حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3035 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • جلوگیری از ترک  تحصیلی دانش‌آموزان
    ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
    شناسه : 8881
    بازدید 1165
    5
    دریانیوز// چند روز پیش کنار دستفروشی در کنار خیابانی در حاشیه یکی از محلات کودکی گریه می کرد و وقتی علت را پرسیدم، متوجه شدم که مادرش برای پرداخت هزینه ثبت نام در مدرسه، مجبور شده است قلک پسرش را بشکند و پولش را برای ثبت نام پسرش در مدرسه پرداخت کرده است.
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// چند روز پیش کنار دستفروشی در کنار خیابانی در حاشیه یکی از محلات کودکی گریه می کرد و وقتی علت را پرسیدم، متوجه شدم که مادرش برای پرداخت هزینه ثبت نام در مدرسه، مجبور شده است قلک پسرش را بشکند و پولش را برای ثبت نام پسرش در مدرسه پرداخت کرده است.

    متاسفانه شرایط اقتصادی جامعه بگونه ای است که برخی از خانواده ها حتی توان ثبت نام فرزندان شان در مدرسه و خرید لباس و نوشت افزار و کیف وکفش و… را ندارند و هرساله تعدادی از دانش آموزان بدلیل هزینه های سنگین تحصیل، از درس خواندن بازمی مانند و این واقعیت تلخ را نمی توان انکار کرد. گرچه هرمزگان استانی است که بدلیل جایگاه اقتصادی اش، به عنوان پایتخت و قطب تجارت و اقتصاد کشور خوانده می شود، اما از آن طرف این استان فقیرترین، فلاکت زده ترین، محروم ترین، بيکارترین و گران ترین استان کشور نیز می باشد.

    این شرایط باعث شده است که خانواده های زیادی حتی برای معیشت و خوردوخوراک با مشکل مواجه باشند وبا توجه به اینکه در روستاها و محلات، خانواده ها معمولا پرجمعیت هستند، بایستی از این خانواده ها حمایت شود و هیچ خانواده ای بخاطر شرایط اقتصادی و هزینه های سنگین تحصیل، نباید فرزند یا فرزندان شان از تحصیل بازبمانند که متاسفانه روزبه روز بر تعداد بازماندگان از تحصیل در استان در این سالها افزوده می شود. حال اگر که بنگاه های اقتصادی و صنایع و مناطق ویژه و آزاد در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان و همچنین نهادهای انقلابی و حمایتی از این خانواده ها حمایت کاملی را داشتند، هیچ دانش آموزی از تحصیل بازنمی ماند که بازماندن هر کودکی از تحصیلی مساوی است با زایش آسیب اجتماعی دیگری در جامعه که این آسیب های اجتماعی، اثراتش به قشرها و بخش‌های دیگر جامعه نیز خواهد رسید. انتظار می رود استاندار هرمزگان به عنوان نماینده عالی دولت در استان از هم اکنون برنامه ریزی کنند تا بنگاه های اقتصادی در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی شان مشارکت جدی برای تامین هزینه های تحصیل خانواده های محروم داشته باشند تا حتی یک دانش آموز از تحصیل بازنماند.

    از طرفی دیگر ضرورت دارد برای رفع مشکلات سرویس مدارس در مناطق شهری و روستایی تدابیر لازم اتخاذ گرددتا مانند سال گذشته والدین با بحران سرویس مدارس مواجه نشوند که متاسفانه بخش زیادی از آن مشکلات برطرف نشد وبایستی شرکت های سرویس مدارس از هم اکنون ساماندهی شوند ونظارت بر آنها افزایش یابد و ثبت نام والدین برای سرویس مدارس نیز از اواسط مرداد آغاز شود تا اینکه در مهرماه والدین با خاطری آسوده فرزندان شان را با سرویس های شناسنامه دار و با نرخ مصوب و عادلانه (نه افزایش ۶۰ درصدی) به مدرسه بفرستند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.