حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3024 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • در مقابل شبیخون فرهنگی دشمن خلع سلاح هستیم؟
    ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۵:۰۰
    شناسه : 12566
    بازدید 193
    2
    دریا نیوز//یکی از سوالات اساسی این است که در مقابل شبیخون فرهنگی دشمن برای کودکان و نوجوانان و جوان مان چه اقدامی در کشور واستان مرزی هرمزگان انجام شده است و نتیجه اقدامات مان چیست؟ آیا در این سال ها اقدامی انجام داده ایم ویا خودمان را خلع سلاح کرده ایم تا دشمن بتواند نقشه هایش را عملیاتی کند؟ نتیجه بی توجهی به حوزه های فرهنگی و مذهبی و... را امروز می بینیم که چطور نسل امروز در دام دشمن مجازی و حقیقی گرفتار شده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریا نیوز//یکی از سوالات اساسی این است که در مقابل شبیخون فرهنگی دشمن برای کودکان و نوجوانان و جوان مان چه اقدامی در کشور واستان مرزی هرمزگان انجام شده است و نتیجه اقدامات مان چیست؟ آیا در این سال ها اقدامی انجام داده ایم ویا خودمان را خلع سلاح کرده ایم تا دشمن بتواند نقشه هایش را عملیاتی کند؟ نتیجه بی توجهی به حوزه های فرهنگی و مذهبی و… را امروز می بینیم که چطور نسل امروز در دام دشمن مجازی و حقیقی گرفتار شده است.

    مشکلات آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان در هرمزگان حتی پس از گذشت یک دهه از فرمایش رهبرمعظم انقلاب درخصوص لزوم تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم ادامه دارد وبسیاری از خانواده هایی که تمایل به آموزش قرآن به فرزندان شان را دارند، برای یافتن مراکزی جهت آموزش این کتاب آسمانی به فرزندان شان با مشکل مواجهند.متاسفانه سیستم آموزش و پرورش مان هم بگونه ای نیست کهدانش آموزان قرآن خوانی و قرائت و حفظ قرآن را بیاموزند و بیشتر معلمان قرآن در واقع مربی قرآن نیستند وخودشان آموزش ندیده اند و آموزش قرآن بصورت تخصصی در مدارس انجام نمی شود. دانش آموز دیپلمش را می گیرد و دانشجو می شود و مدرک تحصیلی در مقاطع مختلف را اخذ می کند و قرآن را با رعایت تجوید نمی تواند بخواند و حافظ قرآن هم نشده است.آموزش با سیستم مکتب خانه ای قدیمی هم کمتر یافت می شود و آموزش قرآن به موسسات غیردولتی سپرده است که از هیچ حمایتی برخوردار نیستند و بسیاری از آنها چندان نمی توانند با موفقیت کامل به وظیفه آموزش قرآن بپردازند وقاری و حافظ قرآن تربیت کنند .از طرفی دیگر گرچه مقام عظمای ولایت تاکید کرده اند و بارها فرموده اند بقاع متبرکه بایستی به قطب فرهنگی تبدیل شوند، اما به این موضوع در ادوار مختلف در استانتوجه نشده است؛ وگرنه نباید خانواده ها برای آموزش قرآن به فرزندان شان با مشکل مواجه شوند و در تمام بقاع متبرکه از گذشته تاکنون دوره های آموزش و حفظ قرآن برای کودکان و نوجوانان بایستی در طول سال برگزار می شد. انتظار می رود دوره های آموزشی قرآن، مداحی، احکام و…

    برای اقشار وسنین مختلف با حضور اساتید و مربیان خبره و آموزش دیده برگزار شود تا نوجوانان و جوانان مان از آسیب های اجتماعی مصون بمانند. متاسفانه در مقابل تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن چندان اقدامی انجامنداده ایم و به همین دلیل نبض فرزندان مان در دستان دشمن است و با فضای مجازی و حقیقی، نوجوانان و جوانان مان را به مسیری هدایت می کنند که در نقشه های شان برنامه ریزی کرده اند وما غفلت کرده ایم. نهادهای فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و… از توطئه های دشمنان غافل هستند و هیچ برنامه ای را برای مصون ماندن خانواده ها وفرزندان این سرزمین ندارند ونتیجه اش را در خیابان ها و جامعه می بینیم. حتی خانواده های مذهبی که تمایل دارند خودشان وفرزندان شان از برنامه های قرآنی، مذهبی، فرهنگی و… استفاده کنند، این شرایط در استان هرمزگان فراهم نیست و متولیان مربوط گویا در خواب هستند و پرپرشدن فرزندان مان را نمی بینند. از نهادی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در هرمزگان حمایت لازم صورت نمی گیرد. در برخی شهرهای استان حتی یک مرکز کانون پرورش فکری وجود ندارد. در مراکز موجود هم که از سال های گذشته پارک بازی بچه ها را ازبین برده اند و در حال حاضر در حال حذف مربیان ومسئولان مراکز هستند و بخشی از نیروهای کانون به آموزش و پرورش منتقل شده اند.

    با توجه به بی توجهی نهادهای فرهنگی و مذهبی و… در استان به انجام وظایف شان، انتظار می رود نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس برای رفع آسیب های این بخش و رفع نواقص و رونقفعالیت های فرهنگی ومذهبی و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی نسخه ای درمانگر بپیچند تا خانواده ها برای آموزش قرآن و مداحی وفعالیت های فرهنگی و آموزشی و… به فرزندان شان مشکلی نداشته باشند و بتوانند به دومین وظیفه شان بعد از نامگذاری نیکو که آموزش قرآن به فرزندان شان است، عمل کنند. البته بحمدالله امام جمعه بندرعباس چند روز قبل از اجرای طرح هایی در حوزه مساجد خبر دادند که امیدوار کننده است که پیشنهادمی شود آموزش قرآن و… توسط مربیان قرآنی در تمامی بقاع متبرکه و مساجد استان اجرایی شود و جلسات اخلاق با حضور اساتید اخلاق و آموزش سبک زندگی اسلامی نیز توسط متخصصان این حوزه برگزار شود تا حداقل کسانی که تمایل به بهره گیری از این دوره ها را دارند، بتوانند از این فرصت بهره مند شوند.از دهه ۸۰ قرار بود یادمان شهدای ایرباس و باغ موزه دفاع مقدس در بندرعباس احداث شود که تاکنون فقط وعده داده شده است.هرمزگانی ها در دفاع دریایی، زمینی و هوایی از خاک وارزش های مان نقش آفرینی کرده اند وشهید داده ایم، اما اینکه حتی یک باغ موزه دفاع مقدس و یادمان شهدای ایرباس که وجهه بین المللی هم دارد، در استان احداث نمی شود تا اتصال نسل دیروز و امروز را محکم تر کند و جنایات دشمنان را به تصویر بکشد ، جای تامل دارد.

    نباید بی توجهی و غفلت از حوزه فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و ورزشی و…. در هرمزگان باعث سقوط نوجوانان و جوانان مان در دام اعتیاد، بزه، فضای مجازی مخرب و آسیب های اجتماعی شود و کمبودها و نواقص در حوزه های مختلف در استان باید برطرف شود و اعتبارات فرهنگی در بخش های مناسب و بصورت تخصصی هزینه شود و از جزیره‌ای عمل کردن پرهیز شود. همچنین صنایع و بنگاه های اقتصادی نیز در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی شان بایستی در این حوزه ها مشارکت داشته باشند تا خلاء های موجود برطرف شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.