حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3035 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • دادستان، فعالان اقتصادی را امیدوار کرد
    ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۰۵
    شناسه : 9044
    بازدید 1225
    20
    دریانیوز// به ابتکار رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان از سال گذشته تاکنون بطور مرتب فعالان اقتصادی مسائل و مشکلات و درخواست های شان را با مسئولان کشوری و استانی در اتاق بازرگانی استان مطرح کرده اند و از طریق رسانه ها نیز منتشر شده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// به ابتکار رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان از سال گذشته تاکنون بطور مرتب فعالان اقتصادی مسائل و مشکلات و درخواست های شان را با مسئولان کشوری و استانی در اتاق بازرگانی استان مطرح کرده اند و از طریق رسانه ها نیز منتشر شده است.
    دادستان بندرعباس نیز دوهفته پس از آنکه به همراه معاون دادستان کل کشور در جمع بازرگانان هرمزگانی در اتاق بازرگانی استان حضور یافته بود، سه شنبه شب گذشته برای بار دوم در اتاق بازرگانی استان حضور یافت و شنونده درخواست های فعالان اقتصادی استان شد. اما این بار پس از آنکه جلسه ای بیش از دو ساعت با فعالان اقتصادی داشت و آنها دغدغه های شان را بیان کردند، دادستان بندرعباس از رئیس اتاق بازرگانی خواست جلسات را تخصصی و هفته ای یک مرتبه در اتاق بازرگانی برگزار کند تا موضوعات بصورت جداگانه و با حضور فعالان اقتصادی و مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع تخصصی به بررسی کارشناسانه و با جزئیات مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه های مختلف پرداخته شود.
    این تصمیم دادستان بندرعباس باعث خرسندی تجار هرمزگان و فعالان اقتصادی شد، زیرا در جلسات مختلف گذشته مشکلات به کرات عنوان شده اند، اما اقدام اساسی را فعالان اقتصادی استان چندان مشاهده نکرده اند که در جلسه با دادستان بندرعباس نیز این موضوع را مطرح کردند و اگر این جلسات با حضور دادستان و مدیران دستگاه های مرتبط برگزار شود، موضوعات در اینگونه جلسات واکاوی و کارشناسی و تصمیمات مناسب تری برای رفع آنها با حضور مدیران مرتبط و حاضر در جلسه اتخاذ می شود.
    تا پیش از این در بیشتر جلسات موضوعاتی که مطرح می شد، مدیران دستگاه های اجرایی حضور نداشتند تا به این گلایه ها و انتقادات فعالان اقتصادی پاسخ دهند و بیان مشکلات بدون پاسخ می ماند. بخش زیادی از مشکلاتی که در این جلسات مطرح می شد، را می توان با حضور مدیران ارشد دستگاه های اجرایی بررسی و مرتفع نمود و بخشی از مشکلات بایستی از طریق دولت و مجلس پیگیری شود. بیشتر مشکلاتی که فعالان اقتصادی در جلسات مختلف مطرح کرده اند، به ادارات بنادر و دریانوردی، گمرکات ، استاندارد، پخش فرآورده های نفتی، نیروی انتظامی، راهداری، صمت، آب منطقه ای، جهادکشاورزی، دامپزشکی، بانک ها، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اموال تملیکی ، بانک مرکزی و…. برمی گردد که ضرورت دارد در جلسات جداگانه ای که با حضور دادستان بندرعباس برگزار می شود، مدیران و کارشناسان این ادارات نیز حضور یابند تا موارد بصورت تخصصی و جداگانه در یک یا چند جلسه بررسی و مواردی که در استان قابل حل است، برطرف شوند و در صورتی که نیاز به پیگیری از طریق مرکز می باشد، که از آن طریق اقدام شود تا مشکلات واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی و صادرکنندگان و واردکنندگان برطرف شود و این تصمیم دادستان بندرعباس برای برگزاری جلسات هفتگی باعث افزایش امید در تجار هرمزگانی برای رفع مشکلات و دغدغه های شان و احقاق حقوق شان شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.