حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • دشمنان در انتظار پاسخ کوبنده ملت ايران در انتخابات باشند
    ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
    شناسه : 13838
    بازدید 1126
    5
    دریانیوز// 11 اسفندماه روز مهمی برای ملت شریف ایران است. روزی که در آن مردم با حضور پرشور خود پای صندوق‌های رای به نمایندگان اصلح خود مجوز ورود به مجلس شورای اسلامی و خبرگان را می‌دهند تا از حقوق‌ شان در زمینه‌های مختلف در خانه ملت و خبرگان دفاع کنند.هر چه به روز برگزاری انتخابات نزدیک می‌شویم تنور تبلیغات کاندیداها گرم تر می‌شود و نامزدها با ارائه برنامه‌های خود سعی در جذب رای مردم دارند.
    ارسال توسط : نویسنده : یعقوب رستمی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// ۱۱ اسفندماه روز مهمی برای ملت شریف ایران است. روزی که در آن مردم با حضور پرشور خود پای صندوق‌های رای به نمایندگان اصلح خود مجوز ورود به مجلس شورای اسلامی و خبرگان را می‌دهند تا از حقوق‌ شان در زمینه‌های مختلف در خانه ملت و خبرگان دفاع کنند.هر چه به روز برگزاری انتخابات نزدیک می‌شویم تنور تبلیغات کاندیداها گرم تر می‌شود و نامزدها با ارائه برنامه‌های خود سعی در جذب رای مردم دارند.

    فارغ از اینکه مردم به چه کسانی رای دهند مشارکت حداکثری ملت در انتخابات مشت محکمی بر سینه دشمنان خواهد بود. متأسفانه دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران از چندین ماه قبل پروژه تحریم مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات کلید زده‌اند و همه توان را به کار بسته‌اند تا ملت با بصیرت ایران را از حضور در انتخابات دلسرد و ناامید کنند و به جامعه این گونه القا کنند که مشارکت شما در انتخابات هیچ سودی به حال شما نخواهد داشت.

    آری، مردم با مشکلات عدیده‌ی اقتصادی و معیشتی مواجه هستند و از برخی مسئولان هم گلایه‌هایی دارند؛ اما همیشه و در همه حال پشت نظام و انقلاب خود که حاصل ایستادگی همین مردم است با قدرت ایستاده اند و اجازه موج سواری و سم پاشی به دشمنان این مرز و بوم را نمی‌دهند و دشمنان در انتظار پاسخ کوبنده ملت ایران در انتخابات باشند.نمونه بارز آن راهپیمایی دشمن شکن مردم در ۲۲ بهمن ماه بود که به رغم تلاش‌های دشمنان داخلی و خارجی، ملت شهید پرور ایران پرشورتر از همیشه در جشن پیروزی انقلاب اسلامی خود شرکت کردند و به یاوه گویی های دشمنان با حضور حماسه ای خود پاسخ محکمی دادند.

    در روز جمعه ۱۱ اسفند ماه بار دیگر مردم همیشه در صحنه و با بصیرت ایران با حضور خود پای صندوق‌های رای جلوه‌ای از همبستگی و انسجام مردم و نظام را به رخ دشمنان خواهند کشاند. زیرا مردم به خوبی می دانند شرکت در انتخابات ضامن اقتدار، پیشرفت و امنیت کشور است.مقام معظم رهبری در در جمع مردم «کرمان» و «خوزستان» نیز در مورد انتخابات بیان کردند:کمتر از دو ماه دیگر، در کشور دو انتخابات مهم داریم. من اوایل سال به این انتخابات اشاره کردم آن‌ موقع فاصله زیاد بود، حالا فاصله کم شده.

    ملّت ایران برای انجام این دو انتخابات باید به بهترین شکل آماده باشد. یک انتخابات، انتخابات مجلس خبرگان رهبری است. اهمّیّت مجلس خبرگان رهبری در آنجا است که در موقع لازم میتواند رهبر مناسب را برای کشور انتخاب کند، و در طول زمان هم می تواند و می باید مراقب حفظ شرایط حیاتی رهبری در شخصِ رهبرِ موجود باشد.این اهمیت مجلس خبرگان رهبری است که بایستی ملّت ایران، مردم استانها، دقّت کنند، مراقبت کنند و این انتخابات را به بهترین وجهی برگزار کنند و امّا انتخابات مجلس شورای اسلامی بسیار مهم است. مجلس شورای اسلامی، طبق قانون اساسی، ریل‌گذاری‌کننده‌ی آینده‌ی کشور است. اگر کشور مشکلاتی دارد، برای رفع این مشکلات نیاز به قانونگذاری و حضور مدبّرانه‌ی مجلس شورای اسلامی است؛ اهمّیّت این انتخابات در این است. این دو انتخابات بایستی باشکوه برگزار شود.

    * مشارکت قوی، رقابت واقعی، سلامت به معنای حقیقی کلمه و امنیت انتخابات چهار خصوصیت انتخابات اسفند ماه است. باید به این پرسش پاسخ داده شود که چرا در جمهوری اسلامی انتخابات برگزار می کنیم؟ «جمهوری» و «اسلامی» وابسته‌ی به انتخابات است.«جمهوری» یعنی مردم‌سالاری، یعنی حاکمیّت کشور به دست مردم. خب مردم چه جوری در حاکمیّت دخالت کنند؟ هیچ راهی جز انتخابات نیست. بعضی‌ها در مورد لزوم انتخابات اشکال‌تراشی می‌کنند، مردم را دلسرد می‌کنند، توجه نمی‌کنند که اگر انتخابات در کشور نباشد، یا دیکتاتوری است یا هرج و مرج و نا امنی.

    *آن چیزی که جلوی بُروز دیکتاتوری و جلوی هرج، مرج، اغتشاش و ناامنی را در کشور می‌گیرد، انتخابات است. انتخابات آن مسیر صحیحی است که مردم می‌توانند به وسیله‌ی آن و از آن مسیر، حاکمیت ملی، مردم‌سالاری و جمهوریت را در کشور تأمین کرد.انتخابات می‌تواند ولی‌فقیه در کشور انتخاب کند و به وجود آورد یعنی اسلامیت را تأمین کند. انتخابات می‌تواند نمایندگانی را در مجلس شورای اسلامی مستقر کند که طبق مقررات اسلامی و معارف اسلامی، برای مدیریت کشور قوانین تدوین کنند پس بنابراین هم جمهوریت و هم اسلامیت، متکی به انتخابات است.

    بنابراین، در نظام جمهوری اسلامی، انتخابات ضروری است.انتخابات تحول ایجاد می‌کند. بعضی‌ها اسم تحول را می‌آورند، اظهار طرف‌داری از تحول می‌کنند اما عملا آن چیزی که مقدمه‌ی حتمی تحول است، مورد بی‌اعتنائی‌شان قرار می‌گیرد. با انتخابات می‌شود در کشور تحول ایجاد کرد.صاحبان دیدگاه‌های گوناگون سیاسی و اقتصادی و فرهنگی می‌خواهند تحول ایجاد کنند به نفع دیدگاه سیاسی یا فرهنگی یا اقتصادی خودشان؛ خیلی خب، راهش چیست؟ راهش این است که با انتخابات ــ حالا چه انتخابات مجلس، چه انتخابات مجلس خبرگان، چه انتخابات ریاست جمهوری، چه انتخابات شوراها کسانی را که با آن فکر سیاسی آنها و جهت‌گیری سیاسی یا اقتصادی یا فرهنگی آنها همراهند، سر کار بیاورند، این می‌شود تحول بنابراین پایه‌ی تحول انتخابات است.

    همه‌ی کسانی که مخاطبانی دارند، وظیفه‌ دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند. علمای اَعلام، اساتید دانشگاه، اساتید حوزه، صداوسیما، مطبوعاتی‌ها، جوانها، افراد در داخل خانواده، اینها همه می توانند منادی انتخابات باشند و مخاطبان خودشان را به انتخابات دعوت کنند؛ آن‌وقت انتخابات، انتخابات پُرشوری خواهد شد. اگر مشارکت ضعیف باشد، مجلس ضعیف خواهد شد و مجلس ضعیف توانایی کامل برای رفع مشکلات نخواهد داشت.اگر می خواهیم مشکلات برطرف بشود، باید مشارکت را بالا ببریم؛ این وظیفه‌ی همه است. هر که می خواهد مشکلات کشور برطرف بشود، راهش این است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.