حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • در یک سال و نیم اخیر چه به روز صنعت دریایی آمده است؟
    ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۳۲
    شناسه : 10843
    بازدید 1439
    20
    دریانیوز//ایزوایکو دارای دو حوضچه خشک به ابعاد :حوض خشک نوسازی با طول ۴۷۵ متر ، عرض ۸۰ متر و عمق ۱۴،۵ متر وحوض خشک تعمیرات با طول ۳۷۵ متر ، عرض ۸۰ متر و عمق ۱۴،۵ متر می باشد.
    ارسال توسط : نویسنده : مریم منصف منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    * حوضچه خشک و قابلیت های آن
    دریانیوز//ایزوایکو دارای دو حوضچه خشک به ابعاد :حوض خشک نوسازی با طول ۴۷۵ متر ، عرض ۸۰ متر و عمق ۱۴،۵ متر وحوض خشک تعمیرات با طول ۳۷۵ متر ، عرض ۸۰ متر و عمق ۱۴،۵ متر می باشد که متأسفانه این حوضچه ها حدود ۴ماه است که خالی می باشد.دو حوض خشک تعمیرات و ساخت کشتی در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو) با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در مرداد ۹۶ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

    این دو حوض خشک در محوطه‌ای به وسعت ۱۳۰ هکتار در مجاورت دریا ساخته شده‌اند که امکان انتقال کشتی را با مکانیزمی جدید به خشکی به منظور انجام اقدامات تعمیراتی فراهم می‌کنند.همچنین از حوض بزرگ‌تر به منظور ساخت کشتی‌های عظیم‌الجثه با کاربری‌های مختلف استفاده می‌شود که پس از ساخت امکان انتقال آن به دریا به منظور آب‌اندازی مهیا باشد.
    جالب بدانید برای ساخت این دو حوض خشک در مجموع بالغ بر ۸۸ میلیون دلار به صورت ارزی و بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان به صورت ریالی هزینه شده است.با ایجاد این دو حوض خشک عملا ایران به عنوان قدرت اصلی ساخت و تعمیرات کشتی در ابعادی عظیم در سطح منطقه مطرح است که هیچ کشوری مجموعه کاملی از این تجهیزات را در کنار هم ندارد.
    با تمام این شاخص ها و قابلیت ها اما همچنان دو حوضچه خالیست ودرد فاجعه زمانی زیاد می شود که علی رغم اینکه هزینه تعمیرات در این حوضچه ها و در ایزوایکو از سایر کشور های حوزه خلیج فارس کم تر است اما به دلیل بد عهدی ها، نارکارآمدی ها و قطعا ضعف مدیریت، کارفرماها دیگر تمایلی به سفارش به شرکت ایزوایکو ندارند و عطایش رابه لقایش بخشیدند.
    * کیفیت کار و برند سازی در ایزو ایکو
    برای کیفیت کار و برند سازی در ایزو ایکو تلاش شبانه روزی صورت گرفت.با توجه به اینکه بزرگترین سرمایه هر شرکتی قبل از هر امکانات و تجهیزاتی نیروهای متخصص آن شرکت است،گاهی برخوردهای غیر کارشناسانه و غیرعادلانه،حقوق ناکافی، جاری نشدن طرح طبقه بندی افراد و از همه مهمتر غیرحرفه ای بودن مدیران موجب دلسردی بسیاری از نیروهای متخصص شد تا جاییکه علی رغم علاقه و احساس دین به این شرکت جذب شرکت های رقیب شدند.متأسفانه به خوبی در این مسیر عدم مدیریت صحیح و عدم انتخاب به جا و درست برخی مدیران و تصمیم گیران و نداشتن نیروی متخصص مشهود است.

    آیا در این مسیر مدیران و هیئت مدیره نمی دانند که چه بر سر ایزو ایکو آمده و یا آگاهانه این مسیر را انتخاب کرده اند؟در یک سال و نیم اخیر چه به روز صنعت دریایی آمده است؟ چرا شاهد جنب وجوش سابق در ایزوایکو نیستیم؟مگر گرد خاموشی بر این صنعت پاشیده اند؟ با توجه به عملکرد ضعیف ایزوایکو در تعمیر شناورها و عدم رضایت و تمایل کارفرماها به همکاری با ایزوایکو، طبیعی است که شورونشاط و تکاپوی سابق وجود ندارد. اکثر مدیران باسابقه ی ایزوایکو علیرغم اینکه نسبت به صنعت دریایی احساس دین می کردند از ایزوایکو جداشده اند چرا با تعویض مدیریت این افراد تصمیم به جدایی از این مجموعه ی صنعتی گرفته اند؟با توجه به آنچه امروز در ایزوایکو می گذرد به طورقطع این شرکت صنعتی علیرغم داشتن پتانسیل های بسیار به نقطه ای بازخواهد گشت که پیش از حضور رضائیان در آن ایستاده بود.

    به بیان دیگر نارضایتی کارفرمایان در کنار مدیریت پروازی و از راه دور باعث کاهش درآمد و رکود بزرگ ترین زیرساخت دریایی کشور خواهد شد. شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران یکی از سرمایه های صنعتی استان هرمزگان است که امروز در لبه ی پرتگاه قرار دارد؛ پیش از سقوط کامل این مجموعه لازم است که مسئولان استانی و کشوری، نمایندگان محترم مردم، امام جمعه ی محترم بندرعباس و سازمان های نظارتی هر چه سریع تر با ورود جدی به موضوع جلوی این پیش آمد ناگوار را بگیرند.
    پایان

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.