها فقط یک مرکز ودر بندرعباس با جمعیت حدود یک‌میلیون نفری هم فقط ۵ مرکز دارد که نیاز است این مراکز در بندرعباس حداقل دو تا سه برابر شوندو در همه شهرستان های استان حداقل پنج مرکز فعالیت داشته باشند تا کودکان و نوجوانان از برنامه های این مراکز بهره مند شوند و همچنین مراکز سیار بایستی در استان افزایش یابد و لوازم نقلیه و… مورد نیاز تامین شود و دولت و صنایع و خیرین در این حوزه حامی کانون باشند که متاسفانه تاکنون اینگونه نشده است وبه همین دلیل اجحاف زیادی در حق کودکان و نوجوانان استان می شوند و برای فردای جامعه آماده نمی شوند.

    بیشتر آنها روزانه شاهدند در کوچه های محلات شان معتادان در حال تزریق و استعمال هستند و جوانانی را در حال مشروب خواری و… می بینند و همچنین برخی را می بینند که به سمت قاچاق سوخت و… رفته اند و الگوگیری می کنند ودر انواع بزه و آسیب های اجتماعی غرق می شوند.

    متاسفانه در استان با تصمیمات نابخردانه ای در یک دهه اخیر مراکز و کارگاه‌های دولتی فنی وحرفه ای نیز که آموزش رایگان ارائه می دادند را به بخش خصوصی واگذار کردند تا نوجوانان و جوانان از آموزش‌های رایگان باز بمانند و مهارت های فنی و حرفه‌ای را نیاموزند و به همین دلیل به سمت مشاغل کاذب می روند.

    متاسفانه برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان در استان برنامه ریزی مناسبی وجود ندارد و همچنین برای آشنایی با مشاغل مناسب و تربیت و پرورش جهت ورود به مشاغل پایدار و مناسب و غیرکاذب در استان برنامه ریزی نشده است و هدررفت اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را در استان شاهدیم که منجر به افزایش آسیب های اجتماعی در استان شده است و قاچاق سوخت و مشاهده صحنه های استعمال و تزریق و… به عنوان تفریح برای بخش زیادی از نوجوانان و جوانان تبدیل شده است.

    متولیان مربوطه بایستی در این حوزه ها تدبیری اساسی بیندیشند و با غنی سازی اوقات فراغت این قشر از غرق شدن شان در آسیب های اجتماعی جلوگیری کنند و بنگاه های اقتصادی در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان و خیرین اجتماعی بیشتر در این حوزه هامشارکت داشته باشند تا دغدغه والدین هرمزگانی کمتر شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.