حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3040 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • دسترسی سهل به ممنوعه‌ها در بندرعباس
    ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۶:۴۵
    شناسه : 9121
    بازدید 1195
    9
    دریانیوز// مشروب و موادمخدر سنتی وصنعتی و... در محلات و مناطق مختلف در دسترس می باشد و به همین دلیل نیز مشاهده می‌شود سن اعتیاد به آنها بسیار پایین آمده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// مشروب و موادمخدر سنتی وصنعتی و… در محلات و مناطق مختلف در دسترس می باشد و به همین دلیل نیز مشاهده می‌شود سن اعتیاد به آنها بسیار پایین آمده است. متاسفانه علی‌رغم انتشار گزارش‌های متعدد در این خصوص و اینکه برخی کوچه های محلات و سکونتگاه‌های غیررسمی به پاتوق معتادان و مواد و مشروب فروشان تبدیل شده است و بایستی محلات بطور کامل پاک سازی شوند، اما پاک سازی‌ها مقطعی و جزئی بوده و این صحنه ها همچنان در محلات قابل مشاهده است. برخی ها نیز با خودرو وموتورسیکلت در مناطق مختلف اقدام به توزیع این اقلام دارند. جای تاسف دارد وقتیکه تعدادی از مشروب خوران مسموم می‌شوند و جان شان را ازدست می دهند و یا نابینا می شوند و…، آنگاه گفته می شود که این افراد از مشروبات الکلی دست ساز و… استفاده کردند و جان شان را از دست دادند و…، اما گفته نمی‌شود هر نوعی مشروب نباید استفاده شود واز آن طرف حدشرعی بر مشروب خواران اجرا نمی شود واز مجازات شان خبری نیست و به‌همین دلیل مصرف آن به موضوعی عادی در جامعه تبدیل شده و دختران و پسران و زن و مرد از مشروب مانند موادمخدر ومثل نقل ونبات استفاده می کنند
    واین موضوع منجر به افزایش آسیب‌های اجتماعی شده است. بسیاری از خانواده های بدسرپرست با مشکل اعتیاد و مشروب خواری سرپرست خانواده مواجهند و این زنان بدسرپرست هم نمی دانند به کجا پناه ببرند و بیشترین مشکلات را هم زنان بدسرپرست دارند که هیچ مرجعی برای رفع مشکلات این قشر، خود را مسئول نمی داند. حتی این خانواده ها از دريافت مشاوره‌های خانوادگی، زناشوئی، همسرداری، فرزندپروری، قضایی و حقوقی و… محرومند و ضرورت دارد این خانواده نیز با مهارت‌های زندگی آشنا شوند. از طرفی دیگر بایستی تدابیری اتخاذ شود تا مشروب و مواد مخدر به راحتی در دسترس اقشار مختلف قرار نگیرد و پاکسازی مناطق آلوده با جدیت بیشتری دنبال شود وخودروها و موتورسیکلت‌هایی که برای توزیع این اقلام استفاده می شوند، توقیف گردند و با کسانی که اقدام به توزیع این اقلام ممنوعه خانمانسوز می‌کنند، برخورد قاطعانه‌تری شود. بدلیل حاشیه سود بالای فروش ممنوعه ها، بسیاری از جوانان نیز این شغل را برگزیده اند که بایستی این بازار ناامن شود. نباید شرایط بگونه ای باشد که کودکان و نوجوانان در محلات، زمانی که از خانه بیرون می آیند، با صحنه استعمال و تزریق توسط معتادان و… مواجه شوند و دیدن این صحنه‌ها برایشان عادی شود که متاسفانه برخی از کودکان و نوجوانان با مشاهده این صحنه ها، الگوگیری می کنند و در دام اعتیاد گرفتار می شوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.