حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 7 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3040 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 14 تعداد دیدگاهها : 77×
  • تقویم شمسی

    اردیبهشت ۱۴۰۳
    ش ی د س چ پ ج
        فروردین »
     12345678910111213141516171819202122232425262728293031  
  • جای خالی جلسات  اساتید اخلاق
    ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۹:۳۹
    شناسه : 9457
    بازدید 1252
    13
    دریانیوز// در دهه اول محرم که جلسات وعظ و خطابه و سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایشان در مناطق مختلف استان و شهر بندرعباس برگزار شد، روحانیون به سخنرانی می پرداختند
    ارسال توسط : نویسنده : علی زارعی منبع : روزنامه دریا
    پ
    پ

    دریانیوز// در دهه اول محرم که جلسات وعظ و خطابه و سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران با وفایشان در مناطق مختلف استان و شهر بندرعباس برگزار شد، روحانیون به سخنرانی می پرداختند که برخی از آنها مانند سخنران مسجد امام محمدباقر علیه السلام کوی نیایش بندرعباس با بیان تمثیل های عینی، به بیان معارف اخلاقی در این جلسات نیز می پرداختند و مخاطب را با خود همراه می کرد و مستمعین همچنان تشنه شنیدن بودند که سخنرانی به انتها می رسید و شنوندگان در تشنگی شنیدن بیشتر می ماندند.
    جامعه به اینگونه سخنرانان نیاز دارد که با زبان روز و تمثیل‌های عینی و… ، مستمعین را با خود همراه نماید. در این حوزه چند نکته حائز اهمیت است. اول اینکه بعد از شهادت امام حسین علیه السلام و یارانشان در روز عاشورا، در هرمزگان مجالس هیئات مذهبی تاحدزیادی برچیده می شوند، اما ضرورت دارد مجالس هرچند مختصرتر و محدودتر برای بقیه ایام ماه محرم و صفر تداوم داشته باشد.
    موضوع دوم اینکه جامعه مان نیاز به اساتید اخلاق و برگزاری جلسات وعظ و موعظه در مناطق مختلف و بصورت گسترده با حضور اساتید اخلاق دارد تا کسانی که تمایل به کسب فیض و ارتقای معنویت شان دارند، بتوانند از این موقعیت استفاده کنند که در بندرعباس چندان این سفره معنویت پهن نیست. بسیاری از افراد بخصوص نوجوان و جوانان تمایل دارند که این شرایط را مشاهده نمایند و روحانیون و اساتید اخلاق خوش سابقه در دسترس شان باشد تا با آنها نشست و برخاست نمایند و دغدغه‌هایشان را بپرسند و پاسخ بشنوند که در فقدان این موقعیت‌ها، بعضی از نوجوانان و جوانان مان و مطالبه گران معنویت و اخلاق نیز در فضای مجازی غرق شده و به تباهی کشیده می‌شوند.

    حداقل انتظار این است همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند که بقاع متبرکه بایستی به قطب فرهنگی تبدیل شود؛ ضرورت دارد این فرمایش معظم له در این حوزه محقق شود و اساتید اخلاق در بقاع متبرکه نیز مستقر شوند تا مردم بتوانند از وجودشان بهره مند شوند و در مساجدی از شهر هم ضرورت دارد این شرایط فراهم شود. در استان و شهر بندرعباس متأسفانه از حوزه قرآنی و فرهنگی و مذهبی و دفاع مقدس و… غفلت شده است و بیشتر خانواده ها همچنان برای آموختن قرآن به فرزندان‌شان حتی با تاکید رهبر معظم انقلاب برای تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم در کشور با مشکل مواجهند. از طرفی دیگر یادمان ایرباس و باغ موزه دفاع مقدس در استان ساخته نشد و کمبود اماکن فرهنگی نیز مشهود است. بایستی در این حوزه تدابیر لازم اندیشیده شود تا بصیرت افزایی لازم در جامعه صورت گیرد و طالبان اخلاق و قرآن و معنویت زمینه رشد وترقی داشته باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.