حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • دغدغه والدین برای شهریه مدارس غیردولتی و پیش دبستانی
    ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۷:۲۸
    شناسه : 8311
    بازدید 1328
    10
    دریانیوز// کمبود مدارس‌ دولتی در استان هرمزگان و شهر بندرعباس باعث شده است برخی از والدین فرزندان شان را در مدارس غیردولتی ثبت نام کنند که این کمبودها باعث شده است حتی در برخی مدارس غیردولتی نیز دانش آموزگزینی داشته باشیم.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// کمبود مدارس‌ دولتی در استان هرمزگان و شهر بندرعباس باعث شده است برخی از والدین فرزندان شان را در مدارس غیردولتی ثبت نام کنند که این کمبودها باعث شده است حتی در برخی مدارس غیردولتی نیز دانش آموزگزینی داشته باشیم و مدارس پس از مصاحبه با والدین ودانش آموزان اقدام به ثبت نام دانش آموزانی با معیارهای خودشان می کنند وبرخی از دانش آموزان را هم حتی در همین مدارس غیردولتی شهریه دار ثبت نام نمی کنند.

    از طرفی دیگر با افزایش شهریه مدارس غیردولتی، برخی از والدین و مخصوصا والدینی که دو یا سه فرزندشان در این مدارس هستند، با مشکل مواجه شده اند که ای کاش دولت در برنامه های فرزندآوری خود به این حوزه نیز توجه داشت که در استان هایی که کمبود مدرسه وجود دارد و والدین مجبورند از مدارس غیردولتی استفاده کنند، حمایت هایی از خانواده هایی که دو و سه فرزند مدرسه ای دارند را به عمل می آوردند.

    حتی در مدارس غیردولتی از دانش آموزان ممتاز و بقول معروف شاگرداولی ها حمایت و تخفیف شهریه دیده نمی شود. از سویی دیگر برخی از والدین از بالابودن شهریه و هزینه های پیش دبستانی ها نیز گلایه مندند و می گویند از یک طرف اگر فرزندان شان را در پیش دبستانی ها که غیردولتی هستند،
    ثبت نام نکنند، فرزندان شان سال بعد وکلاس اول در کنار دانش آموزانی قرار می گیرند که پیش دبستانی رفته اند و
    آموزش هایی دیده اند و بطور حتم در کلاس اول و در آموزش ها از سایر دانش آموزان عقب می مانند و دچارسرخوردگی می شوند .

    اگر هم بخواهیم در پیش دبستانی ثبت نام کنیم، دو تا سه حقوق ودرآمدی ماهیانه مان و گاهی بیشتر را باید به عنوان شهریه پیش دبستانی بدهیم و وسایل مورد نیاز و البسه و… را بایستی تهیه کنیم و برخی پیش دبستانی ها هم اعلام کرده اند که اگر تا چند روز آینده سه تا چهار میلیون تومان برای ثبت نام اولیه واریز نکنید، دانش آموز حذف شده و دانش آموز دیگری جایگزین می شود.

    با این شرایط سخت اقتصادی خانواده ها که برخی ها حتی نمی توانند سه وعده غذایی را بخورند و در درمان و معیشت و پوشاک و اجاره و… درمانده شده اند، چطور می توان انتظار داشت که بتوانند با این شهریه های نجومی، فرزندان شان را در پیش دبستانی و مدرسه ثبت نام کنند.

    حتی مدارس هیئت امنایی و دولتی نیز با عناوین مختلف از والدین درخواست شهریه و کمک به مدرسه و… می‌کنند. این شرایط باعث شده است که برخی از دانش آموزان از تحصیل بازبمانند و یا ترک تحصیل کنند و برخی از دانش آموزان نوجوان هم مدرسه را رها نموده و به سمت قاچاق سوخت و مشاغل کاذب و بزه و… می روند. بایستی در این حوزه ها آسیب شناسی لازم صورت پذیرد وتدابیر لازم اندیشیده شود.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.